1. 
  Køber 
 
 
  
   
   1.1.  
  
 
   
   Køber 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Beredskab Fyn I/S 
  
 
   
   
   Køberens retlige status
   : 
   Offentligretligt organ 
  
 
   
   Den ordregivende myndigheds aktivitet
   : 
   Offentlig orden og sikkerhed 
  
 
   
  
   
   1.1.  
  
 
   
   Køber 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Vejle Brandvæsen 
  
 
   
   
   Køberens retlige status
   : 
   Offentligretligt organ 
  
 
   
   Den ordregivende myndigheds aktivitet
   : 
   Offentlig orden og sikkerhed 
  
 
   
  
   
   1.1.  
  
 
   
   Køber 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Frederiksborg Brand og Redning 
  
 
   
   
   Køberens retlige status
   : 
   Offentligretligt organ 
  
 
   
   Den ordregivende myndigheds aktivitet
   : 
   Offentlig orden og sikkerhed 
  
 
   
  
   
   1.1.  
  
 
   
   Køber 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Nordjyllands Beredskab I/S 
  
 
   
   
   Køberens retlige status
   : 
   Offentligretligt organ 
  
 
   
   Den ordregivende myndigheds aktivitet
   : 
   Offentlig orden og sikkerhed 
  
 
   
  
   
   1.1.  
  
 
   
   Køber 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Beredskab og Sikkerhed - Randers, Favrskov og Djursland I/S 
  
 
   
   
   Køberens retlige status
   : 
   Offentligretligt organ 
  
 
   
   Den ordregivende myndigheds aktivitet
   : 
   Offentlig orden og sikkerhed 
  
 
   
  
   
   1.1.  
  
 
   
   Køber 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Beredskab Øst I/S 
  
 
   
   
   Køberens retlige status
   : 
   Offentligretligt organ 
  
 
   
   Den ordregivende myndigheds aktivitet
   : 
   Offentlig orden og sikkerhed 
  
 
   
 
   2. 
  Procedure 
 
 
  
   
   2.1.  
  
 
   
   Procedure 
  
 
   
   Titel
   : 
   Kontrakt om levering af Autosprøjter og Tankvogne - del 2 
  
 
   
   Beskrivelse
   : 
   Udbuddet omfatter opbygning af levering af fabriksnye Autosprøjter og Tankvogne af forskellig størrelse og med forskellig bestykning med en forventet levetid på 20 år. Type, størrelse og ønsket bestykning af Køretøjerne er nærmere beskrevet i udbudsmaterialets kravspecifikation og tilbudsliste. Udbuddet omfatter levering af reservedele. Det bemærkes at Beredskab Øst på nærværende udbud alene er tovholder på indkøbet på vegne af alle beredskaberne, men ikke selv er ordregiver på denne del. 
  
 
   
   Identifikator for proceduren
   : 
   6c2083e8-facf-4860-9415-a3c1d28aca9e 
  
 
   
   Intern ID
   : 
   bfbb694f-4866-4776-ad5a-894a21ada330 
  
 
   
   Udbudsprocedure
   : 
   Offentligt udbud 
  
 
   
   Proceduren er en hasteprocedure
   : 
   nej 
  
 
   
    
    2.1.1.  
   
 
    
    Formål 
   
 
    
    Kontraktens hovedformål
    : 
    Varer 
   
 
    
    Supplerende kontrakttype
    : 
    Tjenesteydelser 
   
 
    
    Primær klassifikation
     
    (
    cpv
    ): 
    34144210
     
    Brandkøretøjer 
   
 
    
    Supplerende klassifikation
     
    (
    cpv
    ): 
    34000000
     
    Transportudstyr og transporthjælpemidler, 
    34114100
     
    Udrykningskøretøjer, 
    34144212
     
    Brandkøretøjer med vandtank, 
    34144213
     
    Brandbiler, 
    34320000
     
    Mekaniske reservedele, undtagen motorer og motordele, 
    34330000
     
    Reservedele til lastbiler, varebiler og personbiler, 
    35000000
     
    Sikkerheds-, brandbekæmpelses, politi- og forsvarsudstyr, 
    35100000
     
    Nød- og sikkerhedsudstyr, 
    35110000
     
    Brandbekæmpelses-, rednings- og sikkerhedsudstyr, 
    35111000
     
    Brandbekæmpelsesudstyr, 
    35111200
     
    Brandslukningsmaterialer 
   
 
    
   
    
    2.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
    Hvor som helst i det pågældende land 
   
 
    
   
    
    2.1.3.  
   
 
    
    Værdi 
   
 
    
    Anslået værdi eksklusiv moms
    : 
    128 200 000,00
     
    DKK 
   
 
    
   
    
    2.1.4.  
   
 
    
    Generelle oplysninger 
   
 
    
    Yderligere oplysninger
    : 
    Ordregivers vurdering af tilbudsgivers egnethed til at varetage den udbudte kontrakt sker på baggrund af oplysningerne i ESPD. Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver har haft en samlet årsomsætning i hvert af de seneste tre (3) afsluttede regnskabsår på minimum DKK 50.000.000. Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver har haft soliditetsgrad på mindst 15% i hvert af de seneste tre (3) afsluttede regnskabsår. Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver har haft en positiv egenkapital i hvert af de seneste tre (3) afsluttede regnskabsår Det er et minimumskrav, at tilbudsgivers referencer omfatter mindst en (1) aftale om leverance af minimum fem (5) brandslukningskøretøjer indenfor de seneste fem (5) år, der er sammenlignelig med nærværende Aftales leverance, navnlig i forhold til chassis, 4x2 og pumpekapacitet samt tilsvarende klimatiske forhold. Det er et minimumskrav, at tilbudsgivers referencer omfatter mindst en (1) aftale om leverance af autosprøjter indenfor de seneste fem (5) år, der er sammenlignelig med nærværende Aftales leveran-ce, navnlig i forhold til chassis, 4x2 og pumpekapacitet samt tilsvarende klimatiske forhold. Det er et minimumskrav, at tilbudsgivers referencer omfatter mindst en (1) aftale om leverance af tankvogne indenfor de seneste fem (5) år, der er sammenlignelig med nærværende Aftales leverance, navnlig i forhold til chassis, 4x2 og pumpekapacitet samt tilsvarende klimatiske forhold. Tilbudsgiver skal være opmærksom på at aflevere en beskrivelse af de enkelte referencer, som fyldestgørende redegør for opfyldelsen af minimumskravene til referencer. Tilbudsgiver må ikke være omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde, som angivet i §§ 134a-136 i Udbudsloven samt de frivillige udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2. Udelukkelsesgrundende fremgår af ESPD punkt del III, A-D. Der gøres i den forbindelse opmærksom på, at udbudslovens § 134a omfatter en rent national udelukkelsesgrund.  I forbindelse med dette udbud gælder i øvrigt EU-forordning 576/2022, art. 1, nr. 23), der bl.a. ændrer EU-forordning 833/2014 med indsættelse af stk. 5 k om forbuddet mod at tildele offentlige kontrakter, der er omfattet af udbudsdirektiverne, til bl.a. russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland m.v.  Der henvises til EU-forordning 576/2022 for bestemmelsens nærmere ordlyd og omfang.  Bygherren er berettiget til at kræve dokumentation for tilbudsgivers etableringssted, ejerforhold og andre oplysninger af relevans for overholdelsen af forbuddet på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen.  Det vil medføre udelukkelse fra udbudsproceduren, hvis en tilbudsgiver er omfattet af udelukkelses-grunde og / eller forbuddet.  Såfremt tilbudsgiver er omfattet af en af udelukkelsesgrundene i §§ 135-136 samt 137, stk. 1, nr. 2, vil tilbudsgiver blive udelukket fra at deltage i udbudsproceduren, medmindre tilbudsgiver inden for en passende frist kan fremlægge tilstrækkelig dokumentation for tilbudsgivers pålidelighed (”selfcleaning”), jf. udbudslovens § 138.    Reglerne i dette afsnit gælder tilsvarende for andre økonomiske enheder (konsortier, støttende virksomheder og underleverandører). Vurderingen i forhold til udelukkelse vil ske for hver af de støttende enheder. Vurderingen i forhold til egnethed vil ske samlet for tilbudsgiver og de støttende enheder. Dokumentationen skal fremlægges i form af en attest eller lignende i henhold til nationale regler i til-budsgivers hjemland. Det skal dokumenteres, at såvel tilbudsgiver som medlemmer af tilbudsgivers bestyrelse, direktion og/eller tilsynsråd og eventuelle andre personer, der har måtte have beføjelse til at repræsentere, kontrollere eller træffe beslutning i tilbudsgivers bestyrelse, direktion eller tilsyns-råd ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene. For danske tilbudsgivere skal dokumentationen fremlægges i form af en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen. Som dokumentation for opfyldelse af minimumskrav til egnethed vil tilbudsgiver blive bedt om frem-lægge følgende til bekræftelse af oplysningerne afgivet i ESPD: • Uddrag af tilbudsgivers årsregnskaber eller tilsvarende dokumentation, der viser tilbudsgivers omsætning, egenkapital og soliditetsgrad for de seneste tre regnskabsår. • En liste med kontaktoplysninger – e-mailadresse og telefonnummer – til kontaktperson hos de kunder, der er oplyst som referencer i ESPD, i det omfang disse kontaktoplysninger ikke frem-går af ESPD Der gøres opmærksom på, at tilbudsgiver ikke er forpligtet til at fremlægge dokumentation, som Ordregiver selv kan skaffe via adgang til en national database. I det omfang det måtte gøre sig gældende, vil tilbudsgiver derfor i stedet for at fremlægge den pågældende dokumentation kunne oplyse Ordregiver om, hvor oplysningerne vil kunne findes. Af hensyn til den stramme tidsplan for projektet ser Ordregiver gerne, at dokumentationen for, at til-budsgiver ikke er omfattet af grundlag for udelukkelse, og for tilbudsgivers egnethed, vedlægges allerede ved tilbudsafgivelsen. Tilbudsgiver er dog ikke forpligtet hertil. 
   
 
    
    Retsgrundlag
    :  
   
 
    
    Direktiv 2014/24/EU 
   
 
    
   
    
    2.1.6.  
   
 
    
    Udelukkelsesgrunde 
   
 
    
    Kilder til grundlag for udelukkelse
    : 
    Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD) 
   
 
    
   
 
   5. 
  Delkontrakt 
 
 
  
   
   5.1.  
  
 
   
   Delkontrakt
   : 
   LOT-0000 
  
 
   
   Titel
   : 
   Kontrakt om levering af Autosprøjter og Tankvogne - del 2 
  
 
   
   Beskrivelse
   : 
   Udbuddet omfatter opbygning af levering af fabriksnye Autosprøjter og Tankvogne af forskellig størrelse og med forskellig bestykning med en forventet levetid på 20 år. Type, størrelse og ønsket bestykning af Køretøjerne er nærmere beskrevet i udbudsmaterialets kravspecifikation og tilbudsliste. Udbuddet omfatter levering af reservedele. Det bemærkes at Beredskab Øst på nærværende udbud alene er tovholder på indkøbet på vegne af alle beredskaberne, men ikke selv er ordregiver på denne del. 
  
 
   
   Intern ID
   : 
   dffe98d5-62af-4b75-96e1-2c833b1dd6ca 
  
 
   
    
    5.1.1.  
   
 
    
    Formål 
   
 
    
    Kontraktens hovedformål
    : 
    Varer 
   
 
    
    Supplerende kontrakttype
    : 
    Tjenesteydelser 
   
 
    
    Primær klassifikation
     
    (
    cpv
    ): 
    34144210
     
    Brandkøretøjer 
   
 
    
    Supplerende klassifikation
     
    (
    cpv
    ): 
    34000000
     
    Transportudstyr og transporthjælpemidler, 
    34114100
     
    Udrykningskøretøjer, 
    34144212
     
    Brandkøretøjer med vandtank, 
    34144213
     
    Brandbiler, 
    34320000
     
    Mekaniske reservedele, undtagen motorer og motordele, 
    34330000
     
    Reservedele til lastbiler, varebiler og personbiler, 
    35000000
     
    Sikkerheds-, brandbekæmpelses, politi- og forsvarsudstyr, 
    35100000
     
    Nød- og sikkerhedsudstyr, 
    35110000
     
    Brandbekæmpelses-, rednings- og sikkerhedsudstyr, 
    35111000
     
    Brandbekæmpelsesudstyr, 
    35111200
     
    Brandslukningsmaterialer 
   
 
    
    Mængde
    : 
    38
     
    stykker 
   
 
    
    Valgmuligheder
    :  
     
     Beskrivelse af optioner
     : 
     Aftalen omfatter følgende optioner: Option Instruktion Option Yderligere Køretøjer Option Serviceeftersyn Vilkår for beredskabernes udnyttelse af optioner fremgår af udbudsmaterialets kontraktudkast 
    
 
     
    
   
    
    5.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
    Hvor som helst i det pågældende land 
   
 
    
   
    
    5.1.3.  
   
 
    
    Anslået varighed 
   
 
    
    Varighed
    : 
    10
     
    År 
   
 
    
   
    
    5.1.5.  
   
 
    
    Værdi 
   
 
    
    Anslået værdi eksklusiv moms
    : 
    128 200 000,00
     
    DKK 
   
 
    
   
    
    5.1.6.  
   
 
    
    Generelle oplysninger 
   
 
    
    Reserveret deltagelse
    :  
     
     Deltagelse uden forbehold. 
    
 
     
    
    Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler 
   
 
    
    Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
    : 
    ja 
   
 
    
    Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er): 
    nej 
   
 
    
    Yderligere oplysninger
    : 
    Ordregivers vurdering af tilbudsgivers egnethed til at varetage den udbudte kontrakt sker på baggrund af oplysningerne i ESPD. Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver har haft en samlet årsomsætning i hvert af de seneste tre (3) afsluttede regnskabsår på minimum DKK 50.000.000. Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver har haft soliditetsgrad på mindst 15% i hvert af de seneste tre (3) afsluttede regnskabsår. Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver har haft en positiv egenkapital i hvert af de seneste tre (3) afsluttede regnskabsår Det er et minimumskrav, at tilbudsgivers referencer omfatter mindst en (1) aftale om leverance af minimum fem (5) brandslukningskøretøjer indenfor de seneste fem (5) år, der er sammenlignelig med nærværende Aftales leverance, navnlig i forhold til chassis, 4x2 og pumpekapacitet samt tilsvarende klimatiske forhold. Det er et minimumskrav, at tilbudsgivers referencer omfatter mindst en (1) aftale om leverance af autosprøjter indenfor de seneste fem (5) år, der er sammenlignelig med nærværende Aftales leveran-ce, navnlig i forhold til chassis, 4x2 og pumpekapacitet samt tilsvarende klimatiske forhold. Det er et minimumskrav, at tilbudsgivers referencer omfatter mindst en (1) aftale om leverance af tankvogne indenfor de seneste fem (5) år, der er sammenlignelig med nærværende Aftales leverance, navnlig i forhold til chassis, 4x2 og pumpekapacitet samt tilsvarende klimatiske forhold. Tilbudsgiver skal være opmærksom på at aflevere en beskrivelse af de enkelte referencer, som fyldestgørende redegør for opfyldelsen af minimumskravene til referencer. Tilbudsgiver må ikke være omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde, som angivet i §§ 134a-136 i Udbudsloven samt de frivillige udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2. Udelukkelsesgrundende fremgår af ESPD punkt del III, A-D. Der gøres i den forbindelse opmærksom på, at udbudslovens § 134a omfatter en rent national udelukkelsesgrund.  I forbindelse med dette udbud gælder i øvrigt EU-forordning 576/2022, art. 1, nr. 23), der bl.a. ændrer EU-forordning 833/2014 med indsættelse af stk. 5 k om forbuddet mod at tildele offentlige kontrakter, der er omfattet af udbudsdirektiverne, til bl.a. russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland m.v.  Der henvises til EU-forordning 576/2022 for bestemmelsens nærmere ordlyd og omfang.  Bygherren er berettiget til at kræve dokumentation for tilbudsgivers etableringssted, ejerforhold og andre oplysninger af relevans for overholdelsen af forbuddet på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen.  Det vil medføre udelukkelse fra udbudsproceduren, hvis en tilbudsgiver er omfattet af udelukkelses-grunde og / eller forbuddet.  Såfremt tilbudsgiver er omfattet af en af udelukkelsesgrundene i §§ 135-136 samt 137, stk. 1, nr. 2, vil tilbudsgiver blive udelukket fra at deltage i udbudsproceduren, medmindre tilbudsgiver inden for en passende frist kan fremlægge tilstrækkelig dokumentation for tilbudsgivers pålidelighed (”selfcleaning”), jf. udbudslovens § 138.    Reglerne i dette afsnit gælder tilsvarende for andre økonomiske enheder (konsortier, støttende virksomheder og underleverandører). Vurderingen i forhold til udelukkelse vil ske for hver af de støttende enheder. Vurderingen i forhold til egnethed vil ske samlet for tilbudsgiver og de støttende enheder. Dokumentationen skal fremlægges i form af en attest eller lignende i henhold til nationale regler i til-budsgivers hjemland. Det skal dokumenteres, at såvel tilbudsgiver som medlemmer af tilbudsgivers bestyrelse, direktion og/eller tilsynsråd og eventuelle andre personer, der har måtte have beføjelse til at repræsentere, kontrollere eller træffe beslutning i tilbudsgivers bestyrelse, direktion eller tilsyns-råd ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene. For danske tilbudsgivere skal dokumentationen fremlægges i form af en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen. Som dokumentation for opfyldelse af minimumskrav til egnethed vil tilbudsgiver blive bedt om frem-lægge følgende til bekræftelse af oplysningerne afgivet i ESPD: • Uddrag af tilbudsgivers årsregnskaber eller tilsvarende dokumentation, der viser tilbudsgivers omsætning, egenkapital og soliditetsgrad for de seneste tre regnskabsår. • En liste med kontaktoplysninger – e-mailadresse og telefonnummer – til kontaktperson hos de kunder, der er oplyst som referencer i ESPD, i det omfang disse kontaktoplysninger ikke frem-går af ESPD Der gøres opmærksom på, at tilbudsgiver ikke er forpligtet til at fremlægge dokumentation, som Ordregiver selv kan skaffe via adgang til en national database. I det omfang det måtte gøre sig gældende, vil tilbudsgiver derfor i stedet for at fremlægge den pågældende dokumentation kunne oplyse Ordregiver om, hvor oplysningerne vil kunne findes. Af hensyn til den stramme tidsplan for projektet ser Ordregiver gerne, at dokumentationen for, at til-budsgiver ikke er omfattet af grundlag for udelukkelse, og for tilbudsgivers egnethed, vedlægges allerede ved tilbudsafgivelsen. Tilbudsgiver er dog ikke forpligtet hertil. 
   
 
    
   
    
    5.1.9.  
   
 
    
    Udvælgelseskriterier 
   
 
    
    Kilder til udvælgelseskriterier
    : 
    Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD) 
   
 
    
   
    
    5.1.10.  
   
 
    
    Tildelingskriterier 
   
 
    
    Kriterium
    :  
     
     Type: 
     Pris 
    
 
     
     Navn
     : 
     Samlet evalueringssum 
    
 
     
     Beskrivelse
     : 
     Tildelingskriteriet er alene beskrevet i udbudsmaterialet (udbudsbetingelser og kravspecifikation) 
    
 
     
     Kategori for tildelingskriteriet vægt: 
     Vægtning (procentdel, præcis) 
    
 
     
     Tildelingskriterium talværdi
     : 
     40,00 
    
 
     
    
    Kriterium
    :  
     
     Type: 
     Kvalitet 
    
 
     
     Navn
     : 
     Kvalitet 
    
 
     
     Beskrivelse
     : 
     Tildelingskriteriet er alene beskrevet i udbudsmaterialet (udbudsbetingelser og kravspecifikation) 
    
 
     
     Kategori for tildelingskriteriet vægt: 
     Vægtning (procentdel, præcis) 
    
 
     
     Tildelingskriterium talværdi
     : 
     60,00 
    
 
     
    
   
    
    5.1.11.  
   
 
    
    Udbudsdokumenter 
   
 
    
    Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på
    : 
    dansk 
   
 
    
    Frist for anmodning om yderligere oplysninger
    : 
    01/01/2026
     
    23:00:00 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT 
   
 
    
    
   
    
    5.1.12.  
   
 
    
    Udbudsvilkår 
   
 
    
    Vilkår for indgivelse
    :  
     
     Elektronisk indgivelse
     : 
     Påkrævet 
    
 
     
     
     Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på
     : 
     dansk 
    
 
     
     Elektronisk katalog
     : 
     Ikke tilladt 
    
 
     
     Alternative tilbud
     : 
     Ikke tilladt 
    
 
     
     Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud
     : 
     Ikke tilladt 
    
 
     
     Beskrivelse af den finansielle garanti
     : 
     Leverandøren skal stille sikkerhed for forudbetaling når chassis(er) er leveret, der hvor opbygningen skal finde sted. Forudbetalingen kan alene udgøre den kostpris, som Leverandøren skal betale for chassiset og maksimalt 30% af Køretøjets samlede pris. Sikkerhedsstillelsen skal udgøre summen af det fakturerede beløb for chassis(et/er) og skal opretholdes indtil Levering og overtagelse af Køretøjet hos Ordregiver. Det fulde garantibeløb står til rådighed for Ordregiver i tilfælde af misligholdelse, bod, dækningskøb eller utidig ophævelse af Aftalen. Sikkerhedsstillelsen skal være en anfordringsgaranti, der kan hæves af Ordregiver uden rettergang. Sikkerhedsstillelsen skal stilles af et anerkendt og af Ordregiver godkendt bank, penge- eller kautionsforsikringsinstitut. 
    
 
     
     Frist for modtagelse af tilbud
     : 
     09/01/2026
      
     13:00:00 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT 
    
 
     
     Vedståelsesfrist for tilbuddet
     : 
     6
      
     Måneder 
    
 
     
    
    Oplysninger, der kan suppleres efter indgivelsesfristen er udløbet
    :  
     
     Køberen kan beslutte, at visse manglende tilbudsrelaterede dokumenter kan indsendes senere. 
    
 
     
     Yderligere oplysninger
     : 
     Det samlede indkøb på ca. 70 Køretøjer for i alt 11 beredskaber opdelt i to særskilte udbud. Nærværende udbud er anden del og vedrører alene de beredskaber og antal køretøjer der fremgår af udbudsmaterialet. 
    
 
     
    
    Oplysninger om offentlig iværksættelse
    :  
     
     Åbningsdato
     : 
     09/01/2026
      
     13:00:00 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT 
    
 
     
     Sted
     : 
     Der er ikke adgang til at overvære åbning af tilbud 
    
 
     
    
    Betingelser for kontraktens udførelse
    :  
     
     Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse
     : 
     Nej 
    
 
     
     Vilkår relateret til kontraktens udførelse
     : 
     Vilkår for udførelse fremgår af udbudsmaterialet 
    
 
     
     Der kræves en fortrolighedsaftale
     : 
     nej 
    
 
     
     Elektronisk fakturering
     : 
     Påkrævet 
    
 
     
     Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
     : 
     nej 
    
 
     
     Der vil blive anvendt elektronisk betaling
     : 
     ja 
    
 
     
     Oplysninger om finansiering og betaling
     : 
     Finansielle vilkår fremgår af udbudsmaterialet 
    
 
     
    
   
    
    5.1.15.  
   
 
    
    Teknikker 
   
 
    
    Rammeaftale
    :  
     
     Ingen rammeaftale 
    
 
     
    
    Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
    :  
     
     Intet dynamisk indkøbssystem 
    
 
     
    
    Elektronisk auktion
    : 
    nej 
   
 
    
   
    
    5.1.16.  
   
 
    
    Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang 
   
 
    
    Organisation med ansvar for klager
    : 
    Klagenævnet for Udbud 
   
 
    
    Oplysninger om klagefrister
    : 
    I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage: Senest 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. pkt. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på Klagenævnet for Udbuds hjemmeside. 
   
 
    
    Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
    : 
    Beredskab Øst I/S 
   
 
    
    Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
    : 
    Beredskab Øst I/S 
   
 
    
    Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
    : 
    Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen 
   
 
    
    Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
    : 
    Beredskab Øst I/S 
   
 
    
    Organisation, der behandler tilbud
    : 
    Beredskab Øst I/S 
   
 
    
   
 
   8. 
  Organisationer 
 
 
  
   
   8.1.  
  
 
   
   ORG-0001 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Klagenævnet for Udbud 
  
 
   
   Registreringsnummer
   : 
   37795526 
  
 
   
   Postadresse
   : 
   Toldboden 2 
  
 
   
   By
   : 
   Viborg 
  
 
   
   Postnummer
   : 
   8800 
  
 
   
   Landsdel (NUTS)
   : 
   Vestjylland
    (
   DK041
   ) 
  
 
   
   Land
   : 
   Danmark 
  
 
   
   Enhed
   : 
   Klagenævnet for Udbud 
  
 
   
   
   Telefon
   : 
   +45 72405600 
  
 
   
   
   Denne organisations roller
   :  
    
    Organisation med ansvar for klager 
   
 
    
   
  
   
   8.1.  
  
 
   
   ORG-0002 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen 
  
 
   
   Registreringsnummer
   : 
   10294819 
  
 
   
   Postadresse
   : 
   Carl Jacobsensvej 35 
  
 
   
   By
   : 
   Valby 
  
 
   
   Postnummer
   : 
   2500 
  
 
   
   Landsdel (NUTS)
   : 
   Byen København
    (
   DK011
   ) 
  
 
   
   Land
   : 
   Danmark 
  
 
   
   Enhed
   : 
   Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen 
  
 
   
   
   Telefon
   : 
   +45 41715000 
  
 
   
   
   Denne organisations roller
   :  
    
    Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne 
   
 
    
   
  
   
   8.1.  
  
 
   
   ORG-0003 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Beredskab Fyn I/S 
  
 
   
   Registreringsnummer
   : 
   37265309 
  
 
   
   By
   : 
   Odense 
  
 
   
   Postnummer
   : 
   5240 
  
 
   
   Landsdel (NUTS)
   : 
   Fyn
    (
   DK031
   ) 
  
 
   
   Land
   : 
   Danmark 
  
 
   
   
   Telefon
   : 
   +4565511800 
  
 
   
   Denne organisations roller
   :  
    
    Køber 
   
 
    
   
  
   
   8.1.  
  
 
   
   ORG-0004 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Vejle Brandvæsen 
  
 
   
   Registreringsnummer
   : 
   29189900 
  
 
   
   By
   : 
   Vejle 
  
 
   
   Postnummer
   : 
   7100 
  
 
   
   Landsdel (NUTS)
   : 
   Østjylland
    (
   DK042
   ) 
  
 
   
   Land
   : 
   Danmark 
  
 
   
   
   Telefon
   : 
   +4523384942 
  
 
   
   Denne organisations roller
   :  
    
    Køber 
   
 
    
   
  
   
   8.1.  
  
 
   
   ORG-0005 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Frederiksborg Brand og Redning 
  
 
   
   Registreringsnummer
   : 
   37222135 
  
 
   
   By
   : 
   Frederikssund 
  
 
   
   Postnummer
   : 
   3600 
  
 
   
   Landsdel (NUTS)
   : 
   Vest- og Sydsjælland
    (
   DK022
   ) 
  
 
   
   Land
   : 
   Danmark 
  
 
   
   
   Telefon
   : 
   +4547376100 
  
 
   
   Denne organisations roller
   :  
    
    Køber 
   
 
    
   
  
   
   8.1.  
  
 
   
   ORG-0006 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Nordjyllands Beredskab I/S 
  
 
   
   Registreringsnummer
   : 
   37084166 
  
 
   
   By
   : 
   Aalborg 
  
 
   
   Postnummer
   : 
   9220 
  
 
   
   Landsdel (NUTS)
   : 
   Nordjylland
    (
   DK050
   ) 
  
 
   
   Land
   : 
   Danmark 
  
 
   
   
   Telefon
   : 
   +4570151514 
  
 
   
   Denne organisations roller
   :  
    
    Køber 
   
 
    
   
  
   
   8.1.  
  
 
   
   ORG-0007 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Beredskab og Sikkerhed - Randers, Favrskov og Djursland I/S 
  
 
   
   Registreringsnummer
   : 
   34009570 
  
 
   
   By
   : 
   Allingåbro 
  
 
   
   Postnummer
   : 
   8961 
  
 
   
   Landsdel (NUTS)
   : 
   Nordjylland
    (
   DK050
   ) 
  
 
   
   Land
   : 
   Danmark 
  
 
   
   
   Telefon
   : 
   +4551338578 
  
 
   
   Denne organisations roller
   :  
    
    Køber 
   
 
    
   
  
   
   8.1.  
  
 
   
   ORG-0008 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Beredskab Øst I/S 
  
 
   
   Registreringsnummer
   : 
   37187739 
  
 
   
   By
   : 
   Søborg 
  
 
   
   Postnummer
   : 
   2860 
  
 
   
   Landsdel (NUTS)
   : 
   Københavns omegn
    (
   DK012
   ) 
  
 
   
   Land
   : 
   Danmark 
  
 
   
   
   Telefon
   : 
   +4570252729 
  
 
   
   Denne organisations roller
   :  
    
    
    Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren 
   
 
    
    Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline 
   
 
    
    Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse 
   
 
    
    Organisation, der behandler tilbud 
   
 
    
   
  
   
   8.1.  
  
 
   
   ORG-0009 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Mercell Holding ASA 
  
 
   
   Registreringsnummer
   : 
   980921565 
  
 
   
   Postadresse
   : 
   Askekroken 11 
  
 
   
   By
   : 
   Oslo 
  
 
   
   Postnummer
   : 
   0277 
  
 
   
   Landsdel (NUTS)
   : 
   Oslo
    (
   NO081
   ) 
  
 
   
   Land
   : 
   Norge 
  
 
   
   Enhed
   : 
   eSender 
  
 
   
   
   Telefon
   : 
   +47 21018800 
  
 
   
   Fax
   : 
   +47 21018801 
  
 
   
   
   Denne organisations roller
   :  
    
    TED eSender 
   
 
    
   
  
   
   Bekendtgørelsens ID
   : 
   4886a05a-3e24-4886-8aea-6d83d0ccd1a1
     -  
   01 
  
 
   
   Formulartype
   : 
   Konkurrencevilkår 
  
 
   
   Bekendtgørelsestype
   : 
   Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen 
  
 
   
   Bekendtgørelsesundertype
   : 
   16 
  
 
   
   Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
   : 
   31/10/2025
    
   11:55:49 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT 
  
 
   
   Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
   : 
   31/10/2025
    
   14:56:09 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT 
  
 
   
   Bekendtgørelsens officielle sprog
   : 
   dansk 
  
 
   
   Bekendtgørelsesnummer
   : 
   727205-2025 
  
 
   
   EUT-S-nummer
   : 
   212/2025 
  
 
   
   Offentliggørelsesdato
   : 
   04/11/2025