Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=222353&B=NORDDJURS
Udbyder
Norddjurs Kommune
Opdateringer
I forbindelse med ordregivers tilbudsevaluering skal det bekræftes, om tilbudsgiver er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 137, nr. 1-6.
Inden tilbudsgiverne orienteres om den endelige tildelingsbeslutning, skal den tilbudsgiver, som ifølge ordregiver har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud, dokumentere oplysningerne afgivet i ESPD, jf. udbudslovens § 159, stk. 2. Ordregiver vil kræve følgende dokumentation:
Vedr. udelukkelsesgrunde:
— fremlæggelse af gyldig serviceattest, jf. udbudslovens § 153. Serviceattesten må maksimalt være 6 måneder gammel regnet fra tilbudsfristen.
Vedr. økonomisk og finansiel formåen:
— fremlæggelse af årsregnskaber eller uddrag heraf, jf. udbudslovens § 154.
Ordregiver fastsætter rimelig frist for tilbudsgiveren at fremsende dokumentationen til ordregiver. Der gøres opmærksom på, at tilbudsgiver må påregne ekspeditionstid hos Erhvervsstyrelsen.
Udbud på levering og på operationel leasing af kølebiler til Randers og Norddjurs Kommuner
Norddjurs Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
29189986
Torvet 3
Grenaa
8500
Danmark
Kontaktperson: Tove Zacher Sørensen
Telefon: +45 89593302
E-mail: tbzs@norddjurs.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.norddjurs.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/299676
29189668
Laksetorvet
Randers
8900
Danmark
Kontaktperson: Tove Zacher Sørensen
Telefon: +45 89593392
E-mail: tbzs@norddjurs.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.randers.dk
Internetadresse for køberprofilen: www.randers.dk
Del II: Genstand
Udbud på levering og på operationel leasing af kølebiler til Randers og Norddjurs Kommuner
Randers og Norddjurs Kommuner byder kølebiler ud i 2 delaftaler:
- Delaftale 1 vedrører Randers Kommunes køb af 2 kølebiler. Option på køb af yderligere 2 kølebiler. Delaftale 1 indeholder desuden en service- og vedligeholdelsesaftale,
- Delaftale 2 vedrører Norddjurs Kommunes operationelle leasing af 2 kølebiler. Option på operationel leasing af yderligere 2 kølebiler.
Udbud på levering og på operationel leasing af kølebiler til Randers og Norddjurs Kommuner
Randers Kommune.
Randers og Norddjurs Kommuner byder kølebiler ud i 2 delaftaler.
- Delaftale 1 vedrører Randers Kommunes køb af 2 kølebiler. Option på køb af yderligere 2 kølebiler. Delaftale 1 indeholder desuden en service- og vedligeholdelsesaftale,
- Delaftale 2 vedrører Norddjurs Kommunes operationelle leasing af 2 kølebiler. Option på operationel leasing af yderligere 2 kølebiler.
Der er option på køb af yderligere 2 kølebiler.
Ligeledes er der option på forlængelse af service- og vedligeholdelsesaftalen.
Udbud på levering og på operationel leasing af kølebiler til Randers og Norddjurs Kommuner
Randers og Norddjurs Kommuner byder kølebiler ud i 2 delaftaler.
- Delaftale 1 vedrører Randers Kommunes køb af 2 kølebiler. Option på køb af yderligere 2 kølebiler. Delaftale 1 indeholder desuden en service- og vedligeholdelsesaftale,
- Delaftale 2 vedrører Norddjurs Kommunes operationelle leasing af 2 kølebiler. Option på operationel leasing af yderligere 2 kølebiler.
Option på operationel leasing af yderligere 2 kølebiler.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
I muligt omfang, dvs. afhængigt af hvornår tilbudsgiver blev etableret eller startede sin virksomhed, skal tilbudsgiver vedlægge nøgletal i form af tilbudsgivers egenkapital for de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver de seneste 3 år har haft en egenkapital på minimum 500 000 DKK pr. afsluttet regnskabsår. Dette skal kunne dokumenteres igennem de 3 senest afsluttede revisorgodkendte årsregnskaber.
Tilbudsgiver kan godtgøre sin økonomiske og finansielle formåen ved ethvert andet dokument, som ordregiver vurderer passende, hvis tilbudsgiver af en gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge de dokumenter, som ordregiver forlanger, hvis fx tilbudsgiver har eksisteret i mindre end 3 år.
I muligt omfang, dvs. afhængigt af hvornår tilbudsgiver blev etableret eller startede sin virksomhed, skal tilbudsgiver vedlægge en liste over de betydeligste leveringer af varer og tjenesteydelser, der er udført inden for de seneste 3 år med angivelse af beløb og tidspunkter og den offentlige eller private modtager.
Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver har leveret 2 sammenlignelige leverancer til ordregivere inden for de seneste 3 år.
Til dokumentation for tilbudsgivers tekniske og faglige formåen skal tilbudsgiver udfylde en referenceliste i ESPD omfattende sammenlignelige leverancer udført inden for de seneste 3 år. Ved sammenlignelige referencer forstås levering af kølebiler opbygget på samme måde som kølebilerne omfattet af dette udbud.
Denne kontrakt er en kontrakt i overensstemmelse med reglerne i udbudsloven. Kontrakten medfører som udgangspunkt ikke pligt for ordregiver til at aftage en bestemt mængde af de produkter, der er omfattet af aftalen.
Ordregiver er dog forpligtet til at anvende den/de indgåede kontrakt(er) til at dække sit forbrug. Ordregiver er dog berettiget til at anvende delydelsesreglen i udbudslovens § 8, stk. 2 og kan derfor indkøbe op til 20% af sit samlede forbrug ved andre leverandører.
Ligeledes tages der forbehold for ændringer i antallet af leveringssteder og leveringsadresser, fx som følge af beslutning om udlicitering, omstruktureringer og kapacitetstilpasninger.
Ordregiver forbeholder sig ret til at foretage køb til anden side, såfremt et/en af kontrakten omfattet produkt/ydelse ikke kan dække et særligt behov hos ordregiver.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
I forbindelse med ordregivers tilbudsevaluering skal det bekræftes, om tilbudsgiver er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 137, nr. 1-6.
Inden tilbudsgiverne orienteres om den endelige tildelingsbeslutning, skal den tilbudsgiver, som ifølge ordregiver har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud, dokumentere oplysningerne afgivet i ESPD, jf. udbudslovens § 159, stk. 2. Ordregiver vil kræve følgende dokumentation:
Vedr. udelukkelsesgrunde:
— fremlæggelse af gyldig serviceattest, jf. udbudslovens § 153. Serviceattesten må maksimalt være 6 måneder gammel regnet fra tilbudsfristen.
Vedr. økonomisk og finansiel formåen:
— fremlæggelse af årsregnskaber eller uddrag heraf, jf. udbudslovens § 154.
Ordregiver fastsætter rimelig frist for tilbudsgiveren at fremsende dokumentationen til ordregiver. Der gøres opmærksom på, at tilbudsgiver må påregne ekspeditionstid hos Erhvervsstyrelsen.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Klage over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 2, nr.3.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1 eller 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk.1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk/