23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 163-336799
Offentliggjort
26.08.2017
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Slagelse Kommune

Vindere

Udbud af det operative beredskab i Korsør og Skælskør

(19.01.2018)
Falck Danmark A/S
København

Opdateringer

Rettelse
(06.09.2017)



Yderligere oplysninger
ll.2.14)
Med henvisning til udbudsbetingelsernes afsnit 2.2, ser Slagelse Kommune sig nødsaget til at ændre tidsplanen. Dette sker henset til en formodning om manglende konkurrence grundet for korte tidsfrister. Samtlige tidsfrister forlænges og den reviderede tidsplan fremgår af bilag 6. Herefter udgår tidsplanen i udbudsbetingelserne afsnit 2.2 og erstattes med det nævnte bilag 6. Der henvises i øvrigt til bilag 5.

Udbud af det operative beredskab i Korsør og Skælskør


Slagelse Kommune

Sociale og andre specifikke tjenesteydelser – offentlige kontrakter

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Slagelse Kommune
29188505
Rådhuspladsen 11
Slagelse
4200
Danmark
Kontaktperson: Laila de Champfleury
Telefon: +45 58573011
E-mail: lapic@slagelse.dk
NUTS-kode: DK022

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.slagelse.dk

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/193892

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=192931&B=SLAGELSE
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=192931&B=SLAGELSE
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af det operative beredskab i Korsør og Skælskør.

Sagsnr.: 12345
II.1.2) Hoved-CPV-kode
75250000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Slagelse Kommune (i det følgende benævnt Ordregiver) byder hermed alle kvalificerede tilbudsgivere velkommen til at deltage i Ordregivers udbud af det operative beredskab i Korsør og Skælskør. Udbuddet gennemføres som et udbud om indkøb af sociale og andre specifikke tjenesteydelser over tærskelværdien efter afsnit III i Lov nr. 1564 af 15.12.2015 (udbudsloven) og Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2014/24/EU. Alle kvalificerede tilbudsgivere har mulighed for at afgive tilbud. Udbuddet består af 4 delaftaler, hvoraf Ordregiver afgiver kontrolbud på delaftale 2-4. Opgaven er indgående beskrevet i kravspecifikationen, bilag 2. Kontraktperioden træder i kraft den 1.1.2018 og løber i 4 år. Ordregiver har derudover option på forlængelse af kontrakten på samme vilkår i 2 x 1 år.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 30 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udbud af det operative beredskab i Korsør og Skælskør

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
34144210
34521400
35110000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK022
Hovedudførelsessted:

Slagelse Kommune.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale 1 omfatter levering og drift af stationer og mandskab til det operative beredskab i udrykningsområderne Korsør og Skælskør, herunder akutte kørsler til brand, miljø og redning mm., som alarmeres via politiets 112-pickliste, jf. bilag 2.4.

Delaftalen indeholde yderligere en option. Optionen omhandler levering af Storebæltsberedskabet, som udgår fra Sjællandssiden. Opgaven omfatter udrykning til enhver form for uheld i tunnelen og på Østbroen i forbindelse med brand, redning, forurening samt personskade. Endvidere foretages udrykning ved akut opstået uheld eller andre situationer, hvor beredskabet kan yde assistance f.eks. til at sikre en hurtig og sikker genopretning af trafikken på Storebæltsforbindelsen. Storebæltsberedskabet suppleres af byberedskabet i Korsør.

II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Kontraktens eller rammeaftalens varighed
Start: 01/01/2018
Slut: 31/12/2023
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Fremgår af udbudsmaterialet.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delkontrakt 2: Køretøjer inkl. materiel

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
34144210
34521400
35110000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK022
Hovedudførelsessted:

Slagelse Kommune.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale 2 omhandler levering og drift af 2 autosprøjter samt 2 vandtankvogne med tilhørende materiel, som placeres på stationerne i Korsør og Skælskør.

Delaftalen indeholder yderligere en option på leverance af skæreslukker og CAFS.

II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Kontraktens eller rammeaftalens varighed
Start: 01/01/2018
Slut: 31/12/2023
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Fremgår af udbudsmaterialet.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delkontrakt 3: Redningsbåde inkl. materiel

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
34144210
34521400
35110000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK022
Hovedudførelsessted:

Slagelse Kommune.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale 3 omhandler levering og drift af 2 redningsbåde på trailere inkl. materiel, herunder udstyr til overfladeredning, på stationerne i hhv. Korsør og Skælskør.

II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Kontraktens eller rammeaftalens varighed
Start: 01/01/2018
Slut: 31/12/2023
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Fremgår af udbudsmaterialet.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delkontrakt 4: Stiger, miljøenheder samt andet materiel

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
34144210
34521400
35110000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK022
Hovedudførelsessted:

Slagelse Kommune.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale 4 omhandler levering og drift af 2 stiger, 2 miljøenheder samt andet materiel beskrevet i bilag 2.3d-e, som placeres på stationerne i hhv. Korsør og Skælskør.

II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Kontraktens eller rammeaftalens varighed
Start: 01/01/2018
Slut: 31/12/2023
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Fremgår af udbudsmaterialet.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.4) Objektive regler og kriterier for deltagelse
Liste over og kort beskrivelse af regler og kriterier:

Der stilles følgende minimumskrav til Tilbudsgiver, for at et tilbud tages i betragtning: Det er et krav, at Tilbudsgiver vedlægger sit tilbud korrekt udfyldt referenceliste (bilag 3.2). Det er et krav, at Tilbudsgiver vedlægger sit tilbud korrekt udfyldt virksomheds- og regnskabsoplysninger (bilag 3.4) med angivelse af en soliditetsgrad på minimum 0,2 (20 %). Det er et krav, at leverandøren(e), når denne/disse er valgt, tegner en professionel erhvervs- og ansvarsforsikring, med en dækning på min. 10 000 000 DKK ved personskade og 10 000 000 DKK ved tingsskade pr. forsikringsbegivenhed, samt en produktansvarsforsikring og en ulykkesforsikring. Endeligt er det et krav, at tilbudsgiver vedlægger sit tilbud de øvrige bilag fra tilbudsdispositionen, pkt. 4.4 — alle korrekt udfyldt.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Leverandøren skal levere ydelser i henhold til udbudsmaterialets beskrivelse af de respektive delaftaler. Leverandørens ydelser skal endvidere altid leveres i en kvalitet, der til enhver tid svarer til, og overholder gældende lovkrav, myndighedskrav, kutymer, praksis og branchekodeks. Arbejdet skal udføres i overensstemmelse med kontrakten, fagmæssigt korrekt og i overensstemmelse med Ordregivers eventuelle anvisninger. Arbejdet skal udføres i overensstemmelse med gældende miljø-, arbejdsmiljø-, sundheds- og sikkerhedsforskrifter.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Procedureform
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.10) Angivelse af de nationale regler, der er gældende for udbuddet:
IV.1.11) Tildelingsprocedurens hovedtræk:

Ordregiver evaluerer og tildeler kontrakten på baggrund af det økonomisk mest fordelagtige tilbud, jf. udbudslovens § 161. Det økonomisk mest fordelagtige tilbud identificeres på baggrund af tildelingskriteriet »pris«, jf. udbudslovens § 162, stk. 1, nr. 1. Ordregiver vurderer de enkelte delaftaler såvel som eventuelt afgivne kombinationsbud. Det økonomisk mest fordelagtige bud er herefter det kombinationsbud, eller den sammensætning af delaftaler, der er billigst.

IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse / Frist for modtagelse af interessetilkendegivelser
Dato: 26/09/2017
Tidspunkt: 12:00
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

Tilbudsgiverne har mulighed for at stille spørgsmål til udbudsmaterialet. Af hensyn til en ensartet behandling af eventuelle spørgsmål, skal sådanne spørgsmål fremsendes via beskedmodulet i Ordregivers centrale udbudssystem EU-Supply. Alle spørgsmål modtages således kun elektronisk via beskedmodulet i EU-supply. Spørgsmål besvares skriftligt og fremsendes ligeledes via samme beskedmodul. Spørgsmål til udbudsmaterialet skal være stillet inden den 4.9.2017 kl. 12:00.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk) gælder følgende frister for indgivelse af klage angående udbud omfattet af udbudslovens afsnit III:

Klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000

Internetadresse:www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
24/08/2017

Send til en kollega

0.062