1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Silkeborg Kommune
Køberens retlige status
:
Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Forhåndsmeddelelse om markedsdialog vedrørende drift og vedligehold af Silkeborg Kommunes flåde af køretøjer
Beskrivelse
:
Silkeborg Kommune planlægger at udbyde en række delkontrakter, der skal understøtte drift og vedligehold af kommunens køretøjer (herefter benævnt ”Bilflåden). Bilflåden består i dag af ca. 361 almindelige biler med fossil- og elbiler med en vægt op til 3.500 kg. Udover de almindelige biler består Bilflåden af ca. 49 busser med en vægt over 3.500 kg, hvoraf 6 af busserne har en vægt op til 26 tons. Forud for gennemførelse af udbuddene ønsker Silkeborg Kommune at indkalde relevante leverandører til en markedsdialog. Formålet med markedsdialogen er at forberede et udbudsmateriale bedst muligt med henblik på at sikre, at indholdet og gennemførelsen af processen har et indhold og en kvalitet, som er attraktivt for markedet, og i overensstemmelse med Silkeborg Kommunes arbejdsgang med opgaven. Markedsdialogen er således en mulighed for at få drøftet opmærksomhedspunkter, markedets erfaringer og kendskab med lignende opgaver samt hvorvidt Silkeborg Kommunes ønsker og behov til drift og vedligehold af bilflåden kan imødekommes af markedet. Formålet med dialogen er at: - Indhente viden om markedets struktur og kapacitet. - Validere og eventuelt tilpasse opdelingen i delkontrakter. - Få input til tekniske og kommercielle krav. - Drøfte praktiske forhold såsom proces, dækningsområder og samarbejdsformer. - Belyse kontraktværdien Beskrivelse af områder, hvor der ønskes aftaledækning: Silkeborg Kommune forventer behovet som udgangspunkt opdelt i følgende aftaleområder: • Område 1) Vejhjælp for kommunens almindelige biler og busser – Fejl, driftsstop og akutte situationer. • Område 2) Busser - Almindeligt service- og vedligehold af busser: årlig service, lovpligtigt syn, mindre reparationer, vask m.m. - Forsikringsskader og større reparationer -Dæk- og hjulskift, dæklager og løbende udskiftning af dæk • Område 3) Forsikringsskader og større reparationer – almindelige biler • Område 4) Dæklager og hjulskifte – almindelige biler – Sæsonskifte, opbevaring, dækkontrol og udskiftning. Interesserede bedes tilmelde sig via udbudssystemet ETHICS senest 11.06.2025. Såfremt interesserede ønsker at tilkendegive deres interesse for markedsdialogen, skal dette ske via modul ’Kommunikation’, ’Send Spørgsmål’, hvor følgende oplysninger skal angives: • Virksomhedsnavn og kontaktperson • Ønske om deltagelse, herunder hvilke områder der ønskes drøftet (Område 1-4) • Evt. præference for mødedato
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
34000000
Transportudstyr og transporthjælpemidler
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
34350000
Dæk til lette og tunge køretøjer,
34351000
Dæk til lette køretøjer,
34351100
Dæk til biler,
34352200
Dæk til busser,
50000000
Reparations- og vedligeholdelsestjenester,
50100000
Reparation, vedligeholdelse og tilhørende tjenesteydelser vedrørende køretøjer og beslægtet udstyr,
50110000
Reparation og vedligeholdelse af motorkøretøjer og beslægtet udstyr,
50111000
Forvaltning af bilpark, reparations- og vedligeholdelsestjenesteydelser,
50112000
Reparation og vedligeholdelse af biler,
50112110
Reparation af karosseri,
50112200
Vedligeholdelse af biler,
50116500
Reparation af dæk, herunder montering og afbalancering,
50118000
Redningstjenester for køretøjer,
50118100
Redningstjenester for biler,
50118200
Redningstjenester for erhvervskøretøjer,
50118300
Redningstjenester for busser
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
Dialogmøderne afholdes individuelt pr. deltager i perioden Uge 26, 2025. Mødevarighed pr. deltager vil være maksimalt 2 timer. Deltagere vil få tilsendt en konkret mødeplan samt dialog materiale til forberedelse forud for dialogmøderne.
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
3.
Del
3.1.
Teknisk ID for delen
:
PAR-0000
Titel
:
Forhåndsmeddelelse om markedsdialog vedrørende drift og vedligehold af Silkeborg Kommunes flåde af køretøjer
Beskrivelse
:
Silkeborg Kommune planlægger at udbyde en række delkontrakter, der skal understøtte drift og vedligehold af kommunens køretøjer (herefter benævnt ”Bilflåden). Bilflåden består i dag af ca. 361 almindelige biler med fossil- og elbiler med en vægt op til 3.500 kg. Udover de almindelige biler består Bilflåden af ca. 49 busser med en vægt over 3.500 kg, hvoraf 6 af busserne har en vægt op til 26 tons. Forud for gennemførelse af udbuddene ønsker Silkeborg Kommune at indkalde relevante leverandører til en markedsdialog. Formålet med markedsdialogen er at forberede et udbudsmateriale bedst muligt med henblik på at sikre, at indholdet og gennemførelsen af processen har et indhold og en kvalitet, som er attraktivt for markedet, og i overensstemmelse med Silkeborg Kommunes arbejdsgang med opgaven. Markedsdialogen er således en mulighed for at få drøftet opmærksomhedspunkter, markedets erfaringer og kendskab med lignende opgaver samt hvorvidt Silkeborg Kommunes ønsker og behov til drift og vedligehold af bilflåden kan imødekommes af markedet. Formålet med dialogen er at: - Indhente viden om markedets struktur og kapacitet. - Validere og eventuelt tilpasse opdelingen i delkontrakter. - Få input til tekniske og kommercielle krav. - Drøfte praktiske forhold såsom proces, dækningsområder og samarbejdsformer. - Belyse kontraktværdien Beskrivelse af områder, hvor der ønskes aftaledækning: Silkeborg Kommune forventer behovet som udgangspunkt opdelt i følgende aftaleområder: • Område 1) Vejhjælp for kommunens almindelige biler og busser – Fejl, driftsstop og akutte situationer. • Område 2) Busser - Almindeligt service- og vedligehold af busser: årlig service, lovpligtigt syn, mindre reparationer, vask m.m. - Forsikringsskader og større reparationer -Dæk- og hjulskift, dæklager og løbende udskiftning af dæk • Område 3) Forsikringsskader og større reparationer – almindelige biler • Område 4) Dæklager og hjulskifte – almindelige biler – Sæsonskifte, opbevaring, dækkontrol og udskiftning. Interesserede bedes tilmelde sig via udbudssystemet ETHICS senest 11.06.2025. Såfremt interesserede ønsker at tilkendegive deres interesse for markedsdialogen, skal dette ske via modul ’Kommunikation’, ’Send Spørgsmål’, hvor følgende oplysninger skal angives: • Virksomhedsnavn og kontaktperson • Ønske om deltagelse, herunder hvilke områder der ønskes drøftet (Område 1-4) • Evt. præference for mødedato
3.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
34000000
Transportudstyr og transporthjælpemidler
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
34350000
Dæk til lette og tunge køretøjer
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
34351000
Dæk til lette køretøjer
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
34351100
Dæk til biler
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
34352200
Dæk til busser
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
50000000
Reparations- og vedligeholdelsestjenester
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
50100000
Reparation, vedligeholdelse og tilhørende tjenesteydelser vedrørende køretøjer og beslægtet udstyr
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
50110000
Reparation og vedligeholdelse af motorkøretøjer og beslægtet udstyr
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
50111000
Forvaltning af bilpark, reparations- og vedligeholdelsestjenesteydelser
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
50112000
Reparation og vedligeholdelse af biler
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
50112110
Reparation af karosseri
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
50112200
Vedligeholdelse af biler
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
50116500
Reparation af dæk, herunder montering og afbalancering
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
50118000
Redningstjenester for køretøjer
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
50118100
Redningstjenester for biler
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
50118200
Redningstjenester for erhvervskøretøjer
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
50118300
Redningstjenester for busser
3.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
Interesserede bedes tilmelde sig via udbudssystemet ETHICS senest 11.06.2025. Såfremt interesserede ønsker at tilkendegive deres interesse for markedsdialogen, skal dette ske via modul ’Kommunikation’, ’Send Spørgsmål’, hvor følgende oplysninger skal angives: • Virksomhedsnavn og kontaktperson • Ønske om deltagelse, herunder hvilke områder der ønskes drøftet (Område 1-4) • Evt. præference for mødedato Silkeborg Kommune forbeholder sig retten til at udvælge deltagere ud fra saglige hensyn, såsom dækningsområde, erfaring, virksomhedstype og kapacitet. De udvalgte deltagere vil blive indkaldt til et markedsdialogmøde med en fastsat dagsorden, som sendes forud for mødet. Markedsdialogmøderne vil blive afholdt i Uge 26, 2025. Der er endnu ikke fastsat dato for offentliggørelse af delkontrakterne. Denne forhåndsmeddelelse er udelukkende vejledende.
3.1.5.
Generelle oplysninger
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er):
ja
3.1.8.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
3.1.9.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Silkeborg Kommune
Registreringsnummer
:
29189641
Postadresse
:
Søvej 1
By
:
Silkeborg
Postnummer
:
8600
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
31353028
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Klagenævnet for Udbud
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Bekendtgørelsens ID
:
751b5c07-f26c-45d0-b747-41987945bbd7
-
01
Formulartype
:
Planlægning
Bekendtgørelsestype
:
Forhåndsmeddelelse eller vejledende periodisk bekendtgørelse, der kun er anvendt til informationsformål
Bekendtgørelsesundertype
:
4
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
28/05/2025
21:02:56 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
28/05/2025
21:06:12 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
351378-2025
EUT-S-nummer
:
104/2025
Offentliggørelsesdato
:
02/06/2025
Den påtænkte dato for offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse inden for denne procedure
:
30/08/2025