23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
13.05.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Tårnby Kommune

Udbud på Vandtankvogn til Tårnby Kommunes Beredskab


Tårnby Kommune

304583-2025 - Konkurrencevilkår
Danmark – Brandkøretøjer med vandtank – Udbud på Vandtankvogn til Tårnby Kommunes Beredskab
OJ S 91/2025 13/05/2025
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Tårnby Kommune
E-mail msb.of@taarnby.dk
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Offentlig orden og sikkerhed
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud på Vandtankvogn til Tårnby Kommunes Beredskab
Beskrivelse Der udbydes levering et stk. fabriksny Vandtankvogn, jf. krav i udbudsmaterialet.
Identifikator for proceduren 79323c5e-29ee-49c6-b4eb-bf3eb8818e71
Intern ID 14.00.00-A00-23-563781
Udbudsprocedure Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet betår af to faser: 1. Ansøgningsfase (prækvalifikationsfase) og 2. Tilbuds- og forhandlingsfase Tilbuds- og forhandlingsfasen indledes ved, at ordregiver opfordrer de udvalgte ansøgere til at afgive et indledende tilbud. Når fristen for afgivelse af indledende tilbud er udløbet, gennemgår ordregiver de modtagne tilbud og foretager en evaluering i henhold til kriterierne jf. udbudsbetingelsernes pkt. 9. På baggrund af evalueringen kan ordregiver tildele kontrakten til det økonomisk mest fordelagtige indledende tilbud. Forud for en tildelingsbeslutning kan ordregiver søge afklaring på mindre uklarheder i tilbuddene. Tildeling sker først efter indhentning og vurdering af relevant dokumentation, jf. udbudsbetingelsernes afsnit 10, hvorefter der gives samtidig meddelelse til samtlige tilbudsgivere. Ordregiver forbeholder sig ret til at tildele kontrakten direkte på baggrund af det indledende tilbud uden forudgående forhandling. Det er derfor væsentligt, at det indledende tilbud er fuldt ud konkurrencedygtigt og indeholder alle de nødvendige oplysninger, der gør det muligt at vurdere tilbuddet i overensstemmelse med udbudsbetingelserne. Hvis kontrakten ikke tildeles på baggrund af de indledende tilbud, gennemfører ordregiver individuelle forhandlinger med hver tilbudsgiver med udgangspunkt i deres respektive indledende tilbud. Forhandlingerne afholdes som møder mellem tilbudsgiver og ordregiver, se tidspunkt jf. pkt. 6.2. Evalueringen af de tilbud, der indgår i forhandlingen, vil på dette tidspunkt være foreløbig og vil som udgangspunkt blive præsenteret mundtligt under forhandlingsmødet. Forud for forhandlingsmødet fremsender ordregiver en dagsorden. Forhandlingsforløbet dokumenteres i et referat, som udarbejdes af ordregiver. Hver tilbudsgiver modtager referatet fra sit eget møde, og dette kan desuden indeholde generelle oplysninger, som deles med alle tilbudsgivere, såfremt de fremkommer som følge af den samlede forhandlingsrunde. Hvis forhandlingerne giver anledning til ændringer, kan ordregiver tilrette udbudsmaterialet og uploade en revideret version i EU-Supply. I den forbindelse opfordres tilbudsgiverne til at afgive reviderede tilbud inden for den fastsatte frist. Samtidig vil ordregiver oplyse, om: • De reviderede tilbud vil blive genstand for yderligere forhandling. • De reviderede tilbud skal afgives som endelige, og der vil ikke blive gennemført yderligere forhandling. • Ordregiver forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på baggrund af de reviderede tilbud, men beslutter først efter gennemgang af tilbuddene, om der skal gennemføres en ny forhandlingsrunde eller ej. Efter udløbet af fristen for reviderede tilbud foretager ordregiver en gennemgang og evaluering af de modtagne tilbud, svarende til behandlingen af de indledende tilbud. Har ordregiver fastsat, at tilbud skulle afgives som endelige tilbud, eller har ordregiver forbeholdt sig ret at foretage tildeling på baggrund af tilbuddet, og vælger ordregiver, at der ikke gennemføres ny forhandlingsrunde, indhenter ordregiver dokumentation, jf. afsnit 10, fra den tilbudsgiver, der har afgivet det mest fordelagtige tilbud, og foretager tildeling af kontrakten. Såfremt kontrakten ikke tildeles på baggrund af de reviderede tilbud, gennemføres endnu en runde med individuelle forhandlingsmøder med de tilbageværende tilbudsgivere. Herefter kan ordregiver foretage en eventuel tilretning af udbudsmaterialet og fastsætte en ny frist for afgivelse af reviderede tilbud. Denne proces kan gentages en eller flere gange, indtil forløbet afsluttes med indhentning af dokumentation og tildeling af kontrakten. I dette udbud forventer ordregiver umiddelbart, at der vil blive gennemført en runde af forhandlingsmøder med tilbudsgiverne. Ordregiver gør opmærksom på, at uanset anvendelsen af ordet "skal" i udbudsmaterialet, forbeholder ordregiver sig ret til at søge mindre uklarheder i tilbuddene afklaret gennem teknisk afklaring i henhold til udbudsloven – også uden at gennemføre en egentlig forhandling. Ordregiver er dog ikke forpligtet til at foretage en sådan afklaring.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  34144212   Brandkøretøjer med vandtank
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  34140000   Tunge motorkøretøjer, 34144200   Køretøjer til nødhjælpsindsats
2.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger Skal leveres hos Tårnby Kommunes Beredskab
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger 1. Udvælgelse Ordregiver vil udvælge (prækvalificere) de 3 ansøgere, der vurderes bedst egnede til at varetage kontrakten, til at afgive tilbud på denne, medmindre der ikke er 3 egnede ansøgere. 2. Endelig dokumentation Ordregiver skal ifølge udbudslovens § 151, stk. 1, kræve dokumentation for de oplysninger, der er angivet i ESPD fra den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakt. Består tilbudsgiver af en sammenslutning af økonomiske aktører, jf. prækvalifikationsbetingelserne, skal dokumentation fremlægges for alle aktørerne i sammenslutningen. Er tilbudsgivers ansøgning baseret på en eller flere andre enheders økonomiske og finansielle og/eller tekniske og faglige formåen (”støtteenheder”), jf. prækvalifikationsbetingelserne, skal dokumentationen tillige helt eller delvist vedlægges for støttevirksomheden eller støttevirksomhederne. Dokumentationen skal vise, at tilbudsgiver ikke er omfattet af grundlag for udelukkelse, og at tilbudsgiver på ansøgningstidspunktet opfyldte minimumskravene til egnethed. Tilbudsgiver vil få en passende frist fra Ordregivers skriftlige anmodning til at fremlægge dokumentationen. Tilbudsgiver er velkommen til at fremlægge dokumentationen allerede i forbindelse med afgivelse af tilbud, idet der dog gøres opmærksom på, at dokumentation, ikke må være udstedt tidligere end 6 måneder før tilbudsfristen. Dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af grundlag for udelukkelse skal fremlægges i form af en attest eller tilsvarende dokument udstedt i henhold til nationale regler i tilbudsgivers hjemland, jf. udbudslovens § 153, stk. 1. Udsteder det pågældende land ikke disse dokumenter, eller dækker disse ikke alle relevante udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 eller 3, og § 137, stk. 1, nr. 2 eller 6, kan de erstattes af en erklæring under ed. Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der anvendes en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent retslig eller administrativ myndighed, for en notar eller for en kompetent faglig organisation i det land, hvor ansøgeren er etableret, jf. udbudslovens § 153, stk. 2. Ordregiver kan ikke acceptere erklæringer, der er udstedt af tilbudsgiver selv. Det skal dokumenteres, at såvel tilbudsgiver som medlemmer af tilbudsgivers bestyrelse, direktion og/eller tilsynsråd og eventuelle andre personer, der måtte have beføjelse til at repræsentere, kontrollere eller træffe beslutning i tilbudsgivers bestyrelse, direktion eller tilsynsråd, ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene, jf. prækvalifikationsbetingelserne. For danske tilbudsgivere skal dokumentationen fremlægges i form af en serviceattest fra Erhvervs-styrelsen. Serviceattesten kan indhentes hos Erhvervsstyrelsen, via www.virk.dk Ordregiver gør opmærksom på, at der ved anmodningen om serviceattest skal bedes om, at der indhentes oplysninger fra Skifteretten, Politiet, ATP og Skat. For udenlandske tilbudsgivere henvises til den dokumentation, der fremgår af e-Certis, der kan findes via følgende link: https://ec.europa.eu/tools/ecertis dokumentation for opfyldelse af minimumskrav til egnethed og for oplysninger, der har indgået ved udvælgelsen, vil tilbudsgiver blive bedt om at fremlægge følgende til bekræftelse af oplysningerne afgivet i ESPD: • Uddrag af tilbudsgivers årsregnskaber eller tilsvarende dokumentation, der viser tilbudsgivers likviditetsgrad og soliditetsgrad de seneste 2 regnskabsår. Reference liste over de betydeligste sammenlignelige kontrakter (mindst 1 og maksimalt 2) inden for levering af vandtankvogne, som ansøger har leveret inden for de seneste 5 år. indeholdt følgende: Beskrivelse af leverancen – Referencen skal indeholde en kort og præcis beskrivelse af den leverede vandtankvogn, herunder, men ikke begrænset til, oplysninger om chassis-model og kapacitet (i liter) på vandtankvognen, samt en refleksion af produktionsfasen forud for levering. Mindst en reference skal dokumentere en leveret vandtankvogn, der har været i drift hos en kunde i minimum ét år. Køretøjet skal i denne periode have været driftssikkert, hvilket defineres som fri for reparationer af væsentlig karakter, der skyldes fejl eller mangler relateret til produktion og levering. Kontraktværdi – der stilles krav til at kontraktværdi skal være sammenlignelig med den aktuelle udbudssag. Kontaktoplysninger på kunde, som kan godkende referencen, kontaktperson skal have et teknisk eller driftsmæssigt kendskab til køretøjet. Leveringstidspunktet skal angives. Ordregiver forbeholder sig retten til at kontakte oplistede kunder for at få bekræftet de oplyste referencer. Der gøres opmærksom på, at tilbudsgiver ikke er forpligtet til at fremlægge dokumentation, som Ordregiver selv kan skaffe via adgang til en national database. I det omfang det måtte gøre sig gældende, vil tilbudsgiver derfor i stedet for at fremlægge den pågældende dokumentation kunne oplyse Ordregiver om, hvor oplysningerne vil kunne findes. Ordregiver har ikke opdelt kontrakten i delkontrakter, da det er Ordregivers vurdering, at en samlet kontrakt vedrørende én vandtankvogn vil give den mest hensigtsmæssige og fordelagtige løsning. En samlet anskaffelse muliggør en mere koordineret produktionsfase. Det understøtter en mere effektiv opgaveløsning i beredskabet samt optimering.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret Er den økonomiske aktør i en situation, som svarer til konkurs i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national ret?
Konkurs Er den økonomiske aktør gået konkurs?
Korruption Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for bestikkelse ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater (EFT C 195 af 25.6.1997, s. 1), og i artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EUT L 192 af 31.7.2003, s. 54). Denne udelukkelsesgrund omfatter også bestikkelse som defineret i den nationale ret gældende for den ordregivende myndighed (den ordregivende enhed) eller den økonomiske aktør.
Tvangsakkord uden for konkurs Er den økonomiske aktør under tvangsakkord uden for konkurs?
Deltagelse i en kriminel organisation Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for deltagelse i en kriminel organisation ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 om bekæmpelse af organiseret kriminalitet (EUT L 300 af 11.11.2008, s. 42).
Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning Har den økonomiske aktør indgået aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning?
Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på miljølovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EUT L 309 af 25.11.2005, s. 15).
Svig Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for svig ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser (EFT C 316 af 27.11.1995, s. 48).
Børnearbejde og andre former for menneskehandel Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for børnearbejde og andre former for menneskehandel ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 af 15.4.2011, s. 1).
Insolvens Er den økonomiske aktør under insolvens- eller likvidationsbehandling?
Tilsidesættelse af forpligtelser på det arbejdsretlige område Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på det arbejdsretlige område? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Aktiver, der administreres af en kurator Administreres den økonomiske aktørs aktiver af en kurator eller af retten?
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure Har den økonomiske aktør befundet sig i en af følgende situationer:a) Denne har afgivet groft urigtige oplysninger ved meddelelsen af de oplysninger, der kræves til verifikation af, at der ikke er grundlag for udelukkelse, eller af at udvælgelseskriterierne er opfyldt,b) Denne har tilbageholdt sådanne oplysninger,c) Denne har været ude af stand til straks at fremsende den supplerende dokumentation, som en ordregivende myndighed eller en ordregivende enhed anmoder om, ogd) Denne har uretmæssigt påvirket den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds beslutningsproces, indhentet fortrolige oplysninger, der kan give denne uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller uagtsomt givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, udvælgelse eller tildeling?
Rent nationale udelukkelsesgrunde Ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land.
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren Er den økonomiske aktør opmærksom på en interessekonflikt, jf. national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne, som følge af sin deltagelse i udbudsproceduren?
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure Har den økonomiske aktør eller en virksomhed, der er knyttet til den økonomiske aktør, rådgivet den ordregivende myndighed eller den ordregivende enhed eller på anden måde været involveret i forberedelsen af udbudsproceduren?
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet Har den økonomiske aktør i forbindelse med udøvelsen af erhvervet gjort sig skyldig i alvorlige forsømmelser? Hvis det er relevant, se definitioner i national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne.
Ophævelse eller en lignende sanktion Har den økonomiske aktør væsentligt misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, en tidligere kontrakt med en ordregivende enhed eller en tidligere koncessionskontrakt, hvor misligholdelsen har medført den pågældende kontrakts ophævelse eller en lignende sanktion?
Tilsidesættelse af forpligtelser på sociallovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på sociallovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Betaling af socialsikringsbidrag Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af bidrag til sociale sikringsordninger både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Erhvervsvirksomheden er indstillet Er den økonomiske aktørs erhvervsvirksomhed blevet indstillet?
Betaling af skatter og afgifter Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af skatter og afgifter både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i henholdsvis artikel 1 og 3 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne udelukkelsesgrund omfatter også anstiftelse, medvirken og forsøg på at begå sådanne handlinger som omhandlet i nævnte rammeafgørelses artikel 4.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Udbud på Vandtankvogn til Tårnby Kommunes Beredskab
Beskrivelse Der udbydes levering et stk. fabriksny Vandtankvogn, jf. krav i udbudsmaterialet.
Intern ID 14.00.00-A00-23-563781
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  34144212   Brandkøretøjer med vandtank
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  34140000   Tunge motorkøretøjer, 34144200   Køretøjer til nødhjælpsindsats
Mængde 1   styk
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger Skal leveres hos Tårnby Kommunes Beredskab
5.1.3.
Anslået varighed
Anden varighed Ukendt
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)ja
Yderligere oplysninger 1. Udvælgelse Ordregiver vil udvælge (prækvalificere) de 3 ansøgere, der vurderes bedst egnede til at varetage kontrakten, til at afgive tilbud på denne, medmindre der ikke er 3 egnede ansøgere. 2. Endelig dokumentation Ordregiver skal ifølge udbudslovens § 151, stk. 1, kræve dokumentation for de oplysninger, der er angivet i ESPD fra den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakt. Består tilbudsgiver af en sammenslutning af økonomiske aktører, jf. prækvalifikationsbetingelserne, skal dokumentation fremlægges for alle aktørerne i sammenslutningen. Er tilbudsgivers ansøgning baseret på en eller flere andre enheders økonomiske og finansielle og/eller tekniske og faglige formåen (”støtteenheder”), jf. prækvalifikationsbetingelserne, skal dokumentationen tillige helt eller delvist vedlægges for støttevirksomheden eller støttevirksomhederne. Dokumentationen skal vise, at tilbudsgiver ikke er omfattet af grundlag for udelukkelse, og at tilbudsgiver på ansøgningstidspunktet opfyldte minimumskravene til egnethed. Tilbudsgiver vil få en passende frist fra Ordregivers skriftlige anmodning til at fremlægge dokumentationen. Tilbudsgiver er velkommen til at fremlægge dokumentationen allerede i forbindelse med afgivelse af tilbud, idet der dog gøres opmærksom på, at dokumentation, ikke må være udstedt tidligere end 6 måneder før tilbudsfristen. Dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af grundlag for udelukkelse skal fremlægges i form af en attest eller tilsvarende dokument udstedt i henhold til nationale regler i tilbudsgivers hjemland, jf. udbudslovens § 153, stk. 1. Udsteder det pågældende land ikke disse dokumenter, eller dækker disse ikke alle relevante udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 eller 3, og § 137, stk. 1, nr. 2 eller 6, kan de erstattes af en erklæring under ed. Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der anvendes en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent retslig eller administrativ myndighed, for en notar eller for en kompetent faglig organisation i det land, hvor ansøgeren er etableret, jf. udbudslovens § 153, stk. 2. Ordregiver kan ikke acceptere erklæringer, der er udstedt af tilbudsgiver selv. Det skal dokumenteres, at såvel tilbudsgiver som medlemmer af tilbudsgivers bestyrelse, direktion og/eller tilsynsråd og eventuelle andre personer, der måtte have beføjelse til at repræsentere, kontrollere eller træffe beslutning i tilbudsgivers bestyrelse, direktion eller tilsynsråd, ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene, jf. prækvalifikationsbetingelserne. For danske tilbudsgivere skal dokumentationen fremlægges i form af en serviceattest fra Erhvervs-styrelsen. Serviceattesten kan indhentes hos Erhvervsstyrelsen, via www.virk.dk Ordregiver gør opmærksom på, at der ved anmodningen om serviceattest skal bedes om, at der indhentes oplysninger fra Skifteretten, Politiet, ATP og Skat. For udenlandske tilbudsgivere henvises til den dokumentation, der fremgår af e-Certis, der kan findes via følgende link: https://ec.europa.eu/tools/ecertis dokumentation for opfyldelse af minimumskrav til egnethed og for oplysninger, der har indgået ved udvælgelsen, vil tilbudsgiver blive bedt om at fremlægge følgende til bekræftelse af oplysningerne afgivet i ESPD: • Uddrag af tilbudsgivers årsregnskaber eller tilsvarende dokumentation, der viser tilbudsgivers likviditetsgrad og soliditetsgrad de seneste 2 regnskabsår. Reference liste over de betydeligste sammenlignelige kontrakter (mindst 1 og maksimalt 2) inden for levering af vandtankvogne, som ansøger har leveret inden for de seneste 5 år. indeholdt følgende: Beskrivelse af leverancen – Referencen skal indeholde en kort og præcis beskrivelse af den leverede vandtankvogn, herunder, men ikke begrænset til, oplysninger om chassis-model og kapacitet (i liter) på vandtankvognen, samt en refleksion af produktionsfasen forud for levering. Mindst en reference skal dokumentere en leveret vandtankvogn, der har været i drift hos en kunde i minimum ét år. Køretøjet skal i denne periode have været driftssikkert, hvilket defineres som fri for reparationer af væsentlig karakter, der skyldes fejl eller mangler relateret til produktion og levering. Kontraktværdi – der stilles krav til at kontraktværdi skal være sammenlignelig med den aktuelle udbudssag. Kontaktoplysninger på kunde, som kan godkende referencen, kontaktperson skal have et teknisk eller driftsmæssigt kendskab til køretøjet. Leveringstidspunktet skal angives. Ordregiver forbeholder sig retten til at kontakte oplistede kunder for at få bekræftet de oplyste referencer. Der gøres opmærksom på, at tilbudsgiver ikke er forpligtet til at fremlægge dokumentation, som Ordregiver selv kan skaffe via adgang til en national database. I det omfang det måtte gøre sig gældende, vil tilbudsgiver derfor i stedet for at fremlægge den pågældende dokumentation kunne oplyse Ordregiver om, hvor oplysningerne vil kunne findes. Ordregiver har ikke opdelt kontrakten i delkontrakter, da det er Ordregivers vurdering, at en samlet kontrakt vedrørende én vandtankvogn vil give den mest hensigtsmæssige og fordelagtige løsning. En samlet anskaffelse muliggør en mere koordineret produktionsfase. Det understøtter en mere effektiv opgaveløsning i beredskabet samt optimering.
5.1.7.
Strategiske udbud
Grønne udbudskriterier Ingen kriterier for grønne offentlige udbud
5.1.8.
Tilgængelighedskriterier
Der er ikke anvendt kriterier vedrørende adgangsmuligheder for personer med handicap, fordi udbuddet ikke er beregnet til at blive anvendt af fysiske personer
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn likviditetsgrad
Beskrivelse Beskrivelse af udvælgelseskriterier (dansk): ansøger skal som minimum have haft en likviditetsgrad på over 100 %
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn soliditetsgrad
Beskrivelse Beskrivelse af udvælgelseskriterier (dansk): ansøger skal som minimum have haft en soliditetsgrad på over 25%
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn Liste over de betydeligste sammenlignelige kontrakter (mindst 1 og maksimalt 2) inden for levering af vandtankvogne, som ansøger har leveret inden for de seneste 5 år.
Beskrivelse Følgende bedes oplyst om hver reference: • Beskrivelse af leverancen – Referencen skal indeholde en kort og præcis beskrivelse af den leverede vandtankvogn, herunder, men ikke begrænset til, oplysninger om chassis-model og kapacitet (i liter) på vandtankvognen, samt en refleksion af produktionsfasen forud for levering. • Mindst en reference skal dokumentere en leveret vandtankvogn, der har været i drift hos en kunde i minimum ét år. Køretøjet skal i denne periode have været driftssikkert, hvilket defineres som fri for reparationer af væsentlig karakter, der skyldes fejl eller mangler relateret til produktion og levering. • Kontraktværdi – der stilles krav til at kontraktværdi skal være sammenlignelig med den aktuelle udbudssag. • Kontaktoplysninger på kunde, som kan godkende referencen, kontaktperson skal have et teknisk eller driftsmæssigt kendskab til køretøjet. • Leveringstidspunktet skal angives.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
Kriteriet vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren
Oplysninger om den anden fase i en procedure, der afvikles i to faser
Mindsteantallet af ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren 3
Det højeste antal ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren 3
Proceduren afvikles i successive faser. I hver fase kan nogle ansøgere blive
Køberen forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på grundlag af de indledende tilbud uden yderligere forhandlinger
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Priskriterie
Beskrivelse Priskriteriet vægtes med 30%.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (pointantal, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 30,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitetskriterie
Beskrivelse Bestående af to delkriterier: Procesplan (vægt: 20 %) Funktionalitet (vægt: 80 %)
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (pointantal, midt i intervallet)
Tildelingskriterium talværdi 70,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Tilladt
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse 02/06/2025   10:00:00 (UTC) Western European Time, GMT
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Der henvises til det samlede udbudsmateriale
Der kræves en fortrolighedsaftale nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
Oplysninger om finansiering og betaling Der henvises til kontrakten.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for mægling Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående miljøbeskyttelse på det sted, hvor kontrakten skal udføres Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen - Tårnby Kommune
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Tårnby Kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Tårnby Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Tårnby Kommune
Registreringsnummer 20310413
Postadresse Amager Landevej 76
By Kastrup
Postnummer 2770
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
Enhed Mette Broberg
E-mail msb.of@taarnby.dk
Telefon +45 32471117
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Afdeling klfu
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
Enhed Klagenævnet for Udbud
Telefon +45 35291000
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer ORG-10294819
Postadresse Carl Jacobsens vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +4541715000
Internetadresse http://www.kfst.dk
Andre kontaktpunkter
Officielt navn Tårnby Kommune
Afdeling Tårnby Kommune
Postadresse Amager Landevej 76    
By Kastrup
Postnummer 2770
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
Enhed Mette
E-mail msb.of@taarnby.dk
Telefon 35471117
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
Organisation med ansvar for mægling
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående miljøbeskyttelse på det sted, hvor kontrakten skal udføres
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID bb944b8b-f86f-4330-8ce9-4ecde264d102   -   01
Formulartype Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 08/05/2025   14:56:21 (UTC) Western European Time, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 08/05/2025   15:30:53 (UTC) Western European Time, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 304583-2025
EUT-S-nummer 91/2025
Offentliggørelsesdato 13/05/2025

Send til en kollega

0.113