23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
28.10.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Mariagerfjord kommune

Genudbud - EU-Udbud på indkøb og levering af specialeopbyggede el-minibusser med lift


Mariagerfjord kommune

709462-2025 - Resultater
Danmark – Minibusser – Genudbud - EU-Udbud på indkøb og levering af specialeopbyggede el-minibusser med lift
OJ S 207/2025 28/10/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Mariagerfjord kommune
Køberens retlige status Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Genudbud - EU-Udbud på indkøb og levering af specialeopbyggede el-minibusser med lift
Beskrivelse Genudbuddet vedrører indkøb og levering af specialeopbyggede el-minibusser med lift til Mariagerfjord Kommune. Ordregiver forpligter sig til at købe de af udbuddet omfattede el-køretøjer hos den vindende tilbudsgiver. Andre bil- og køretøjstyper, herunder størrelser og modeller samt køretøjer, som er specialbygget eller tilpasset på anden vis, er ikke omfattet af nærværende aftale. For nærmere beskrivelse af de udbudte minibusser, herunder de krav køretøjerne skal opfylde, henvises til kravspecifikation og tilbudsliste.
Identifikator for proceduren 5cc1c141-4154-4de8-b007-ab2b2ca23d3d
Tidligere bekendtgørelse 471439-2025
Intern ID 528776
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  34114400   Minibusser
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 6 500 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Genudbud - EU-Udbud på indkøb og levering af specialeopbyggede el-minibusser med lift
Beskrivelse Genudbuddet vedrører indkøb og levering af specialeopbyggede el-minibusser med lift til Mariagerfjord Kommune. Ordregiver forpligter sig til at købe de af udbuddet omfattede el-køretøjer hos den vindende tilbudsgiver. Andre bil- og køretøjstyper, herunder størrelser og modeller samt køretøjer, som er specialbygget eller tilpasset på anden vis er ikke omfattet af nærværende aftale. For nærmere beskrivelse af de udbudte minibusser, herunder de krav køretøjerne skal opfylde, henvises til kravspecifikation og tilbudsliste.
Intern ID 528776
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  34114400   Minibusser
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner 3 stk. specialopbygget el-minibus 3 stk. specialopbygget el-minibus (Afgiftsfritaget).
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordjylland  ( DK050 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 19/09/2025
Varighed 39   Måneder
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 0
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 6 500 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Priser skal angives ekskl. moms i den respektive tilbudsliste bilag 2 – Kravspecifikation, tilbudsliste m. leveringsplan og kvalitetsevaluering. Tilbudsgiver skal udfylde samtlige blå felter i tilbudslisten. I felter, hvor tilbudsgiver skal afgive en pris, vil det ikke blive betragtet som en ukonditionsmæssig fejl, hvis prisen er angivet med 0 kr. Følgende forhold skal udfyldes i tilbudslisten: • Information om tilbudsgiver og det tilbudte køretøj. • Grundprisen for køb af de køretøjer, som ordregiver har efterspurgt og som lever op til kravspecifikationen, registreringsafgiften (hvor relevant), leveringsomkostninger inkl. Indregistrering, nummerplade og levering. • Ovenstående priser summeres sammen og giver en samlet tilbudssum, som bruges til evaluering af underkriteriet pris.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 30,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet - APV
Beskrivelse Nedenstående delkriterier er væsentlige i arbejdspladsvurderingen for ansatte ved udførelsen af deres arbejde for Mariagerfjord Kommune. • Køretøjets køreegenskaber • Køretøjets førersædejustering • Køretøjets ind- og udstigningsforhold • Køretøjets udsyn • Køretøjets kabinestøj • Køretøjets komfort og sikkerhed Vurderingen af Underkriteriet Kvalitet - APV bliver foretaget af et testpanel, som består af testpersoner, der alle arbejder hos Mariagerfjord Kommune.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 25,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet - Indretning
Beskrivelse Nedenstående delkriterier er væsentlige i vurderingen af køretøjernes passagerkabines indretning og funktionalitet i forhold til daglig brug. • Indretning og pladsforhold • Håndtering af lift • Bespænding af kørestole • Rengøringsvenlighed Vurderingen af Underkriteriet Kvalitet - Indretning bliver foretaget af et testpanel, som består af testpersoner, der alle arbejder hos Mariagerfjord Kommune.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 25,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Leveringsplan
Beskrivelse I forbindelse med afgivelse af tilbuddet skal der i tilbudslisten (bilag 2) angives bindende leveringsuge for de fire køretøjer, der skal leveres senest i uge 5, 2026. Der vil blive givet karakter i forhold til hvert enkelt køretøj ud fra skema i udbudsbetingelserne pkt. 9.1.4.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 20,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Mariagerfjord kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 4 692 860,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn REHABILER & BUSSER A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator 98600
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 4 692 860,00   DKK
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 98600
Titel Genudbud - EU-Udbud på indkøb og levering af specialeopbyggede el-minibusser med lift / REHABILER & BUSSER A/S
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 04/09/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 19/09/2025
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
Type modtagne indgivelser Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Mariagerfjord kommune
Registreringsnummer 29189455
Postadresse Adelgade 30B
By Hobro
Postnummer 9500
Landsdel (NUTS) Nordjylland  ( DK050 )
Land Danmark
Enhed Susanne Bro Glerup
Telefon +45 97113000
Internetadresse https://www.mariagerfjord.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
8.1.
ORG-1000
Officielt navn Comdia ApS
Registreringsnummer 33501404
Postadresse Lindvedvej 73
By Odense S
Postnummer 5260
Landsdel (NUTS) Fyn  ( DK031 )
Land Danmark
E-mail support@comdia.com
Telefon +45 7199 3672
Internetadresse https://www.comdia.com/
Denne organisations roller
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 7240 5600
Internetadresse http://www.klfu.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 4171 5000
Internetadresse https://www.kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-1003
Officielt navn REHABILER & BUSSER A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Stor virksomhed
Registreringsnummer 31747945
Postadresse Vrøndingvej 3
By Horsens
Postnummer 8700
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
E-mail levo@ahvg.dk
Telefon 40541835
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 10a95b8a-fa36-4e2a-aa86-8436e3921f29   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 27/10/2025   08:05:56 (UTC+01:00) centraleuropæisk tid, vesteuropæisk sommertid
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 709462-2025
EUT-S-nummer 207/2025
Offentliggørelsesdato 28/10/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.062|