23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 214-444247
Offentliggjort
08.11.2017
Udbudstype
Forhåndsmeddelelse

Udbyder

Vejdirektoratet

Levering af multifunktionelt målekøretøj til måling af vejens tilstand


Vejdirektoratet

Forhåndsmeddelelse

Denne bekendtgørelse er kun vejledende

Varer

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Vejdirektoratet
Guldalderen 12
Hedehusene
2640
Danmark
Kontaktperson: Niels Skov Dujardin
E-mail: nsd@vd.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://vejdirektoratet.dk

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: planlægning, anlæg og drift af statsvejnettet i Danmark

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Levering af multifunktionelt målekøretøj til måling af vejens tilstand.

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
38000000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Med nærværende forhåndsmeddelelse indbydes interesserede leverandører til at deltage i en forudgående markedsdialog vedr. levering af et multifunktionelt målekøretøj til måling af vejens tilstand.

Se nærmere under afsnit II.2.4).

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 5 500 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
34136000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Ordregiver skal have bygget et køretøj, som skal kunne måle vejens tilstand beskrevet ved, tværfald, længdefald, jævnhed, tekstur, sporkøring, revnedannelse og stentab, samt optage frontview billeder af vejens forløb og omgivelser.

Det forventes at udstyret årligt skal opsamle data for det danske statsvejnet. Køretøjet inkl. udstyr bør have en levetid på minimum 10 år.

For at tilbudsgivers løsning skal kunne opfylde ordregivers overordnede og specifikke krav til målekøretøjet forventer Vejdirektoratet, at løsningen som minimum indeholder:

— en varebil til montering af udstyr

— måleenheder til måling af vejens tilstand

— kamera til optagelse af vejens forløb og omgivelser

— opsamlingssoftware/hardware til køretøjet og efterbehandlingssoftware til kontoret

— yderligere, nødvendigt udstyr for at få et fungerende multifunktionelt målekøretøj og

— montering og sammenkobling af ovennævnte.

 

II.2.14) Yderligere oplysninger
II.3) Foreløbig dato for offentliggørelse af udbudsbekendtgørelse:
16/01/2018

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

 

Vejdirektoratet forventer at invitere 5 deltagere til den tekniske dialog som vil blive afholdt som individuelle møder med de enkelte deltagere i uge 51 2017 mellem kl. 9-16 hos Vejdirektoratet, Guldalderen 12, 2640 Hedehusene.

Frist for ansøgning om deltagelse i den tekniske dialog er tirsdag den 28.11.2017 kl. 13:00.

Ansøgningen skal sendes elektronisk per e-mail til udbud@vd.dk og nsd@vd.dk. Ansøgningen må maksimalt fylde 20 A4-sider. Ansøgningen skal indeholde en beskrivelse af ansøgers kvalifikationer, herunder referencers af relevans for levering af et multifunktionelt køretøj, jf. afsnit II.2.4) ovenfor. Ansøgningen skal endvidere indeholde oplysninger hvem der vil deltage i møderne for ansøgeren og oplysning om disse personers faglige kompetencer. Det er muligt at afgive ansøgningen på dansk og engelsk.

Udvælgelsen af de 5 deltagere i den forudgående markedsdialog dialog vil ske på baggrund af en vurdering af ansøgers kvalifikationer, herunder de fremsendte referencers relevans for levering af et multifunktionelt køretøj. Endvidere vil det blive tillagt positiv vægt, at leverandøren på dialogmødet deltager med personer, der har de kompetencer, der er relevante for leverancen, herunder en person, der fagligt har solidt kendskab til automatiseret skaderegistrering på vejoverflader, med specielt fokus på revnegenkendelse, stentabsdetektion og tilhørende key performance indicators (KPI'er).

Forud for dialogmøderne vil der blive udsendt en dagsorden inkl. udkast til hhv. kontrakt og kravspecifikation for leverancen. Materialet vil blive sendt til deltagerne og gjort offentligt tilgængeligt på: http://www.vejdirektoratet.dk/da/vejsektor/leverandoerportal/sider/aktuelleudbud.aspx Møderne vil blive tilrettelagt på en sådan måde, at alle deltagere får de samme oplysninger fra Vejdirektoratet.

Det står Vejdirektoratet frit for at vælge, om — og i givet fald hvorledes — oplysningerne fra møderne, eller kommentarer modtaget fra anden side til oplægget til møderne skal indgå i den efterfølgende beslutningsproces og udformningen af det endelige udbudsmateriale. Opmærksomheden henledes på, at Vejdirektoratet som offentlig myndighed er omfattet af offentlighedsloven og forvaltningsloven. Uanset virksomheders evt. angivelser om fortrolighed m.v. vil Vejdirektoratet derfor kunne være forpligtet til at give aktindsigt i det omfang, der følger af offentlighedslovens og forvaltningslovens bestemmelser.

Det er ikke en forudsætning for efterfølgende at kunne deltage i udbuddet, at man deltager i dialogmøder.

 

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
06/11/2017

Send til en kollega

0.047