23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
10.07.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Vejle Kommune

Genudbud på operationel leasing af el-biler til Vejle Kommune


Vejle Kommune

450469-2025 - Resultater
Danmark – Transportudstyr og transporthjælpemidler – Genudbud på operationel leasing af el-biler til Vejle Kommune
OJ S 130/2025 10/07/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer - Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Vejle Kommune
E-mail lenat@vejle.dk
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Genudbud på operationel leasing af el-biler til Vejle Kommune
Beskrivelse Udbuddet vedrører operationel leasing af el-biler til Ordregiver. El-bilerne skal hovedsageligt benyttes af hjemmeplejens personale i forbindelse med udkørsel til borgernes hjem. El-bilerne vil have et blandet kørselsmønster, da det forventes, at el-bilerne både vil køre i byområder med mange korte ture, og landområder hvor turene typisk er længere, og hvor kørsel på grusvej og markveje kan forekomme. I aftaleperioden kan Ordregiver indgå leasingaftaler på el-biler med en leasingperiode på 48 måneder jf. vilkårene i Bilag 4 - Leasingaftale. Indgåede leasingaftaler kan derfor have en varighed der ligger udover rammeaftaleperioden. Ordregiver har et estimeret forbrug på omkring 210 el-biler på nærværende aftale. Forbruget er beregnet på baggrund af tidligere aktivitet/forbrug med de forudsætninger, der kendes på udbudstidspunktet. Den forventede mængde er således ikke bindende for ordregiver. Rammeaftalen inkluderer den månedlige leasingydelse, service-, reparations- og dækaftale, som løber over en periode på 48 måneder. Ordregiver må ikke have afledte omkostninger i forbindelse med leasingaftalen. Leasingydelsen skal angives med fast ydelse i hele Leasingperioden. Tilbud vurderes på baggrund af det økonomisk mest fordelagtige tilbud, på baggrund af tildelingskriteriet bedste forhold mellem pris og kvalitet.
Identifikator for proceduren 0a54d9bf-d2ad-4313-b606-2c01b492e606
Tidligere bekendtgørelse 858efc71-9ed7-429e-aab0-3cb31c516e84-01
Intern ID 88.00.00-G01-8-25
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  34000000   Transportudstyr og transporthjælpemidler
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Skolegade 1    
By Vejle
Postnummer 7100
Landsdel (NUTS) Sydjylland   ( DK032 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 65 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 84 500 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Genudbud på operationel leasing af el-biler til Vejle Kommune
Beskrivelse Udbuddet vedrører operationel leasing af el-biler til Ordregiver. El-bilerne skal hovedsageligt benyttes af hjemmeplejens personale i forbindelse med udkørsel til borgernes hjem. El-bilerne vil have et blandet kørselsmønster, da det forventes, at el-bilerne både vil køre i byområder med mange korte ture, og landområder hvor turene typisk er længere, og hvor kørsel på grusvej og markveje kan forekomme. I aftaleperioden kan Ordregiver indgå leasingaftaler på el-biler med en leasingperiode på 48 måneder jf. vilkårene i Bilag 4 - Leasingaftale. Indgåede leasingaftaler kan derfor have en varighed der ligger udover rammeaftaleperioden. Ordregiver har et estimeret forbrug på omkring 210 el-biler på nærværende aftale. Forbruget er beregnet på baggrund af tidligere aktivitet/forbrug med de forudsætninger, der kendes på udbudstidspunktet. Den forventede mængde er således ikke bindende for ordregiver. Rammeaftalen inkluderer den månedlige leasingydelse, service-, reparations- og dækaftale, som løber over en periode på 48 måneder. Ordregiver må ikke have afledte omkostninger i forbindelse med leasingaftalen. Leasingydelsen skal angives med fast ydelse i hele Leasingperioden. Tilbud vurderes på baggrund af det økonomisk mest fordelagtige tilbud, på baggrund af tildelingskriteriet bedste forhold mellem pris og kvalitet.
Intern ID 88.00.00-G01-8-25
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  34000000   Transportudstyr og transporthjælpemidler
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Skolegade 1    
By Vejle
Postnummer 7100
Landsdel (NUTS) Sydjylland  ( DK032 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 4   År
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 65 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 84 500 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Det er tilbudsgivers samlede totale evalueringssum i Bilag 3 - Tilbudslisten, kolonne H28 (det grønne felt), der vil blive lagt til grund for evalueringen af underkriteriet pris. Evalueringssummen for leasingydelsen inkluderende 20.000 km/årligt (kolonne H13) indgår i den samlede totale evalueringssum med en vægtning på 60 %. Evalueringssummen for leasingydelsen inkluderende 40.000 km/årligt (kolonne H18) indgår i den samlede totale evalueringssum med en vægtning på 30 %. Evalueringssummen for over/underkørte kilometer (kolonne H26) indgår i den samlede totale evalueringssum med en vægtning på 10 %.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 50,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet
Beskrivelse Underkriteriet Kvalitet vil blive vurderet på baggrund af tilbudsgivers tilbudte el-bil(er) og vareprøve(r), som vurderes på følgende delkriterier og med følgende vægtninger: A. Brugervenlighed (20%) B. Køregenskaber og funktionalitet (30%) C. Ergonomi - Ind- og udstigningsforhold (30%) D. Komfort - Førersædejustering (20%)
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 50,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, og 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Vejle Kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Vejle Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Vejle Kommune
Organisation, der udfører betalingen Vejle Kommune
Organisation, der underskriver kontrakten Vejle Kommune
6. Resultater
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne bekendtgørelse 84 500 000,00   DKK
Rammeaftalernes anslåede værdi 65 000 000,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
Den maksimale værdi for rammeaftalen 84 500 000,00   DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen 65 000 000,00   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Ayvens Danmark A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Tilbud A fra Ayvens Danmark A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Tilbuddet blev rangordnet nej
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Underentreprise Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 88.20.04-P27-38-25
Titel Operationel leasing af el-biler til Vejle Kommunes egen bilflåde
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 09/05/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 01/07/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale nej
Organisation, der underskriver kontrakten Vejle Kommune
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere 0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Vejle Kommune
Registreringsnummer 29189900
Postadresse Skolegade 1
By Vejle
Postnummer 7100
Landsdel (NUTS) Sydjylland  ( DK032 )
Land Danmark
Enhed Lena Schjerning Attermann
E-mail lenat@vejle.dk
Telefon 21240657
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Klagenævnet for Udbud
Telefon +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Ayvens Danmark A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Stor virksomhed
Registreringsnummer 87573613
Postadresse Helgeshøj Alle 34
By Taastrup
Postnummer 2630
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID d02bff93-f3f6-425f-b4d7-7d227a26603c   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 09/07/2025   10:23:53 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 09/07/2025   10:36:39 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 450469-2025
EUT-S-nummer 130/2025
Offentliggørelsesdato 10/07/2025

Send til en kollega

0.047