23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
15.12.2025
Udbudstype
Forhåndsmeddelelse

Udbyder

Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation

Brand- og redningskøretøjer


Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation

829942-2025 - Planlægning
Danmark – Brandbiler – Brand- og redningskøretøjer
OJ S 241/2025 15/12/2025
Forhåndsmeddelelse eller vejledende periodisk bekendtgørelse, der er anvendt til at afkorte tidsfrister for modtagelse af tilbud
Varer - Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
E-mail 00462004@mil.dk
Køberens retlige status Offentlig virksomhed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Forsvarsområdet
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Brand- og redningskøretøjer
Beskrivelse Forsvaret og Beredskabsstyrelsen har behov for at anskaffe køretøjer til brand og redning. Køretøjerne skal doneres til Moldova i perioden 2026-2029. De to første køretøjer skal leveres i 2026. Køretøjerne skal være robuste og terrængående (standard 1846-2), og fungere som førsteudrykningskøretøj og således være hurtigt indsatsparat.
Intern ID bc740ede-80ef-42f7-8d3e-1dfdbae6d37b
Udbudsprocedure Offentligt udbud
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  34144213   Brandbiler
2.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 24 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Kilder til grundlag for udelukkelse Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD)
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Brand- og redningskøretøjer
Beskrivelse Forsvaret og Beredskabsstyrelsen har behov for at anskaffe køretøjer til brand og redning. Køretøjerne skal doneres til Moldova i perioden 2026-2029. De to første køretøjer skal leveres i 2026. Køretøjerne skal være robuste og terrængående (standard 1846-2), og fungere som førsteudrykningskøretøj og således være hurtigt indsatsparat.
Intern ID c0effd48-5661-46b3-a40a-d11fa5187f86
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  34144213   Brandbiler
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Der kan udover de 2 køretøjer i 2026, bestilles yderligere op til 10 køretøjer i perioden 2026-2029
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 4   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 0
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 24 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse
Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) nej
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)nej
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD)
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Der kræves en fortrolighedsaftale nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
Registreringsnummer 16-28-71-80
Postadresse Lautrupbjerg 1-5
By Ballerup
Postnummer 2750
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Enhed Erik Holstein
E-mail 00462004@mil.dk
Telefon +45 72814223
Internetadresse https://www.fmi.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Klagenævnet for Udbud
Telefon +45 72405600
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 59e57449-d361-4c31-95eb-b7726c63ccc9   -   01
Formulartype Planlægning
Bekendtgørelsestype Forhåndsmeddelelse eller vejledende periodisk bekendtgørelse, der er anvendt til at afkorte tidsfrister for modtagelse af tilbud
Bekendtgørelsesundertype 7
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 12/12/2025   08:16:56 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 12/12/2025   08:23:01 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 829942-2025
EUT-S-nummer 241/2025
Offentliggørelsesdato 15/12/2025
Den påtænkte dato for offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse inden for denne procedure 21/01/2026
BREAKING
{{ article.headline }}
0.059|