23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
17.07.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

I/S Amager Ressourcecenter

Indkøb af biler til ARC - Service & Renhold


I/S Amager Ressourcecenter

469340-2025 - Resultater
Danmark – Tunge motorkøretøjer – Indkøb af biler til ARC - Service & Renhold
OJ S 135/2025 17/07/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen - Meddelelse om ændring
Varer - Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn I/S Amager Ressourcecenter
E-mail stm@a-r-c.dk
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Indkøb af biler til ARC - Service & Renhold
Beskrivelse Den udbudte opgave omfatter indkøb af eldrevne, fabriksnye og færdigopbyggede biler af nedenstående biltype til ARC. ARC ønsker at indkøbe følgende biler ud fra de i Kravspecifikationerne angivne krav og beskrivelser: • Biler til Service & Renhold: 9 stk. samt indgåelse af service- og reparationsaftale for disse biler. Bilerne skal være komplet opbygget, klargjort og indregistreret ved levering til ARC. Kontrakten træder i kraft ved underskrift heraf. Varighed af Kontrakten følger Service- og reparationsaftalen. Service- og reparationsaftalen træder i kraft fra det tidspunkt, hvor levering af bilen godkendes af ARC.
Identifikator for proceduren c628b141-f0de-42d6-b00d-df39e71a42b9
Tidligere bekendtgørelse 9a2b246d-0799-40f8-8ced-3b635e5a1481-01
Intern ID 24/38
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  34140000   Tunge motorkøretøjer
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  34144500   Køretøjer til affald og spildevand, 34144510   Køretøjer til affald, 34144900   El-køretøjer, 50110000   Reparation og vedligeholdelse af motorkøretøjer og beslægtet udstyr
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Yderligere oplysninger Kontrakten udbydes som én samlet kontrakt, hvor der indgås kontrakt med én Tilbudsgiver. ARC har valgt ikke at opdele opgaven i delkontrakter, jf. udbudslovens § 49, da det af hensyn til ARCs administration af opgaven og for at minimere grænsefladeproblematikker, er mest hensigtsmæssigt, at opgaven udføres af én og samme leverandør. De i Udbudsloven obligatoriske udelukkelsesgrunde i § 134 a (om tilbudsgiver er etableret i et land, der er optaget på EU-listen), § 135, § 136 finder anvendelse. Følgende frivillige udelukkelsesgrunde (Udbudslovens § 137) finder anvendelse: • Overtrædelse af miljø-, social- eller arbejdsretlige forpligtelser • Konkurs mv. • Aftaler om konkurrencefordrejning • Væsentlig misligholdelse af en offentlig kontrakt • Forsøg på at påvirke ordregivers beslutningsproces, uretmæssige fordele og vildledende oplysninger Det er en forudsætning for indgåelse af kontrakt, at den vindende tilbudsgiver fremlægger endelig dokumentation for overholdelse af de af ARC opstillede mindstekrav til egnethed. Inden ARC træffer endelig beslutning om den vindende tilbudsgiver, vil ARC indhente endelig dokumentation for overholdelse af de af ARC opstillede mindstekrav til egnethed, samt at der ikke er grundlag for udelukkelse.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Indkøb af biler til ARC - Service & Renhold
Beskrivelse Den udbudte opgave omfatter indkøb af eldrevne, fabriksnye og færdigopbyggede biler af nedenstående biltype til ARC. ARC ønsker at indkøbe følgende biler ud fra de i Kravspecifikationerne angivne krav og beskrivelser: • Biler til Service & Renhold: 9 stk. samt indgåelse af service- og reparationsaftale for disse biler. Bilerne skal være komplet opbygget, klargjort og indregistreret ved levering til ARC. Kontrakten træder i kraft ved underskrift heraf. Varighed af Kontrakten følger Service- og reparationsaftalen. Service- og reparationsaftalen træder i kraft fra det tidspunkt, hvor levering af bilen godkendes af ARC.
Intern ID 24/38
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  34140000   Tunge motorkøretøjer
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  34144500   Køretøjer til affald og spildevand, 34144510   Køretøjer til affald, 34144900   El-køretøjer, 50110000   Reparation og vedligeholdelse af motorkøretøjer og beslægtet udstyr
Mængde 9
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Option 1: Indkøb af yderligere biler: 9 stk. samt indgåelse af service- og reparationsaftale for denne bil. ARC har mulighed for at gøre brug af optionen til og med 01-02-2027.
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 72   Måneder
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Yderligere oplysninger om fornyelser ARC har mulighed for at forlænge Service- og reparationsaftalen i 2x12 måneder til en samlet varighed på 8 år.
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger Kontrakten udbydes som én samlet kontrakt, hvor der indgås kontrakt med én Tilbudsgiver. ARC har valgt ikke at opdele opgaven i delkontrakter, jf. udbudslovens § 49, da det af hensyn til ARCs administration af opgaven og for at minimere grænsefladeproblematikker, er mest hensigtsmæssigt, at opgaven udføres af én og samme leverandør. De i Udbudsloven obligatoriske udelukkelsesgrunde i § 134 a (om tilbudsgiver er etableret i et land, der er optaget på EU-listen), § 135, § 136 finder anvendelse. Følgende frivillige udelukkelsesgrunde (Udbudslovens § 137) finder anvendelse: • Overtrædelse af miljø-, social- eller arbejdsretlige forpligtelser • Konkurs mv. • Aftaler om konkurrencefordrejning • Væsentlig misligholdelse af en offentlig kontrakt • Forsøg på at påvirke ordregivers beslutningsproces, uretmæssige fordele og vildledende oplysninger Det er en forudsætning for indgåelse af kontrakt, at den vindende tilbudsgiver fremlægger endelig dokumentation for overholdelse af de af ARC opstillede mindstekrav til egnethed. Inden ARC træffer endelig beslutning om den vindende tilbudsgiver, vil ARC indhente endelig dokumentation for overholdelse af de af ARC opstillede mindstekrav til egnethed, samt at der ikke er grundlag for udelukkelse.
5.1.7.
Strategiske udbud
Udbuddet falder ind under anvendelsesområdet for Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2009/33/EF (direktivet om renere køretøjer)
Retsgrundlaget fra direktivet om renere køretøjer der fastslår, hvilken kontraktype, der medfører direktivets anvendelse Køb, leasing eller leje af køretøjer
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Der vil blive anvendt følgende vægtning af delkriterierne til underkriteriet Pris: • Point for Pris for bil vægter 60 % i evalueringen • Point for Øvrige priser vægter 40 % i evalueringen
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 50,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet
Beskrivelse Se beskrivelse under Udbudsbetingelsernes punkt 14.2.1
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 25,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Batteri
Beskrivelse Se beskrivelse under Udbudsbetingelsernes punkt 14.2.2
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 25,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov nr. 593 af 2. 6. 2016 om Klagenævnet for Udbud (med senere ændringer) gælder følgende klagefrist i relation til gennemførelse af udbud: Klager over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren I/S Amager Ressourcecenter
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline I/S Amager Ressourcecenter
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten I/S Amager Ressourcecenter
Organisation, der udfører betalingen I/S Amager Ressourcecenter
Organisation, der underskriver kontrakten I/S Amager Ressourcecenter
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 21 349 620,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Ejner Hessel A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Ejner Hessel A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 21 349 620,00   DKK
Tilbuddet blev rangordnet nej
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Indkøb af biler til ARC - Service & Renhold
Titel Indkøb af biler til ARC - Service & Renhold
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 17/04/2024
Dato for indgåelse af kontrakten 21/05/2024
Organisation, der underskriver kontrakten I/S Amager Ressourcecenter
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere 0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
Type modtagne indgivelser Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
Udvalg af tilbud
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi 10 674 810,00   DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi 12 282 588,00   DKK
Statistik om strategiske udbud
Retsgrundlaget fra direktivet om renere køretøjer der fastslår, hvilken kontraktype, der medfører direktivets anvendelse Køb, leasing eller leje af køretøjer
Kategori af køretøj N2
Antallet af alle køretøjer, der er omfattet af anvendelsesområdet for direktivet om renere køretøjer 9
Antallet af renere køretøjer 0
Antallet af tunge nulemissionskøretøjer 9
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn I/S Amager Ressourcecenter
Registreringsnummer ORG-34 20 81 15
Postadresse Vindmøllevej 6
By København S
Postnummer 2300
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Stine Ørbæk Møgelberg
E-mail stm@a-r-c.dk
Telefon 51168605
Internetadresse https://www.a-r-c.dk/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer ORG-37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Klagenævnet for Udbud
Telefon +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer ORG-10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Ejner Hessel A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Stor virksomhed
Registreringsnummer 58811211
By Brande
Postnummer 7330
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Ejner Hessel A/S
E-mail info@hessel.dk
Telefon 7211 5001
Internetadresse https://www.hessel.dk/
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
10. Ændring
Udgave af den foregående bekendtgørelse, der skal ændres 59e1b8e6-73fb-48de-8ca3-f554bbb2ed8c-01
Hovedårsagen til ændringen Ajourførte oplysninger
Beskrivelse Ordregiver har opdateret og ajourført oplysninger om miljørigtige køretøjer. Oplysninger om miljørigtige køretøjer fremgår herefter af bekendtgørelsen, under "Yderligere Oplysninger" og "Statistisk information".
10.1.
Ændring
Afsnitsidentifikator LOT-0000
Beskrivelse af ændringer Ordregiver har opdateret og ajourført oplysninger om miljørigtige køretøjer. Oplysninger om miljørigtige køretøjer fremgår herefter af bekendtgørelsen, under "Yderligere Oplysninger" og "Statistisk information".
10.1.
Ændring
Afsnitsidentifikator RES-0001
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 0c9eeeb3-4023-438f-90ba-a3d8dad5775c   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 16/07/2025   11:15:02 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 16/07/2025   11:15:02 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 469340-2025
EUT-S-nummer 135/2025
Offentliggørelsesdato 17/07/2025

Send til en kollega

0.047