23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
31.07.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

NOVAFOS A/S

EU-udbud på indkøb og levering af El-lastbil samt serviceaftale til Novafos A/S 2025


NOVAFOS A/S

501265-2025 - Resultater
Danmark – Lastbiler med tippelad – EU-udbud på indkøb og levering af El-lastbil samt serviceaftale til Novafos A/S 2025
OJ S 145/2025 31/07/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn NOVAFOS A/S
E-mail mje@novafos.dk
Køberens retlige status Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel EU-udbud på indkøb og levering af El-lastbil samt serviceaftale til Novafos A/S 2025
Beskrivelse Nærværende udbud vedrører indkøb og levering af El-lastbil samt serviceaftale til Novafos A/S, og dennes koncernforbundne selskaber jf. udbudsbilag F. Novafos skal investere i den første elektriske lastbil udstyret med kran og grab. Denne nye tilføjelse til flåden markerer et vigtigt skridt mod en mere bæredygtig og miljøvenlig drift. Den elektriske lastbil skal håndtere tunge løft og transportopgaver effektivt, samtidig med at den reducerer CO2-udledningen og støjniveauet betydeligt. Kranen og grabben gør det muligt for Novafos at udføre sedimenthåndtering og materiale transport med større præcision og mindre miljøpåvirkning. Denne investering understreger Novafos’ engagement i grøn omstilling og ambitionen om at integrere mere bæredygtige løsninger i den daglige drift. Udover lastbilen skal tilbudsgiver tilbyde serviceaftaler som beskrevet i kravspecifikationens Krav 8. Serviceaftaler er en del af den samlede tilbudte pris, og vil indgå i evalueringen. Der skal tilbydes priser på option på arbejdslys. Den forventede kontraktværdi for el-lastbil samt tilhørende serviceaftale og optioner er estimeret til ca. 4.500.000 kr. Estimatet er bedste skøn fra ordregiver, og er ikke forpligtende
Identifikator for proceduren b3350e55-358e-4948-9f68-14f5373fdb12
Tidligere bekendtgørelse 281961-2025
Intern ID 476009
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  34134200   Lastbiler med tippelad
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  42414410   Lastbilkraner
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Industribuen 19    
By Ishø
Postnummer 2635
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 4 500 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel EU-udbud på indkøb og levering af El-lastbil samt serviceaftale til Novafos A/S 2025
Beskrivelse Nærværende udbud vedrører indkøb og levering af El-lastbil samt serviceaftale til Novafos A/S, og dennes koncernforbundne selskaber jf. udbudsbilag F. Novafos skal investere i den første elektriske lastbil udstyret med kran og grab. Denne nye tilføjelse til flåden markerer et vigtigt skridt mod en mere bæredygtig og miljøvenlig drift. Den elektriske lastbil skal håndtere tunge løft og transportopgaver effektivt, samtidig med at den reducerer CO2-udledningen og støjniveauet betydeligt. Kranen og grabben gør det muligt for Novafos at udføre sedimenthåndtering og materiale transport med større præcision og mindre miljøpåvirkning. Denne investering understreger Novafos’ engagement i grøn omstilling og ambitionen om at integrere mere bæredygtige løsninger i den daglige drift. Udover lastbilen skal tilbudsgiver tilbyde serviceaftaler som beskrevet i kravspecifikationens Krav 8. Serviceaftaler er en del af den samlede tilbudte pris, og vil indgå i evalueringen. Der skal tilbydes priser på option på arbejdslys. Den forventede kontraktværdi for el-lastbil samt tilhørende serviceaftale og optioner er estimeret til ca. 4.500.000 kr. Estimatet er bedste skøn fra ordregiver, og er ikke forpligtende
Intern ID 476009
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  34134200   Lastbiler med tippelad
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  42414410   Lastbilkraner
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Der skal tilbydes priser på option vedr. arbejdslys.
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Industribuen 19    
By Ishøj
Postnummer 2635
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 20/06/2025
Varighed 8   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 1
Yderligere oplysninger om fornyelser Novafos kan vælge at udnytte optionerne, og er ikke forpligtet til det.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 4 500 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger Tilbudsgivere, der står til at få tildelt en kontrakt, vil sammen med dokumentation for ESPD blive bedt om at aflevere en tro og loveerklæring om overholdelse af restriktioner som følge af krigen i Ukraine. Skabelon for erklæringen er vedlagt udbudsmaterialet. Tilbudsgiver skal bekræfte, at Tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § §134 a, § 135, stk. 1 til 3 og § 136. Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at Tilbudsgiver ikke er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1-5. I nærværende udbud vil følgende dokumentation være tilstrækkelig som dokumentation: Tilbudsgivers personlige forhold: Serviceattest eller tilsvarende dokumentation for udenlandske tilbudsgivere. Revisorpåtegnet årsregnskab indeholdende tilbudsgivers egenkapital og, omsætning i det senest disponible regnskabsår. I forhold til referencer udgør referencelisten i ESPD'et den endelige dokumentation, og tilbudsgiver skal i så fald ikke fremsende yderligere dokumentation for referencerne
5.1.7.
Strategiske udbud
Formålet med strategiske udbud Reduktion af miljømæssige indvirkninger
Beskrivelse El-lastbil
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Beskrivelse Pris
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 40,00
Kriterium
TypeKvalitet
Beskrivelse Kvalitativt underkriterium 1 – Generelt (55%) Ordregiver vil i sin vurdering af opfyldelsen af underkriteriet lægge vægt på følgende: - En lav indstigningshøjde til førerhus, målt fra jorden til kabinegulv. Det vægter positivt, at indstigningshøjden er så lav som muligt – 15%. - Garanti på batteriet ud over kravet på 8 år vægter positivt. Jo længere garanti jo bedre. Hvis der tilbydes højere garanti end mindstekravet, gælder det at der tilsvarende i den tilbudte garantiperiode maksimalt må tabes 20% effekt.- 15%. - Ladeeffekt min 250kw, Det vægter positivt, jo højere ladeeffekt der kan tilbydes. Jo højere jo bedre – 40%. - Leveringstid skal være senest 1,5 år fra underskrevet aftale. Kortere leveringstid vægter positivt. Jo kortere jo bedre – 30%. Kvalitativt underkriterium 2 – Sikkerhed (45%) Ordregiver vil i sin vurdering af opfyldelsen af underkriteriet lægge vægt på følgende: - Sideairbag i førerhus. Det vægter positivt, hvis der er sideairbag i førerhus. Yderligere airbags vægtes positivt, jo flere jo bedre. - Nødbremse og intelligent fartholder til 0 km/t. Det vægter positivt, hvis der er nødbremse og fart-holderen til så få km/t som muligt.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 60,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren NOVAFOS A/S
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline NOVAFOS A/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 4 600 000,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn SCANIA DANMARK A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator 92856
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 4 600 000,00   DKK
Koncessionsværdi
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 92856
Titel EU-udbud på indkøb og levering af El-lastbil samt serviceaftale til Novafos A/S 2025 / SCANIA DANMARK A/S
Dato for indgåelse af kontrakten 20/06/2025
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
Type modtagne indgivelser Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn NOVAFOS A/S
Registreringsnummer 31884993
Postadresse Blokken 9, 1.
By Birkerød
Postnummer 3460
Landsdel (NUTS) Nordsjælland  ( DK013 )
Land Danmark
Enhed Mikkel Bjerregaard Jensen
E-mail mje@novafos.dk
Telefon +45 44208000
Internetadresse https://www.novafos.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
8.1.
ORG-1000
Officielt navn Comdia ApS
Registreringsnummer 33501404
Postadresse Lindvedvej 73
By Odense S
Postnummer 5260
Landsdel (NUTS) Fyn  ( DK031 )
Land Danmark
E-mail support@comdia.com
Telefon +45 7199 3672
Internetadresse https://www.comdia.com/
Denne organisations roller
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 7240 5600
Internetadresse http://www.klfu.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 4171 5000
Internetadresse https://www.kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-1003
Officielt navn SCANIA DANMARK A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Stor virksomhed
Registreringsnummer 17045210
Postadresse Industribuen 19
By Ishøj
Postnummer 2635
Landsdel (NUTS) Østsjælland  ( DK021 )
Land Danmark
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 436490cd-17fc-452b-bbc5-adb9b1fd40fc   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 30/07/2025   14:24:54 (UTC+2) østeuropæisk tid, centraleuropæisk sommertid
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 501265-2025
EUT-S-nummer 145/2025
Offentliggørelsesdato 31/07/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.063|