23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
18.11.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Fællesindkøb Midt

Eldrevet midi-bus til Samsø Kommune


Fællesindkøb Midt

762296-2025 - Konkurrencevilkår
Danmark – Motorkøretøjer til befordring af 10 personer eller derover – Eldrevet midi-bus til Samsø Kommune
OJ S 222/2025 18/11/2025
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Fællesindkøb Midt
E-mail hbaj@fikm.dk
Køberens retlige status Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn Samsø Kommune
E-mail hbaj@fikm.dk
Køberens retlige status Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Eldrevet midi-bus til Samsø Kommune
Beskrivelse Aftalen vedrører indkøb og levering af eldrevet midi-bus til ordregivers kommunalt ejede trafikselskab Samsø Trafik, som er ansvarlig for den kollektive trafik på land. Bussen skal anvendes til personbefordring i Samsø Kommune som en del af en ny trafikordning og derfor have en størrelse, så skolebus-, telebus- og sommerbuskørsel kan kombineres. Formålet er at sikre en fleksibel og kapacitetsstærk transportløsning, der kan betjene både faste ruter og behovsstyrede ture, herunder transport til færgeafgange. Der er behov for en bus med en relativ lav venderadius, da Samsø Kommune har en udfordrende geografi og en infrastruktur, der er præget af et smalt vejnet. Ordregiver har option på køb af op til yderligere to identiske busser på de i aftalen aftalte vilkår. Ordregiver forbeholder sig ret til at udnytte optionen når som helst i aftaleperioden.
Identifikator for proceduren abac9bea-bcb8-4cc2-bc4e-945377f77a2b
Intern ID 081af17f-fdc0-412d-87be-06bd24085eb5
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  34120000   Motorkøretøjer til befordring af 10 personer eller derover
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Kilder til grundlag for udelukkelse Udbudsdokument
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Eldrevet midi-bus til Samsø Kommune
Beskrivelse Aftalen vedrører indkøb og levering af eldrevet midi-bus til ordregivers kommunalt ejede trafikselskab Samsø Trafik, som er ansvarlig for den kollektive trafik på land. Bussen skal anvendes til personbefordring i Samsø Kommune som en del af en ny trafikordning og derfor have en størrelse, så skolebus-, telebus- og sommerbuskørsel kan kombineres. Formålet er at sikre en fleksibel og kapacitetsstærk transportløsning, der kan betjene både faste ruter og behovsstyrede ture, herunder transport til færgeafgange. Der er behov for en bus med en relativ lav venderadius, da Samsø Kommune har en udfordrende geografi og en infrastruktur, der er præget af et smalt vejnet. Ordregiver har option på køb af op til yderligere to identiske busser på de i aftalen aftalte vilkår. Ordregiver forbeholder sig ret til at udnytte optionen når som helst i aftaleperioden.
Intern ID 0d7f2cc9-423d-4400-9492-211d8f13205c
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  34120000   Motorkøretøjer til befordring af 10 personer eller derover
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Ordregiver har option på at købe yderligere op til 2 identiske busser. Såfremt busserne bestilles inden aftalens løbetid, kan ordregiver forlænge aftalen på uændrede vilkår, så den udløber 1 år efter leveringsdatoen på bussen/busserne leveret under optionen. Aftalen er uopsigelig for begge parter i forlængelsesperioden.
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 2   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 1
Yderligere oplysninger om fornyelser Aftalen er gældende fra leveringsdatoen og 1 år frem og er uopsigelig for begge parter. Ordregiver har option på at købe yderligere op til 2 identiske busser. Såfremt busserne bestilles inden aftalens løbetid, kan ordregiver forlænge aftalen på uændrede vilkår, så den udløber 1 år efter leveringsdatoen på bussen/busserne leveret under optionen. Aftalen er uopsigelig for begge parter i forlængelsesperioden.
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse
Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) nej
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier Udbudsdokument
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Evalueringspris
Beskrivelse Alle forhold i materialet skal være indregnet i tilbuddet. Tilbuddet skal afgives i DKK ekskl. moms, men indeholde samtlige øvrige afgifter, gebyrer og omkostninger til levering mv., medmindre andet fremgår eksplicit af materialet.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 65,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Antal sidde- og ståpladser
Beskrivelse Der interpoleres lineært imellem det bedst mulige antal pladser og kun netop opfyldelse af kontraktkravet. Der evalueres på summen af sidde- og ståpladser. Der evalueres på delkriteriet på følgende måde: • I Bilag 2 Tilbudsliste angives antal siddepladser og antal ståpladser i bussen. • Det er et krav, at bussen har minimum 16 siddepladser og 12 ståpladser. Tilbud, der alene opfylder dette minimumskrav til sidde- og ståpladser, tildeles en pointscore på 6. • Der gives point for at tilbyde mere end 16 siddepladser og 12 ståpladser. I evalueringen indgår et vægtet antal ekstra sidde- og ståpladser, hvor ekstra siddepladser vægtes med 2 og ekstra ståpladser vægtes med 1 (se eksempel nedenfor). Der gives det bedst mulige antal point (0 point) til det konditionsmæssige tilbud, der tilbyder det bedst mulige vægtede antal ekstra sidde- og ståpladser. Ordregiver vurderer, at det bedst mulige vægtede antal ekstra sidde- og ståpladser er 20 eller flere. Tilbud, der opfylder dette, tildeles en pointscore på 0. • Der interpoleres lineært imellem det bedst mulige vægtede antal ekstra sidde- og ståpladser (20 eller flere), som giver 0 point, og det som minimum krævede antal sidde- og ståpladser/ingen ekstra sidde- og ståpladser (0), som giver 6 point.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 15,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Rækkevidde
Beskrivelse Der interpoleres lineært imellem den bedst mulige rækkevidde og kun netop opfyldelse af kontraktkravet. Der evalueres på delkriteriet på følgende måde: • I Bilag 2 Tilbudsliste angives rækkevidden målt efter SORT2-standard. • Det er et krav, at bussen har en rækkevidde på minimum 300 km. Tilbud, der alene opfylder dette minimumskrav til rækkevidde, tildeles en pointscore på 6. • Der gives point for at tilbyde en længere rækkevidde end 300 km. Der gives det bedst mulige antal point (0 point) til det konditionsmæssige tilbud, der tilbyder den bedst mulige rækkevidde. Ordregiver vurderer, at den bedst mulige rækkevidde er 500 km eller mere. Tilbud, der opfylder dette, tildeles en pointscore på 0. • Der interpoleres lineært imellem den bedst mulige rækkevidde (500 km eller mere), som giver 0 point, og den som minimum krævede rækkevidde (300 km), som giver 6 point.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 10,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Leveringstid
Beskrivelse Der interpoleres lineært imellem den bedst mulige leveringstid og kun netop opfyldelse af kontraktkravet. Der evalueres på delkriteriet på følgende måde: • I Bilag 2 Tilbudsliste angives den gældende leveringstid. • Det er et krav, at tilbudsgiveren leverer bussen senest 20 uger efter ordreafgivelse. Tilbud, der alene opfylder dette minimumskrav, tildeles en pointscore på 6. • Der gives point for at tilbyde hurtigere levering. Der gives det bedst mulige antal point (0 point) til det konditionsmæssige tilbud, der tilbyder den bedst mulige leveringstid. Ordregiver vurderer, at den bedst mulige leveringstid er 6 uger efter ordreafgivelse eller tidligere. Tilbud, der opfylder dette, tildeles en pointscore på 0. • Der interpoleres lineært imellem den bedst mulige leveringstid (6 uger efter ordreafgivelse eller tidligere), som giver 0 point, og den som minimum krævede levering 20 uger efter ordreafgivelse, som giver 6 point.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 5,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Batterikapacitet
Beskrivelse Der interpoleres lineært imellem den bedst mulige batterikapacitet og kun netop opfyldelse af kontraktkravet. Der evalueres på delkriteriet på følgende måde: • I Bilag 2 Tilbudsliste angives batterikapaciteten. • Det er et krav, at bussen har en batterikapacitet på minimum 140 kWh. Tilbud, der alene opfylder dette minimumskrav til rækkevidde, tildeles en pointscore på 6. • Der gives point for at tilbyde en større batterikapacitet end 140 kWh. Der gives det bedst mulige antal point (0 point) til det konditionsmæssige tilbud, der tilbyder den bedst mulige batterikapacitet. Ordregiver vurderer, at den bedst mulige batterikapacitet er 600 kWh eller mere. Tilbud, der opfylder dette, tildeles en pointscore på 0. • Der interpoleres lineært imellem den bedst mulige batterikapacitet (600 kWh eller mere), som giver 0 point, og den som minimum krævede batterikapacitet (140 kWh), som giver 6 point.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 5,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Frist for anmodning om yderligere oplysninger 09/12/2025   22:55:00 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Påkrævet
Frist for modtagelse af tilbud 18/12/2025   11:00:00 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet 6   Måneder
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frist for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller klagenævnslovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1. 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2. 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3. seks måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale, regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. klagenævns lovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. 4. 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. ud budslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Fællesindkøb Midt
Organisation, der behandler tilbud Fællesindkøb Midt
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Fællesindkøb Midt
Registreringsnummer 29 18 98 89
Postadresse Chr M Østergaards Vej 4
By Horsens
Postnummer 8700
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
Enhed Heidi Backmann Jørgensen
E-mail hbaj@fikm.dk
Telefon 76292025
Internetadresse https://fikm.dk/
Denne organisations roller
Køber
Gruppeleder
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Klagenævnet for Udbud
Telefon +45 72405600
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Samsø Kommune
Registreringsnummer 23 79 55 15
By Samsø
Postnummer 8305
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
E-mail hbaj@fikm.dk
Telefon 76292025
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID b51e2cdc-3b6a-417d-b7ab-c799c1a92cd8   -   01
Formulartype Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 17/11/2025   12:58:39 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 17/11/2025   13:01:15 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 762296-2025
EUT-S-nummer 222/2025
Offentliggørelsesdato 18/11/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.844|