23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
03.09.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Hillerød Kommune

Udbud af eldrevne personbiler til Hjemmeplejen i Hillerød Kommune


Hillerød Kommune

574386-2025 - Resultater
Danmark – Personbiler – Udbud af eldrevne personbiler til Hjemmeplejen i Hillerød Kommune
OJ S 168/2025 03/09/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen - Meddelelse om ændring
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Hillerød Kommune
E-mail indkob@hillerod.dk
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af eldrevne personbiler til Hjemmeplejen i Hillerød Kommune
Beskrivelse Udbuddet gennemføres med henblik på indkøb af 13 eldrevne personbiler til Hjemmeplejen i Hillerød Kommune. Bilerne skal leveres løbende på fastlagte leveringsdage i perioden fra 1. november 2023 til 1. juli 2024.
Identifikator for proceduren a8c5315e-018a-4282-bb72-aa9c78666e2f
Tidligere bekendtgørelse 415229-2023
Intern ID 219974988
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Hillerød Kommune forventer at finansiere købet via KommuneLeasing.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  34110000   Personbiler
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  34000000   Transportudstyr og transporthjælpemidler
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordsjælland   ( DK013 )
Land Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Udbud af eldrevne personbiler til Hjemmeplejen i Hillerød Kommune
Beskrivelse Udbuddet gennemføres med henblik på indkøb af 13 eldrevne personbiler til Hjemmeplejen i Hillerød Kommune. Bilerne skal leveres løbende på fastlagte leveringsdage i perioden fra 1. november 2023 til 1. juli 2024.
Intern ID 219974988
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  34110000   Personbiler
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  34000000   Transportudstyr og transporthjælpemidler
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordsjælland  ( DK013 )
Land Danmark
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.7.
Strategiske udbud
Udbuddet falder ind under anvendelsesområdet for Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2009/33/EF (direktivet om renere køretøjer)
Retsgrundlaget fra direktivet om renere køretøjer der fastslår, hvilken kontraktype, der medfører direktivets anvendelse Køb, leasing eller leje af køretøjer
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Beskrivelse Laveste samlede evalueringstekniske pris
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Oplysninger om klagefrister : Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud: Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1. Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
6. Resultater
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne bekendtgørelse 2 478 021,00   DKK
Rammeaftalernes anslåede værdi 2 478 021,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
Den maksimale værdi for rammeaftalen 2 478 021,00   DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen 2 478 021,00   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn TERMINALEN BIRKERØD A/S
Vinderens underentreprenører
Officielt navn BAYERN AUTOGROUP AARHUS A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator 2023/S 130-415229
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Tilbuddet blev rangordnet nej
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 219974988
Dato for indgåelse af kontrakten 31/10/2023
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale nej
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 6
Statistik om strategiske udbud
Retsgrundlaget fra direktivet om renere køretøjer der fastslår, hvilken kontraktype, der medfører direktivets anvendelse Køb, leasing eller leje af køretøjer
Kategori af køretøj M1
Antallet af alle køretøjer, der er omfattet af anvendelsesområdet for direktivet om renere køretøjer 13
Antallet af renere køretøjer 13
Antallet af tunge nulemissionskøretøjer 0
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Hillerød Kommune
Registreringsnummer 29189366
Postadresse Trollesmindealle 27
By Hillerød
Postnummer 3400
Landsdel (NUTS) Nordsjælland  ( DK013 )
Land Danmark
Enhed Indkøbsafdelingen
E-mail indkob@hillerod.dk
Telefon +45 72320000
Fax +45 72323213
Internetadresse http://www.hillerod.dk
Køberprofil http://www.hillerod.dk/
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn TERMINALEN BIRKERØD A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Mellemstor virksomhed
Registreringsnummer 26038545
Postadresse Bistrupvej 126
By Birkerød
Postnummer 3460
Landsdel (NUTS) Nordsjælland  ( DK013 )
Land Danmark
Enhed TERMINALEN BIRKERØD A/S
E-mail jytmar@nc.dk
Telefon +45 70300260
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Fax +45 33307799
Internetadresse http://www.naevneneshus.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Fax +45 41715100
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0005
Officielt navn BAYERN AUTOGROUP AARHUS A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Mellemstor virksomhed
Registreringsnummer 10125235
Postadresse Blomstervej 4
By Aarhus V
Postnummer 8210
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
Enhed BAYERN AUTOGROUP AARHUS A/S
E-mail info.aarhus@bag.dk
Telefon +45 87 43 03 00
Denne organisations roller
Underleverandør
8.1.
ORG-0006
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
10. Ændring
Udgave af den foregående bekendtgørelse, der skal ændres 8b071bcb-a3b3-48b0-9e31-f696cc426376-01
Hovedårsagen til ændringen Ajourførte oplysninger
10.1.
Ændring
Afsnitsidentifikator ORG-0001
10.1.
Ændring
Afsnitsidentifikator ORG-0002
10.1.
Ændring
Afsnitsidentifikator ORG-0003
10.1.
Ændring
Afsnitsidentifikator ORG-0004
10.1.
Ændring
Afsnitsidentifikator ORG-0005
10.1.
Ændring
Afsnitsidentifikator LOT-0000
10.1.
Ændring
Afsnitsidentifikator RES-0001
10.1.
Ændring
Afsnitsidentifikator CON-0001
10.1.
Ændring
Afsnitsidentifikator RESULT
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID dcb9ce85-2e18-4ced-a3a1-051a918a57c2   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 02/09/2025   12:33:46 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 02/09/2025   12:35:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 574386-2025
EUT-S-nummer 168/2025
Offentliggørelsesdato 03/09/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.066