23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
24.09.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Aabenraa Kommune

Miniudbud på 5 EL biler til Børn og Familie - Myndighedsafdelingen


Aabenraa Kommune

623617-2025 - Resultater
Danmark – Motorkøretøjer – Miniudbud på 5 EL biler til Børn og Familie - Myndighedsafdelingen
OJ S 183/2025 24/09/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen - Meddelelse om ændring
Varer - Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Aabenraa Kommune
E-mail ikri@aabenraa.dk
Køberens retlige status Offentlig virksomhed, der styres af en lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail kfst@kfst.dk
Køberens retlige status Offentlig virksomhed, der styres af en lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Miniudbud på 5 EL biler til Børn og Familie - Myndighedsafdelingen
Beskrivelse Miniudbud på 5 EL biler til Børn og Familie - Myndighedsafdelingen Tildelingskriterie - bedste forhold mellem pris og kvalitet
Identifikator for proceduren bd6331a0-e5c1-4d5d-974b-ecaf5dda7061
Intern ID 24/6980
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Dynamisk Indkøbssystem
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  34100000   Motorkøretøjer
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  34110000   Personbiler, 34115200   Motorkøretøjer til befordring af færre end 10 personer, 50110000   Reparation og vedligeholdelse af motorkøretøjer og beslægtet udstyr
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Skelbækvej    
By Aabenraa
Postnummer 6200
Landsdel (NUTS) Sydjylland   ( DK032 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger De 5 biler vil blive placeret i Aabenraa og Tinglev
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 1 509 835,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Miniudbud på 5 EL biler til Børn og Familie - Myndighedsafdelingen
Beskrivelse Miniudbud på 5 EL biler til Børn og Familie - Myndighedsafdelingen Tildelingskriterie - bedste forhold mellem pris og kvalitet
Intern ID 24/6980
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  34100000   Motorkøretøjer
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  34110000   Personbiler, 34115200   Motorkøretøjer til befordring af færre end 10 personer, 50110000   Reparation og vedligeholdelse af motorkøretøjer og beslægtet udstyr
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Skelbækvej    
By Aabenraa
Postnummer 6200
Landsdel (NUTS) Sydjylland  ( DK032 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger De 5 biler vil blive placeret i Aabenraa og Tinglev
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 48   Måneder
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 1 509 835,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.7.
Strategiske udbud
Udbuddet falder ind under anvendelsesområdet for Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2009/33/EF (direktivet om renere køretøjer)
Retsgrundlaget fra direktivet om renere køretøjer der fastslår, hvilken kontraktype, der medfører direktivets anvendelse Køb, leasing eller leje af køretøjer
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Der vil blive vurderet på følgende: Evalueringsprisen – som indeholder: - Grundpris, ekskl. moms men inkl. evt. registreringsafgift - Garanteret tilbagekøbspris incl. moms og afgifter
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 20,00
Kriterium
TypeOmkostninger
Navn Årlige totalomkostninger (TCO)
Beskrivelse Der vil blive vurderet på følgende: Service- og vedligeholdelsesaftale Udgift til drivmiddelsforbrug ved blandet kørsel WLPT standard (80/1268/EØF) i forhold til oplyst årlig km forbrug. I forbindelse med eva-lueringen anvendes en fast KW pris på kr. 2,04 Grøn ejerafgift
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 20,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet (APV) – ergonomi og funktionalitet
Beskrivelse Der vil blive vurderet på følgende: Køreegenskaber, komfort, kabinestøj og udsyn Det vægtes positivt i hvor høj grad, at: - Bilen er letløbende, nem at håndtere og præcis i reaktionerne. - Føreren – ved hjælp af gode sædeindstillingsmuligheder - kan opnå en ergonomisk komfortabel siddeposition med optimalt udsyn - Støjniveauet i bilen under kørslen ikke er generende Ind- og udstigningsforhold Det vægtes positivt i hvor høj grad, at: - Bilens frihøjde og størrelsen på bildørens åbning gør det muligt, at komme ind og ud af bilen så ubesværet som muligt Instrumentering Det vægtes positivt i hvor høj grad, at: - Betjening af bilens funktioner og øvrige indstillingsmuligheder er lette og intuitive at benytte, herunder rækkevidde til funktioner uden at føreren skal ændre sin kørerposition for at anvende og justere disse
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 60,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Dynamisk indkøbssystem, som kun kan bruges af købere, der er nævnt i denne bekendtgørelse
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Ingen stand-still Hvis der skal klages - så må det være til Klagenævntet for Udbud
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 1 509 835,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Bil & Co A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Miniudbud på 5 EL biler til Børn og Familie - Myndighedsafdelingen - Bil & Co A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 1 509 835,00   DKK
Koncessionsværdi
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Kontrakt Miniudbud på 5 EL biler til Børn og Familie - Myndighedsafdelingen - Bil & Co A/S
Dato for indgåelse af kontrakten 11/04/2024
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 4
Udvalg af tilbud
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi 1 509 835,00   DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi 1 675 000,00   DKK
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Aabenraa Kommune
Registreringsnummer 29189854
Postadresse Skelbækvej 2
By Aabenraa
Postnummer 6200
Landsdel (NUTS) Sydjylland  ( DK032 )
Land Danmark
Enhed Inga Kristensen
E-mail ikri@aabenraa.dk
Telefon +45 73767204
Internetadresse https://www.aabenraa.dk/
Denne organisations roller
Køber
Gruppeleder
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Bil & Co A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Mellemstor virksomhed
Registreringsnummer 25166914
Postadresse Ambolten 5
By Kolding
Postnummer 6000
Landsdel (NUTS) Sydjylland  ( DK032 )
Land Danmark
E-mail akp@bilogco.dk
Telefon +45 40304668
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Klagenævnet for Udbud
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
Telefon +45 35291000
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Køber
Indkøbscentral, der rekvirerer vareleverancer og/eller tjenesteydelser tiltænkt andre købere
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
10. Ændring
Udgave af den foregående bekendtgørelse, der skal ændres 60d20a48-9ab5-4d52-96ea-ae2ba104a26f-01
Hovedårsagen til ændringen Ajourførte oplysninger
Beskrivelse Oplysning om ændring bekendtgørelse om minimums mål for offentlige indkøb af renere køretøjer til vejtransport Samlet antal indkøbte køretøjer: M1: 5 stk. Antal renere køretøjer: M1: 5 stk.
10.1.
Ændring
Afsnitsidentifikator ORG-0001
10.1.
Ændring
Afsnitsidentifikator ORG-0002
10.1.
Ændring
Afsnitsidentifikator ORG-0003
10.1.
Ændring
Afsnitsidentifikator ORG-0004
10.1.
Ændring
Afsnitsidentifikator LOT-0000
10.1.
Ændring
Afsnitsidentifikator CON-0001
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 5a2108ac-62f3-441a-b94c-a4291e14ff71   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 23/09/2025   12:37:11 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 23/09/2025   12:41:33 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 623617-2025
EUT-S-nummer 183/2025
Offentliggørelsesdato 24/09/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.107