23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
10.09.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Nordværk I/S

Udbud af lastbil til Transport og Logistik


Nordværk I/S

589921-2025 - Resultater
Danmark – Tunge motorkøretøjer – Udbud af lastbil til Transport og Logistik
OJ S 173/2025 10/09/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen - Meddelelse om ændring
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Nordværk I/S
E-mail msn@nordvaerk.dk
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af lastbil til Transport og Logistik
Beskrivelse Udbuddet vedrører indkøb af 1 stk. 3-akslet kranbil og 1 stk. 3-akslede kroghejsbiler til ordregiver. Levering skal ske på Ordregivers adresse senest den 31. august 2024.
Identifikator for proceduren 04ed3649-23f4-48c5-92eb-58010abc7f46
Tidligere bekendtgørelse e7ce95ec-d752-4698-83f8-4a3d3f4fa5ef-01
Intern ID D23-1009282
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  34140000   Tunge motorkøretøjer
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  34140000   Tunge motorkøretøjer
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Mandøvej 4    
By Hjørring
Postnummer 9800
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 2 550 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Yderligere oplysninger Inden tildeling af kontrakten skal den aktør, som kontrakten påtænkes tildelt, fremlægge endelig dokumentation. Aktøren skal dokumentere, at denne ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudsloven §§ 134a, 135, 136 og 137, stk. 1, nr. 1-4. For danske virksomheder kan dokumentationen ske ved fremsendelse af en serviceattest udstedt af Erhvervsstyrelsen inden for de seneste 6 måneder regnet fra anmodningstidspunktet. Serviceattesten skal indeholde oplysninger fra Skifteretten v. Domstolsstyrelsen, Skatteforvaltningen, ATP og Politiet (Kriminalregistret). Aktøren skal være opmærksom på, at dokumentation vedrørende udelukkelsesgrundene skal afleveres for samtlige deltagere i sammenslutningen og/eller for samtlige støttende enheder, såfremt dette er relevant. Oplysninger vedrørende egenkapital i ESPD’et betragtes som endelig dokumentation for krav vedrørende økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudsloven § 154, såfremt de økonomiske nøgletal i ESPD’et opfylder egnethedskravene. Referencelisten fra ESPD’et betragtes som endelig dokumentation for krav vedrørende teknisk og faglig formåen i. Aktøren skal fremsende kopi af erhvervsansvarsforsikring som dokumentation for ESPD’ets krav om forsikring Russisk ejerskab: Der kan ikke tildeles kontrakt til følgende virksomheder, jf. Rådets forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine: - Russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland. - Juridiske personer, enheder eller organer, hvoraf en enhed som omhandlet i nærværende stykke litra a) direkte eller indirekte ejer over 50 %, eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der handler på vegne af eller efter anvisning fra en enhed som beskrevet ovenfor. Som dokumentation herpå skal tro- og loveerklæringen vedr. russisk ejerskab udfyldes. Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af nedenstående obligatoriske udelukkelsesgrunde: - Udbudslovens § 134 a, stk. 1
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Udbud af lastbil til Transport og Logistik
Beskrivelse Udbuddet vedrører indkøb af 1 stk. 3-akslet kranbil og 1 stk. 3-akslede kroghejsbiler til ordregiver. Levering skal ske på Ordregivers adresse senest den 31. august 2024.
Intern ID D23-1009282
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  34140000   Tunge motorkøretøjer
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  34140000   Tunge motorkøretøjer
Mængde 2
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Prisforskel ved fabriksnyt kroghejs til 32T chassis med knækarm til 4- akslet køretøj.
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Mandøvej 4    
By Hjørring
Postnummer 9800
Landsdel (NUTS) Nordjylland  ( DK050 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Lastbilen skal leveres til Nordværks adresse i Hjørring
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 0
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 2 550 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger Inden tildeling af kontrakten skal den aktør, som kontrakten påtænkes tildelt, fremlægge endelig dokumentation. Aktøren skal dokumentere, at denne ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudsloven §§ 134a, 135, 136 og 137, stk. 1, nr. 1-4. For danske virksomheder kan dokumentationen ske ved fremsendelse af en serviceattest udstedt af Erhvervsstyrelsen inden for de seneste 6 måneder regnet fra anmodningstidspunktet. Serviceattesten skal indeholde oplysninger fra Skifteretten v. Domstolsstyrelsen, Skatteforvaltningen, ATP og Politiet (Kriminalregistret). Aktøren skal være opmærksom på, at dokumentation vedrørende udelukkelsesgrundene skal afleveres for samtlige deltagere i sammenslutningen og/eller for samtlige støttende enheder, såfremt dette er relevant. Oplysninger vedrørende egenkapital i ESPD’et betragtes som endelig dokumentation for krav vedrørende økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudsloven § 154, såfremt de økonomiske nøgletal i ESPD’et opfylder egnethedskravene. Referencelisten fra ESPD’et betragtes som endelig dokumentation for krav vedrørende teknisk og faglig formåen i. Aktøren skal fremsende kopi af erhvervsansvarsforsikring som dokumentation for ESPD’ets krav om forsikring Russisk ejerskab: Der kan ikke tildeles kontrakt til følgende virksomheder, jf. Rådets forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine: - Russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland. - Juridiske personer, enheder eller organer, hvoraf en enhed som omhandlet i nærværende stykke litra a) direkte eller indirekte ejer over 50 %, eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der handler på vegne af eller efter anvisning fra en enhed som beskrevet ovenfor. Som dokumentation herpå skal tro- og loveerklæringen vedr. russisk ejerskab udfyldes. Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af nedenstående obligatoriske udelukkelsesgrunde: - Udbudslovens § 134 a, stk. 1
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn 100
Beskrivelse Laveste pris
Beskrivelse af den metode, der skal anvendes, hvis vægtningen ikke kan udtrykkes ved hjælp af kriterier Laveste pris
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbuddet: Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte tilbudsgivere. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 6, stk. 4. Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Nordværk I/S
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Nordværk I/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Nordværk I/S
Organisation, der udfører betalingen Nordværk I/S
Organisation, der underskriver kontrakten Nordværk I/S
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 4 105 000,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Im. Stiholt A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator 755896-2023
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 4 105 000,00   DKK
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten D24-1070306
Titel KONTRAKT VEDRØRENDE INDKØB AF LASTBIL TIL TRANSPORT OG LOGISTIK Mellem Nordværk I/S og Im Stiholt A/S FEBRUAR 2024
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 10/01/2024
Dato for indgåelse af kontrakten 08/02/2024
Organisation, der underskriver kontrakten Nordværk I/S
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere 0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Nordværk I/S
Registreringsnummer ORG-46076753
Postadresse Troensevej 2
By Aalborg Øst
Postnummer 9220
Landsdel (NUTS) Nordjylland  ( DK050 )
Land Danmark
Enhed Maria Nørmark
E-mail msn@nordvaerk.dk
Telefon 20826080
Internetadresse https://www.nordvaerk.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for udbud
Registreringsnummer ORG-37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Klagenævnet for udbud
Telefon +45 72405708
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer ORG-10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Im. Stiholt A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Mikrovirksomhed, lille eller mellemstor virksomhed
Organisationen er en fysisk person
Registreringsnummer 27619312
Postadresse Trakfikcenter Sæby Syd 7
By Sæby
Postnummer 9300
Landsdel (NUTS) Nordjylland  ( DK050 )
Land Danmark
Enhed Dennis Dalgaard Andersen
E-mail dda@stiholt.dk
Telefon +4523251118
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Danmark
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
8.1.
ORG-0000
Officielt navn Publications Office of the European Union
Registreringsnummer PUBL
By Luxembourg
Postnummer 2417
Landsdel (NUTS) Luxembourg  ( LU000 )
Land Luxembourg
Telefon +352 29291
Internetadresse https://op.europa.eu
Denne organisations roller
TED eSender
10. Ændring
Udgave af den foregående bekendtgørelse, der skal ændres 88588-2024
Hovedårsagen til ændringen Ajourførte oplysninger
Beskrivelse Nordværk I/S er blevet gjort opmærksom på, at Nordværk I/S ikke har efterkommet oplysningspligten i § 6 i Bekendtgørelse nr. 1726 af 26. august 2021 om minimumsmål for offentlige indkøb af renere køretøjer til vejtransport. Nordværk I/S fremsender i denne bekendtgørelse således oplysninger herom: Samlet antal køretøjer: N3: 2 stk Antal renere køretøjer: N3: 2 stk Antal tunge nulemissionskøretøjer: N3: 0 stk.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID ec63606f-9394-40d5-8af7-8730e63f38c3   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 09/09/2025   07:01:47 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 589921-2025
EUT-S-nummer 173/2025
Offentliggørelsesdato 10/09/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.047