23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
28.08.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Hillerød Kommune - Indkøb

Udbud af 24 elbiler til Hjemmeplejen i Hillerød Kommune (Genudbud)


Hillerød Kommune - Indkøb

561946-2025 - Resultater
Danmark – Personbiler – Udbud af 24 elbiler til Hjemmeplejen i Hillerød Kommune (Genudbud)
OJ S 164/2025 28/08/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Hillerød Kommune - Indkøb
E-mail indkob@hillerod.dk
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af 24 elbiler til Hjemmeplejen i Hillerød Kommune (Genudbud)
Beskrivelse Udbuddet omfatter levering af 24 elbiler til Hjemmeplejen i Hillerød Kommune. Bilerne skal leveres på to datoer hvoraf 23 ud af de 24 biler skal leveres 25. september 2025. Den sidste bil skal leveres 28. november 2025.Der er i udbudsmaterialet stillet krav til tilbudte bilmodels maksimale længde, som ikke må overstige 4,3 meter i ydremål. Det er ligeledes et krav, at den tilbudte bilmodel har en NCAP sikkerhedsrating på mindst 4 stjerner eller tilsvarende. Øvrige krav til tilbudte bilmodel fremgår at det øvrige udbudsmateriale herunder særligt Bilag 1 - Kravspecifikation.
Identifikator for proceduren 692bc51f-7ada-4765-8c94-e30c1b4df180
Tidligere bekendtgørelse eede823a-f0c3-43f0-a09e-52f9ae2968f2-01
Intern ID 251937983
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  34110000   Personbiler
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  34000000   Transportudstyr og transporthjælpemidler, 34100000   Motorkøretøjer
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordsjælland   ( DK013 )
Land Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Udbud af 24 elbiler til Hjemmeplejen i Hillerød Kommune (Genudbud)
Beskrivelse Udbuddet omfatter levering af 24 elbiler til Hjemmeplejen i Hillerød Kommune. Bilerne skal leveres på to datoer hvoraf 23 ud af de 24 biler skal leveres 25. september 2025. Den sidste bil skal leveres 28. november 2025.Der er i udbudsmaterialet stillet krav til tilbudte bilmodels maksimale længde, som ikke må overstige 4,3 meter i ydremål. Det er ligeledes et krav, at den tilbudte bilmodel har en NCAP sikkerhedsrating på mindst 4 stjerner eller tilsvarende. Øvrige krav til tilbudte bilmodel fremgår at det øvrige udbudsmateriale herunder særligt Bilag 1 - Kravspecifikation.
Intern ID 251937983
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  34110000   Personbiler
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  34000000   Transportudstyr og transporthjælpemidler, 34100000   Motorkøretøjer
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordsjælland  ( DK013 )
Land Danmark
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) nej
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Beskrivelse Aftalen er tildelt Tilbudsgiver der opnåede laveste evalueringstekniske pris.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Oplysninger om klagefrister : I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 4 529 664,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Ejner Hessel A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator 162145-2025
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 4 529 664,00   DKK
Koncessionsværdi
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 264063977
Dato for indgåelse af kontrakten 26/07/2025
6.1.3.
Ikke-vindende tilbudsgivere
Officielt navn Ejner Hessel A/S
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud fra mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Hillerød Kommune - Indkøb
Registreringsnummer 29189366
Afdeling Indkøb
Postadresse Trollesmindealle 27
By Hillerød
Postnummer 3400
Landsdel (NUTS) Nordsjælland  ( DK013 )
Land Danmark
Enhed Indkøbsafdelingen
E-mail indkob@hillerod.dk
Telefon +45 72320000
Fax +45 72323213
Internetadresse http://www.hillerod.dk
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Fax +45 33307799
Internetadresse http://www.naevneneshus.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Fax +45 41715100
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Ejner Hessel A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Mellemstor virksomhed
Registreringsnummer 58811211
Postadresse Agerøvej 53
By Tilst
Postnummer 8381
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
Enhed Ejner Hessel A/S
E-mail udbud@hessel.dk
Telefon 72115000
Fax 72115099
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID e550d2b8-8bae-4f17-8836-688842d0af32   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 26/08/2025   10:48:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 26/08/2025   13:30:30 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 561946-2025
EUT-S-nummer 164/2025
Offentliggørelsesdato 28/08/2025

Send til en kollega

0.047