23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 082-158090
Offentliggjort
27.04.2017
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Rigspolitiet v./Center for Flåde- og Materielstyring

Vindere

Offentligt udbud af Motorcykler samt service og vedligehold heraf.

(06.12.2017)
Yamaha Motor Denmark, filial af Yamaha Motor Europe N.V., Holland
C.F. Tietgens boulevard 30, 1th.
5220 Odense

Offentligt udbud af Motorcykler samt service og vedligehold heraf


Rigspolitiet v./Center for Flåde- og Materielstyring

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Rigspolitiet v./Center for Flåde- og Materielstyring
17143611
Hambrosgade 21
København V
1780
Danmark
Kontaktperson: Trine Kostechy
E-mail: tko011@politi.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/68302919.aspx

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://permalink.mercell.com/68302919.aspx
Yderligere oplysninger fås på anden adresse:
Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
Odense C
5000
Danmark
E-mail: support.dk@mercell.com
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/68302919.aspx

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://permalink.mercell.com/68302919.aspx
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Offentlig orden og sikkerhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Offentligt udbud af Motorcykler samt service og vedligehold heraf.

Sagsnr.: 2017-3300-17
II.1.2) Hoved-CPV-kode
34410000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Rigspolitiet udbyder hermed Rammeaftale om levering af Motorcykler samt service og vedligeholdelse heraf i Danmark samt levering af reservedele til de af udbuddet omfattede Motorcykler til Rigspolitiets eget værksted. Rigspolitiet vil efter indgåelse af Rammeaftalen forestå opbygning af den vindende Motorcykel til patruljekørsel.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 18 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
34300000
34320000
34370000
34411200
50115000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Rammeaftalen er eksklusiv for så vidt angår køb af Motorcykler, levering af Reservedele til Rigspolitiets eget værksted samt køb af Ydelser (inkl. Reservedele) på Fyn og i Jylland, hvorfor Rigspolitiet ikke er berettiget til at aftage disse Produkter og Ydelser fra andre leverandører.

Rammeaftalen er ikke-eksklusiv for så vidt angår køb af Ydelser på Sjælland og Bornholm. Rigspolitiet har i dag internt værksted i København og forestår derfor selv service og reparation af Motorcykler på Sjælland og Bornholm.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 18 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kunden har option på forlængelse af Service- og Værkstedsydelser samt levering af Reservedele til Rigspolitiets eget værksted, som defineret i Rammeaftalens pkt. 2, ud over den 31.11.2021, således at disse Ydelser og Reservedele leveres af Leverandøren i relation til den enkelte Motorcykel, regnet fra anskaffelsestidspunktet for den enkelte Motorcykel, dvs. i Motorcyklens første 4 leveår.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Kunden har option på forlængelse af Service- og Værkstedsydelser samt levering af Reservedele til Rigspolitiets eget værksted, som defineret i Rammeaftalens pkt. 2, ud over den 31.11.2021, således at disse Ydelser og Reservedele leveres af Leverandøren i relation til den enkelte Motorcykel, regnet fra anskaffelsestidspunktet for den enkelte Motorcykel, dvs. i Motorcyklens første 4 leveår.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal udfylde følgende:

— Under afsnittet »Finansielle nøgletal« angives egenkapital for det seneste disponible regnskabsår i feltet »Nøgletal«. Tallet angives i danske kroner. I feltet »Beskrivelse« angives »Egenkapital« samt årstal på det seneste disponible regnskabsår. Ved beregning af egenkapitalen lægges selskabets aktiver (anlægsaktiver og omsætningsaktiver) sammen. Derefter fratrækkes alle forpligtigelser, det vil sige hensættelser og gæld (kortfristet gæld & langfristet gæld).

— I feltet »Erhvervsansvarsforsikring« angives oplysninger om tilbudsgivers erhvervsansvarsforsikring. Beløb angives i DKK.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Som mindstekrav kræves af tilbudsgiver:

— Egenkapital: Som mindstekrav kræves en egenkapital på mindst 8 000 000 DKK i det seneste disponible regnskabsår.

— Erhvervsansvarsforsikring: Det er et mindstekrav, at dækningssummen ifølge erhvervsansvarsforsikringen udgør mindst 10 000 000 DKK pr. hændelse.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Det vil være et aftalemæssigt krav, at ansatte hos Leverandøren og eventuelle Underleverandører, som medvirker til at opfylde Rammeaftalen, er sikret løn (herunder særlige ydelser), arbejdstid og andre arbejdsvilkår, som ikke er mindre gunstige end dem, der gælder for arbejde af samme art i henhold til en kollektiv overenskomst indgået af de inden for det pågældende faglige område mest repræsentative arbejdsmarkedsparter i Danmark, og som gælder på hele det danske område. Ved »medvirker til at opfylde Rammeaftalen«, jf. ovenfor, forstås arbejde udført i Danmark med henblik på Rammeaftalens opfyldelse. Rammeaftalen vil indeholde en bestemmelse der sikrer dette.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 29/05/2017
Tidspunkt: 09:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Tilbud skal være gyldige indtil: 29/01/2018
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 29/05/2017
Tidspunkt: 09:00

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799

Internetadresse:http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lbk nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbuds reglerne

m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage

regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem

der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for

beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at

ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har

indgået en kontrakt.

Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den

dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette

ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden,

jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige

angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100

Internetadresse:http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
25/04/2017

Send til en kollega

0.063