23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
14.10.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen

Vedligehold af køretøjer under 3500 kg - Genudbud


Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen

675397-2025 - Resultater
Danmark – Reparation, vedligeholdelse og tilhørende tjenesteydelser vedrørende køretøjer og beslægtet udstyr – Vedligehold af køretøjer under 3500 kg - Genudbud
OJ S 197/2025 14/10/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser - Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen
E-mail ih5w@kk.dk
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Vedligehold af køretøjer under 3500 kg - Genudbud
Beskrivelse Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på reparation og vedligehold af Københavns Kommunes køretøjer til og med 3500 kg.Københavns Kommunes flåde består dags dato af 678 køretøjer fordelt på henholdsvis Diesel- og el-køretøjer bestående af ca. 20 forskellige fabrikater, jf. bilag 1a Køretøjsliste.Af Køretøjslisten (bilag 1a) fremgår, hvilke køretøjer, der henhører under kontrakten. Leverandøren må i kontraktperioden forvente, at oversigten er dynamisk, idet køretøj, der fremgår af oversigten, vil kunne udgå i aftaleperioden, ligesom nyt køretøj, der erhverves i aftaleperioden, omfattes af oversigten.For nærmere beskrivelse af de udbudte ydelser, herunder de mindstekrav ydelserne skal opfylde, henvises til udbuddet Tekniske specifikation (Bilag 1), Køretøjslisten (Bilag 1a) og Tilbudslisten (bilag 2) samt eventuelle rettelser og besvarelse af spørgsmål.Ordregivers krav til kontraktvilkår fremgår af Udkast til Kontrakten (rammeaftale) med tilhørende bilag vedlagt som Bilag A, mens kravene til ydelsen er detaljeret beskrevet i den Tekniske specifikation (bilag 1), Køretøjslisten (bilag 1a) og i Tilbudslisten (bilag 2).
Identifikator for proceduren 99bf1fb1-a26c-48b8-9ab3-9496bc7b469c
Tidligere bekendtgørelse ec979a87-7e35-43d8-8267-9304eda9e19c-01
Intern ID 2025-0096935
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Aftalen har karakter af en rammeaftale og vil blive tildelt én leverandør
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Supplerende kontrakttype Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  50100000   Reparation, vedligeholdelse og tilhørende tjenesteydelser vedrørende køretøjer og beslægtet udstyr
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  34110000   Personbiler
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Vedligehold af køretøjer under 3500 kg - Genudbud
Beskrivelse Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på reparation og vedligehold af Københavns Kommunes køretøjer til og med 3500 kg.Københavns Kommunes flåde består dags dato af 678 køretøjer fordelt på henholdsvis Diesel- og el-køretøjer bestående af ca. 20 forskellige fabrikater, jf. bilag 1a Køretøjsliste.Af Køretøjslisten (bilag 1a) fremgår, hvilke køretøjer, der henhører under kontrakten. Leverandøren må i kontraktperioden forvente, at oversigten er dynamisk, idet køretøj, der fremgår af oversigten, vil kunne udgå i aftaleperioden, ligesom nyt køretøj, der erhverves i aftaleperioden, omfattes af oversigten.For nærmere beskrivelse af de udbudte ydelser, herunder de mindstekrav ydelserne skal opfylde, henvises til udbuddet Tekniske specifikation (Bilag 1), Køretøjslisten (Bilag 1a) og Tilbudslisten (bilag 2) samt eventuelle rettelser og besvarelse af spørgsmål.Ordregivers krav til kontraktvilkår fremgår af Udkast til Kontrakten (rammeaftale) med tilhørende bilag vedlagt som Bilag A, mens kravene til ydelsen er detaljeret beskrevet i den Tekniske specifikation (bilag 1), Køretøjslisten (bilag 1a) og i Tilbudslisten (bilag 2).
Intern ID 2025-0096935
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Supplerende kontrakttype Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  50100000   Reparation, vedligeholdelse og tilhørende tjenesteydelser vedrørende køretøjer og beslægtet udstyr
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  34110000   Personbiler
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/01/2026
Varigheds slutdato 31/12/2027
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Yderligere oplysninger om fornyelser mulighed for at forlænge aftalen med 2 x 12 måneder
5.1.5.
Værdi
Rammeaftalens maksimumværdi 40 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) nej
5.1.7.
Strategiske udbud
Formålet med strategiske udbud Ingen strategiske udbud
Grønne udbudskriterier Ingen kriterier for grønne offentlige udbud
5.1.8.
Tilgængelighedskriterier
Der er ikke anvendt kriterier vedrørende adgangsmuligheder for personer med handicap, fordi udbuddet ikke er beregnet til at blive anvendt af fysiske personer
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn 100
Beskrivelse laveste pris
Kategori for tildelingskriteriet fast værdiFast værdi (i alt)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Oplysninger om klagefrister : I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen
Organisation, der udfører betalingen Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen
Organisation, der underskriver kontrakten Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen
6. Resultater
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne bekendtgørelse 30 000 000,00   DKK
Rammeaftalernes anslåede værdi 30 000 000,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
Den maksimale værdi for rammeaftalen 40 000 000,00   DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen 30 000 000,00   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Carl Christensen A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator eadfc033-5d0c-4dc4-8eb0-22cb44a1280d
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 2 227 897,65   DKK
Tilbuddet blev rangordnet ja
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 2025-0096935
Titel Rammeaftale til vedligeholdelsesydelser til køretøjer under 3500 kg. til Hele Københavns kommunes egen drift
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 28/08/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 02/10/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale nej
Organisation, der underskriver kontrakten Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
Udvalg af tilbud
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi 2 227 897,65   DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi 3 424 004,35   DKK
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen
Registreringsnummer 64942212
Afdeling Teknik- og Miljøforvaltningen
Postadresse Borups Allé 177
By København NV
Postnummer 2400
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Morten Ildved
E-mail ih5w@kk.dk
Telefon +45 51778722
Fax +45 51778722
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Fax +45 33307799
Internetadresse http://www.naevneneshus.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Fax +45 41715100
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Carl Christensen A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Stor virksomhed
Registreringsnummer 41994010
Postadresse Sintrupvej 12
By Brabrand
Postnummer 8220
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
Enhed Carl Christensen A/S
E-mail mahe@au2parts.dk
Telefon 50605663
Fax 70251098
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
Vinderen er noteret på et reguleret marked
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID eadfc033-5d0c-4dc4-8eb0-22cb44a1280d   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 10/10/2025   10:09:42 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 10/10/2025   13:13:48 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 675397-2025
EUT-S-nummer 197/2025
Offentliggørelsesdato 14/10/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.11|