23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
15.09.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Banedanmark

Indretning af biler


Banedanmark

602039-2025 - Resultater
Danmark – Transportudstyr og transporthjælpemidler – Indretning af biler
OJ S 176/2025 15/09/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Banedanmark
E-mail AIAM@BANE.dk
Køberens retlige status Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
Den ordregivende enheds aktiviteter Jernbanetjenester
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Indretning af biler
Beskrivelse I forbindelse med at Banedanmark løbende udskifter sin bilflåde er der behov for at en del af bilerne skal have indretning i varerummet. Indretningen varierer alt efter hvad bilen skal bruges til. Der opereres med 6 standardindretninger som vil kunne dække langt størstedelen af den forventede indretning i de nye biler. Der er tale om el-varebiler.
Identifikator for proceduren 8c920107-ddf0-4af1-8249-13a695f08003
Tidligere bekendtgørelse b2b1ce65-82f9-40e0-8b0f-3da9a3bba5e6-01
Intern ID 2024-21662
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  34000000   Transportudstyr og transporthjælpemidler
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  34100000   Motorkøretøjer, 34136000   Varevogne, 34300000   Dele og tilbehør til motorkøretøjer og motorer hertil, 39300000   Diverse udstyr, 50117000   Ombygning og istandsættelse af køretøjer
2.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 13 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/25/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Indretning af biler
Beskrivelse I forbindelse med at Banedanmark løbende udskifter sin bilflåde er der behov for at en del af bilerne skal have indretning i varerummet. Indretningen varierer alt efter hvad bilen skal bruges til. Der opereres med 6 standardindretninger som vil kunne dække langt størstedelen af den forventede indretning i de nye biler. Der er tale om el-varebiler.
Intern ID 2024-21662
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  34000000   Transportudstyr og transporthjælpemidler
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  34100000   Motorkøretøjer, 34136000   Varevogne, 34300000   Dele og tilbehør til motorkøretøjer og motorer hertil, 39300000   Diverse udstyr, 50117000   Ombygning og istandsættelse af køretøjer
5.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 4   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 1
Yderligere oplysninger om fornyelser Mulighed for forlængelse 1 år.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 13 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 13 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) nej
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale med fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for mægling Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, ved forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden for 20 kalenderdage. Dette er regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af underretning om prækvalifikation. Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal indgives 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Hvis klagen handler om overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens §§ 191 og 192, er klagefristen på 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrence eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.). Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse indgives til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Banedanmark
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Klagenævnet for Udbud
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 13 000 000,00   DKK
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne bekendtgørelse 13 000 000,00   DKK
Rammeaftalernes anslåede værdi 13 000 000,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
Den maksimale værdi for rammeaftalen 13 000 000,00   DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen 13 000 000,00   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Sortimo
Tilbud
Tilbud – Identifikator Indretning af biler
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 13 000 000,00   DKK
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Biler
Dato for indgåelse af kontrakten 28/05/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale ja
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter, der skabte rammeaftalen 681469-2024
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 5
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 5
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 5
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 5
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 5
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Banedanmark
Registreringsnummer 18632276
Afdeling Danmark
Postadresse Carsten Niebuhrs Gade 43
By København V
Postnummer 1577
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Enhed Aisha Amjad
E-mail AIAM@BANE.dk
Telefon +45 82340000
Internetadresse https://www.bane.dk/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for mægling
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Sortimo
Den økonomiske operatørs størrelse Stor virksomhed
Registreringsnummer 16821977
By København
Postnummer 1577
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID ab400221-86c8-44a1-afff-7deb7c9a087a   -   02
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 30
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 12/09/2025   06:49:31 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 12/09/2025   06:50:03 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 602039-2025
EUT-S-nummer 176/2025
Offentliggørelsesdato 15/09/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.078