23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
08.09.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Norddjurs Kommune

Udbud på levering og servicering af 8 stk. M2/3-busser til Norddjurs Kommune


Norddjurs Kommune

584123-2025 - Resultater
Danmark – Motorkøretøjer til befordring af 10 personer eller derover – Udbud på levering og servicering af 8 stk. M2/3-busser til Norddjurs Kommune
OJ S 171/2025 08/09/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen - Meddelelse om ændring
Varer - Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Norddjurs Kommune
E-mail ajul@norddjurs.dk
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud på levering og servicering af 8 stk. M2/3-busser til Norddjurs Kommune
Beskrivelse Udbuddet vedrører levering af 8 stk. M2/3-busser med lift med flere udførelser (med plads til 1 fører + 19 passagerer eller 1 fører + 10 passagerer + 4 kørestole), inklusiv 24 måneders service- og vedligeholdelsesaftale med option på 2 gange op til 24 måneders forlængelse til ordregiver. Service- og vedligeholdelsesaftalen løber individuelt for hver bus jf. kontraktens pkt. 7. Sidste mulige leveringstidspunkt er den 31. marts 2025. samt aktivitetskørsel, der også indeholder mange stop og efterfølgende start, busserne for-ventes at have et årligt kørselsbehov på ca. 50.000 km. For nærmere beskrivelse af de udbudte busser samt service- og vedligeholdelsesaftalen, herunder de krav busserne skal opfylde, henvises til bilag 2 - Kravspecifikation og bilag 3 - Tilbudsliste samt eventuelle rettelser og besvarelse af spørgsmål.
Identifikator for proceduren a1755705-d125-4635-a8c1-4cabde05509e
Tidligere bekendtgørelse 1b914ff5-2345-4440-bfab-f913978c10d2-01
Intern ID Udbud på M2/M3 busser
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  34120000   Motorkøretøjer til befordring af 10 personer eller derover
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  34100000   Motorkøretøjer, 34114400   Minibusser, 34121000   Busser, 50110000   Reparation og vedligeholdelse af motorkøretøjer og beslægtet udstyr, 50113000   Reparation og vedligeholdelse af busser, 50113100   Reparation af busser, 50113200   Vedligeholdelse af busser
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Djursvej 10    
By Ørum Djurs
Postnummer 8586
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 7 100 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Yderligere oplysninger Udbudslovens § 134a vedrørende udelukkelse af en tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikke-samarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land finder anvendelse. Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af følgende frivillige ude-lukkelsesgrunde, i udbudslovens § 137 (se ESPD’ets afsnit: ”Udelukkelse”): • Tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller ar-bejdsretlige område, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1 • Tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling eller lignende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 • Tilbudsgiveren har indgået en aftale med henblik på konkurrencefordrejning, jf. ud-budslovens § 137, stk. 1, nr. 3 • Tilbudsgiveren væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt og misligholdelsen har medført kontraktens ophævelse eller lignende sanktion, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 4 • Tilbudsgiveren påviseligt og uretmæssigt har forsøgt at påvirke ordregiverens beslut-ningsproces, har fået fortrolige oplysninger, der kan give tilbudsgiver uretmæssige for-dele eller groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, vurdering af minimumskravene til egnethed, udvælgelse eller tildeling af aftale, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 5 Tilbudsgivere der er omfattet af en eller flere af de obligatoriske eller frivillige udelukkelses-grunde, vil blive udelukket fra at deltage i udbuddet. For danske virksomheders vedkommende vil der for vinderen af udbuddet blive anmodet om en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen som dokumentation for, at den vindende tilbudsgiver ikke er omfattet af en udelukkelsesgrund, jf. Udbudslovens § 153, og denne serviceattest må maksimalt være udstedt 6 måneder før tilbudsfristen. Er Tilbudsgiver ikke fra Danmark, og udsteder Tilbudsgivers hjemland ikke de relevante certifikater eller dokumenter, eller dækker disse ikke alle de relevante tilfælde, kan de erstattes af en erklæring under ed. Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der i stedet anvendes en erklæring på tro og love. I forbindelse med dette udbud gælder EU-forordning 576/2022, art. 1, nr. 23), der bl.a. ændrer EU forordning 833/2014 med indsættelse af artikel 5 k om forbuddet mod at tildele offentlige kontrakter, der er omfattet af udbudsdirektiverne, til bl.a. russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland m.v. Tilbudsgiver skal ved afgivelse af tilbud som dokumentation underskrive tro- og loveerklæring vedlagt udbuddet som bilag 5.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Udbud på levering og servicering af 8 stk. M2/3-busser til Norddjurs Kommune
Beskrivelse Udbuddet vedrører levering af 8 stk. M2/3-busser med lift med flere udførelser (med plads til 1 fører + 19 passagerer eller 1 fører + 10 passagerer + 4 kørestole), inklusiv 24 måneders service- og vedligeholdelsesaftale med option på 2 gange op til 24 måneders forlængelse til ordregiver. Service- og vedligeholdelsesaftalen løber individuelt for hver bus jf. kontraktens pkt. 7. Sidste mulige leveringstidspunkt er den 31. marts 2025. samt aktivitetskørsel, der også indeholder mange stop og efterfølgende start, busserne for-ventes at have et årligt kørselsbehov på ca. 50.000 km. For nærmere beskrivelse af de udbudte busser samt service- og vedligeholdelsesaftalen, herunder de krav busserne skal opfylde, henvises til bilag 2 - Kravspecifikation og bilag 3 - Tilbudsliste samt eventuelle rettelser og besvarelse af spørgsmål.
Intern ID Udbud på M2/M3 busser
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  34120000   Motorkøretøjer til befordring af 10 personer eller derover
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  34100000   Motorkøretøjer, 34114400   Minibusser, 34121000   Busser, 50110000   Reparation og vedligeholdelse af motorkøretøjer og beslægtet udstyr, 50113000   Reparation og vedligeholdelse af busser, 50113100   Reparation af busser, 50113200   Vedligeholdelse af busser
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Service- og vedligeholdelsesaftalen kan forlænges i 2 x op til 24 måneder.
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Djursvej 10    
By Ørum Djurs
Postnummer 8586
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 24   Måneder
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Yderligere oplysninger om fornyelser Service- og vedligeholdelsesaftalen kan forlænges i 2 x op til 24 måneder.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 7 100 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger Udbudslovens § 134a vedrørende udelukkelse af en tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikke-samarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land finder anvendelse. Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af følgende frivillige ude-lukkelsesgrunde, i udbudslovens § 137 (se ESPD’ets afsnit: ”Udelukkelse”): • Tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller ar-bejdsretlige område, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1 • Tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling eller lignende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 • Tilbudsgiveren har indgået en aftale med henblik på konkurrencefordrejning, jf. ud-budslovens § 137, stk. 1, nr. 3 • Tilbudsgiveren væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt og misligholdelsen har medført kontraktens ophævelse eller lignende sanktion, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 4 • Tilbudsgiveren påviseligt og uretmæssigt har forsøgt at påvirke ordregiverens beslut-ningsproces, har fået fortrolige oplysninger, der kan give tilbudsgiver uretmæssige for-dele eller groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, vurdering af minimumskravene til egnethed, udvælgelse eller tildeling af aftale, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 5 Tilbudsgivere der er omfattet af en eller flere af de obligatoriske eller frivillige udelukkelses-grunde, vil blive udelukket fra at deltage i udbuddet. For danske virksomheders vedkommende vil der for vinderen af udbuddet blive anmodet om en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen som dokumentation for, at den vindende tilbudsgiver ikke er omfattet af en udelukkelsesgrund, jf. Udbudslovens § 153, og denne serviceattest må maksimalt være udstedt 6 måneder før tilbudsfristen. Er Tilbudsgiver ikke fra Danmark, og udsteder Tilbudsgivers hjemland ikke de relevante certifikater eller dokumenter, eller dækker disse ikke alle de relevante tilfælde, kan de erstattes af en erklæring under ed. Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der i stedet anvendes en erklæring på tro og love. I forbindelse med dette udbud gælder EU-forordning 576/2022, art. 1, nr. 23), der bl.a. ændrer EU forordning 833/2014 med indsættelse af artikel 5 k om forbuddet mod at tildele offentlige kontrakter, der er omfattet af udbudsdirektiverne, til bl.a. russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland m.v. Tilbudsgiver skal ved afgivelse af tilbud som dokumentation underskrive tro- og loveerklæring vedlagt udbuddet som bilag 5.
5.1.7.
Strategiske udbud
Udbuddet falder ind under anvendelsesområdet for Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2009/33/EF (direktivet om renere køretøjer)
Retsgrundlaget fra direktivet om renere køretøjer der fastslår, hvilken kontraktype, der medfører direktivets anvendelse Køb, leasing eller leje af køretøjer
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Pris
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 40,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Arbejdspladsvurdering (APV)
Beskrivelse Arbejdspladsvurdering (APV) med delkriterierne: Ind- og udstigningsforhold 10 %, Udsyn 50 %, Komfort 30% og Køreegenskaber 10 %.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 60,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbuds-givere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Norddjurs Kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Norddjurs Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Norddjurs Kommune
Organisation, der udfører betalingen Norddjurs Kommune
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 8 769 968,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Next Mobility Ribe A/S
Vinderens underentreprenører
Officielt navn Next Mobility Solutions ApS
Tilbud
Tilbud – Identifikator Udbud på levering og servicering af 8 stk. M2/3-busser til Norddjurs Kommune
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 8 769 968,00   DKK
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Underentreprise Ja
Underentrepriseværdien er kendt nej
Underentrepriseprocentdelen er kendt nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Udbud på levering og servicering af 8 stk. M2/3-busser til Norddjurs Kommune
Titel Kontrakt på levering og servicering af 8 stk. M2/3-busser til Norddjurs Kommune
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 06/09/2024
Dato for indgåelse af kontrakten 24/10/2024
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
Type modtagne indgivelser Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
Statistik om strategiske udbud
Retsgrundlaget fra direktivet om renere køretøjer der fastslår, hvilken kontraktype, der medfører direktivets anvendelse Køb, leasing eller leje af køretøjer
Kategori af køretøj M2
Antallet af alle køretøjer, der er omfattet af anvendelsesområdet for direktivet om renere køretøjer 8
Antallet af renere køretøjer 0
Antallet af tunge nulemissionskøretøjer 0
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Norddjurs Kommune
Registreringsnummer 29189986
Postadresse Torvet 3
By Grenaa
Postnummer 8500
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
Enhed Amalie Jacobsen Uldbæk
E-mail ajul@norddjurs.dk
Telefon +45 40498544
Internetadresse http://www.norddjurs.dk/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 72405708
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse http://www.kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Next Mobility Solutions ApS
Den økonomiske operatørs størrelse Mikrovirksomhed, lille eller mellemstor virksomhed
Registreringsnummer 34712301
Postadresse Industrivej 3A
By Ribe
Postnummer 6760
Landsdel (NUTS) Sydjylland  ( DK032 )
Land Danmark
Telefon +45 61226032
Denne organisations roller
Underleverandør
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Next Mobility Ribe A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Mikrovirksomhed, lille eller mellemstor virksomhed
Registreringsnummer 62639717
Postadresse Industrivej 1
By Ribe
Postnummer 6760
Landsdel (NUTS) Sydjylland  ( DK032 )
Land Danmark
Enhed Frederik Dagnæs-Hansen
E-mail fdh@nextmobility.dk
Telefon 61226032
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0006
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
10. Ændring
Udgave af den foregående bekendtgørelse, der skal ændres 44f22896-d90e-4399-98b8-f2e7bcc4c150-01
Hovedårsagen til ændringen Ajourførte oplysninger
Beskrivelse Oplysninger i henhold til bekendtgørelse om minimumsmål for offentlige indkøb af renere køretøjer til vejtransport er indskrevet under: "Resultater" - "Statistiske informationer".
10.1.
Ændring
Afsnitsidentifikator LOT-0000
Beskrivelse af ændringer Oplysninger i henhold til bekendtgørelse om minimumsmål for offentlige indkøb af renere køretøjer til vejtransport er indskrevet under: "Resultater" - "Statistiske informationer".
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 6f57694b-8bd8-49c4-8efc-4ef312298e57   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 05/09/2025   11:39:35 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 05/09/2025   11:40:02 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 584123-2025
EUT-S-nummer 171/2025
Offentliggørelsesdato 08/09/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.078