23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
28.11.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Rammeaftaler vedrørende anskaffelse og vedligeholdelse af traktorer, havemaskiner, robotplæneklippere og tilbehør


Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

726774-2024 - Resultater
Danmark – Landbrugsmaskiner – Rammeaftaler vedrørende anskaffelse og vedligeholdelse af traktorer, havemaskiner, robotplæneklippere og tilbehør
OJ S 232/2024 28/11/2024
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser - Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
E-mail krha@poulschmith.dk
Køberens retlige status : Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Forsvarsområdet
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Rammeaftaler vedrørende anskaffelse og vedligeholdelse af traktorer, havemaskiner, robotplæneklippere og tilbehør
Beskrivelse Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (herefter "FMI") har udbudt tre rammeaftaler/delaftaler (herefter "Rammeaftalerne") vedrørende levering og vedligeholdelse af traktorer, havemaskiner, robotplæneklippere og tilbehør dertil. Ydelserne har tidligere været udbudt ved udbudsbekendtgørelse 227432-2024, som blev annulleret. Rammeaftalerne er ikke eksklusive, og leverandørerne garanteres derfor ikke nogen mindsteomsætning på rammeaftalerne. Forsvarets Ejendomsstyrelse har hjemtaget opgaver med drift af arealer, skydebaner mv. De er derfor i besiddelse af en ældre materielarv (herefter "Arven"), som skal vedligeholdes, ligesom der er behov for at få anskaffet nyt materiel til løbende erstatning af Arven. Der kan være andre myndigheder, herunder bl.a. Forsvarskommandoen og Beredskabsstyrelsen, der kan have behov for at trække på Rammeaftalerne, jf. også nedenfor under "Yderligere køberdækning". Udbuddet indeholder følgende tre rammeaftaler: Delaftale 1: Anskaffelse og vedligeholdelse af traktorer og påhængsvogne med tilbehør Delaftale 2: Anskaffelse og vedligeholdelse af havemaskiner og vogne med tilbehør Delaftale 3: Anskaffelse og vedligeholdelse af robotplæneklippere med tilbehør For delaftale 1 rekvireres fem forskellige modeller/størrelser og det er et krav, at alle modellerne er af samme producent grundet uddannelse og genkendelighed for brugerne.
Identifikator for proceduren 034a83c6-6421-4436-a7f3-f3eeccdf3054
Tidligere bekendtgørelse : 458067-2024
Tidligere bekendtgørelse : 536586-2024
Tidligere bekendtgørelse : 543214-2024
Tidligere bekendtgørelse : 553175-2024
Intern ID 4033385
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 16000000   Landbrugsmaskiner
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 16100000   Landbrugs- og skovbrugsmaskiner til bearbejdning eller dyrkning af jorden, 16110000   Plove eller tallerkenharver, 16120000   Harver, oprivere, kultivatorer, luge- eller hakkemaskiner, 16140000   Spredemaskiner til gødning, 16150000   Tromler til plæner eller sportspladser, 16160000   Diverse havebrugsudstyr, 16311000   Plæneklippere, 16400000   Sprøjtemaskiner til anvendelse i landbrug eller havebrug, 16500000   Selvlæssende og selvaflæssende landbrugspåhængs- og sættevogne, 16700000   Traktorer, 16810000   Dele til landbrugsmaskiner, 16820000   Dele til skovbrugsmaskiner, 34000000   Transportudstyr og transporthjælpemidler, 34100000   Motorkøretøjer, 34144420   Saltspredere, 34144440   Køretøjer med grusspredere, 34223300   Påhængsvogne, 34223370   Påhængsvogne med tiplad, 34224100   Dele til påhængsvogne og sættevogne, 34300000   Dele og tilbehør til motorkøretøjer og motorer hertil, 34320000   Mekaniske reservedele, undtagen motorer og motordele, 34390000   Tilbehør til traktorer, 43200000   Jordflytnings- og gravemaskiner samt dele dertil, 43221000   Vejhøvle, 43313000   Sneplove og sneslynger, 50000000   Reparations- og vedligeholdelsestjenester, 50100000   Reparation, vedligeholdelse og tilhørende tjenesteydelser vedrørende køretøjer og beslægtet udstyr, 50110000   Reparation og vedligeholdelse af motorkøretøjer og beslægtet udstyr
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Sydjylland   ( DK032 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Rammeaftalerne er landsdækkende og leveringssted vil som udgangspunkt fremgå af indkøbsordren. Hvis leveringssted ikke fremgår af indkøbsordren, skal levering ske på: Supply Chain Division (SCD) Lilholtvej 4B DK 6500 Vojens
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Denne bekendtgørelse vedrører alene kontraktindgåelse af delaftale 1 og 2. Delaftale 3 er endnu ikke indgået. Resultatet for delaftale 3 vil blive bekendtgjort ved selvstændig bekendtgørelse. På baggrund af dette er kontraktens samlede værdi, rammeaftalernes samlede anslåede værdi og rammeaftalernes samlede maksimale værdi beregnet ved at lægge delaftale 1 og 2 sammen. Værdierne angivet under de enkelte tilbud er de evalueringstekniske priser af de vindende tilbud, og er således ikke udtryk for aftalernes endelige værdi, ligesom FMI ikke herved har forpligtet sig til at foretage anskaffelser svarende til denne værdi.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
Udbudsloven (lov nr. 1564 af 15. december 2015 med senere ændringer).   - Udbudsloven implementerer udbudsdirektivet (2014/24/EU) i dansk ret.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel : Delaftale 1: Anskaffelse og vedligeholdelse af traktorer og påhængsvogne med tilbehør
Beskrivelse : Delaftale 1 vedrører levering og vedligeholdelse af traktorer og påhængsvogne med tilbehør til Forsvaret. Derudover omfatter delaftale 1 tillige vedligeholdelse af Forsvarets "Arv" i form af tilsvarende maskiner, som Forsvaret allerede er i besiddelse af ved indgåelse af aftalen. Delaftale 1 omfatter følgende typer af maskiner, samt tilbehør, vedligeholdelse og reservedele dertil: - Traktor let FLV - Traktor let - Traktor let+ (plus) - Traktor middel - Traktor svær - Blokvogn 24 - Kroghejsvogn 16T - Entreprenørvogn - Påhængsvogn
Intern ID : Delaftale 1
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 16000000   Landbrugsmaskiner
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 16100000   Landbrugs- og skovbrugsmaskiner til bearbejdning eller dyrkning af jorden, 16110000   Plove eller tallerkenharver, 16120000   Harver, oprivere, kultivatorer, luge- eller hakkemaskiner, 16140000   Spredemaskiner til gødning, 16150000   Tromler til plæner eller sportspladser, 16160000   Diverse havebrugsudstyr, 16311000   Plæneklippere, 16400000   Sprøjtemaskiner til anvendelse i landbrug eller havebrug, 16500000   Selvlæssende og selvaflæssende landbrugspåhængs- og sættevogne, 16700000   Traktorer, 16810000   Dele til landbrugsmaskiner, 16820000   Dele til skovbrugsmaskiner, 34000000   Transportudstyr og transporthjælpemidler, 34100000   Motorkøretøjer, 34144420   Saltspredere, 34144440   Køretøjer med grusspredere, 34223300   Påhængsvogne, 34223370   Påhængsvogne med tiplad, 34224100   Dele til påhængsvogne og sættevogne, 34300000   Dele og tilbehør til motorkøretøjer og motorer hertil, 34320000   Mekaniske reservedele, undtagen motorer og motordele, 34390000   Tilbehør til traktorer, 43200000   Jordflytnings- og gravemaskiner samt dele dertil, 43221000   Vejhøvle, 43313000   Sneplove og sneslynger, 50000000   Reparations- og vedligeholdelsestjenester, 50100000   Reparation, vedligeholdelse og tilhørende tjenesteydelser vedrørende køretøjer og beslægtet udstyr, 50110000   Reparation og vedligeholdelse af motorkøretøjer og beslægtet udstyr
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) : Sydjylland   ( DK032 )
Land : Danmark
Yderligere oplysninger : Rammeaftalen er landsdækkende og leveringssted vil som udgangspunkt fremgå af indkøbsordren. Hvis leveringssted ikke fremgår af indkøbsordren, skal levering ske på: Supply Chain Division (SCD) Lilholtvej 4B DK 6500 Vojens
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 4   År
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Oplysninger om tidligere bekendtgørelser :
ID for den foregående bekendtgørelse : 227432-2024
ID for den foregående bekendtgørelse : 296745-2024
Yderligere oplysninger : Rammeaftalens anslåede værdi er DKK 90.000.000, mens rammeaftalens maksimale værdi er DKK 140.000.000. Forskellen i de angivne beløb er begrundet i usikkerheden om rammeaftalens endelige værdi, jf. nedenfor. Den anslåede værdi er således udtryk for FMI’s mest kvalificerede skøn over rammeaftalens værdi på nuværende tidspunkt, mens den maksimale værdi udtrykker det maksimale træk på rammeaftalen i dens løbetid. Usikkerheden om rammeaftalens endelige værdi skyldes navnlig usikkerhed om, i hvilket præcist omfang de af rammeaftalen omfattede anskaffelser vil blive anvendt i Forsvaret. Dette skyldes især, at der er en vis usikkerhed forbundet med i hvor stort et omfang Arven skal vedligeholdes eller erstattes af nyt materiel. Såfremt det besluttes, at det pågældende materiel skal anvendes bredere og evt. på yderligere lokationer, end hvad der i øjeblikket er truffet beslutning om, vil dette medføre et væsentlig større forbrug på rammeaftalen, end hvad der konkret forventes i øjeblikket. ---- Værdien angivet i ordretildelingsbekendtgørelsen er den evalueringstekniske pris af det vindende tilbud, og er således ikke udtryk for aftalens endelige værdi, ligesom FMI ikke herved har forpligtet sig til at foretage anskaffelser svarende til denne værdi. Grundet en teknisk fejl, har ordregiver været nødsaget til at svare "Ja" til, at kontrakten tildeles som led i en rammeaftale. Dette er ikke korrekt, og svaret skal rettelig læses som et "Nej". Dertil knytter der sig et felt, hvor der skal henvises til den rammeaftale, tildelingen blev baseret på. Her er angivet "000000-2024".
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : Tildelingskriteriet er beskrevet i bilag 3 til udbudsbetingelserne.
Vægtning (procentdel, præcis) : 60

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Kvalitet
Beskrivelse : Tildelingskriteriet er beskrevet i bilag 3 til udbudsbetingelserne.
Vægtning (procentdel, præcis) : 40
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister : I henhold til § 7, stk. 2, i klagenævnsloven (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer) skal klage indgives til Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister: 1) 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen vejledning om klager er tilgængelig på klagenævnets hjemmeside.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Yderligere omfattede købere : Rammeaftalen indgås af FMI. Alle enheder under Forsvarsministeriet, herunder alle divisioner af Forsvaret i Danmark, som er under Forsvarschefens kommando, er imidlertid berettigede til at benytte rammeaftalen til indkøb på rammeaftalens vilkår og betingelser.
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
TED eSender Mercell Holding ASA
5.1.
Delkontrakt LOT-0002
Titel : Delaftale 2: Anskaffelse og vedligeholdelse af havemaskiner og vogne med tilbehør
Beskrivelse : Delaftale 2 vedrører levering og vedligeholdelse af havemaskiner og vogne med tilbehør til Forsvaret. Derudover omfatter delaftale 2 tillige vedligeholdelse af Forsvarets "Arv" i form af tilsvarende maskiner, som Forsvaret allerede er i besiddelse af ved indgåelse af aftalen. Delaftale 2 omfatter følgende typer af maskiner, samt vedligeholdelse og reservedele dertil: - Mini traktor - Havetraktor - Frontmonteret rotorklipper - Zeroturn - Multimaskine - Redskabsbærer - Varmtvandsanlæg - Armklipper - Skråningsklipper - 1 tons vogn - 2 tonsvogn
Intern ID : Delaftale 2
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 16000000   Landbrugsmaskiner
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 16100000   Landbrugs- og skovbrugsmaskiner til bearbejdning eller dyrkning af jorden, 16110000   Plove eller tallerkenharver, 16120000   Harver, oprivere, kultivatorer, luge- eller hakkemaskiner, 16140000   Spredemaskiner til gødning, 16150000   Tromler til plæner eller sportspladser, 16160000   Diverse havebrugsudstyr, 16311000   Plæneklippere, 16400000   Sprøjtemaskiner til anvendelse i landbrug eller havebrug, 16500000   Selvlæssende og selvaflæssende landbrugspåhængs- og sættevogne, 16700000   Traktorer, 16810000   Dele til landbrugsmaskiner, 16820000   Dele til skovbrugsmaskiner, 34000000   Transportudstyr og transporthjælpemidler, 34100000   Motorkøretøjer, 34144420   Saltspredere, 34144440   Køretøjer med grusspredere, 34223300   Påhængsvogne, 34223370   Påhængsvogne med tiplad, 34224100   Dele til påhængsvogne og sættevogne, 34300000   Dele og tilbehør til motorkøretøjer og motorer hertil, 34320000   Mekaniske reservedele, undtagen motorer og motordele, 34390000   Tilbehør til traktorer, 43200000   Jordflytnings- og gravemaskiner samt dele dertil, 43221000   Vejhøvle, 43313000   Sneplove og sneslynger, 50000000   Reparations- og vedligeholdelsestjenester, 50100000   Reparation, vedligeholdelse og tilhørende tjenesteydelser vedrørende køretøjer og beslægtet udstyr, 50110000   Reparation og vedligeholdelse af motorkøretøjer og beslægtet udstyr
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) : Sydjylland   ( DK032 )
Land : Danmark
Yderligere oplysninger : Rammeaftalen er landsdækkende og leveringssted vil som udgangspunkt fremgå af indkøbsordren. Hvis leveringssted ikke fremgår af indkøbsordren, skal levering ske på: Supply Chain Division (SCD) Lilholtvej 4B DK 6500 Vojens
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 4   År
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Oplysninger om tidligere bekendtgørelser :
ID for den foregående bekendtgørelse : 227432-2024
ID for den foregående bekendtgørelse : 301058-2024
Yderligere oplysninger : Rammeaftalens anslåede værdi er DKK 35.000.000, mens rammeaftalens maksimale værdi er DKK 50.000.000. Forskellen i de angivne beløb er begrundet i usikkerheden om rammeaftalens endelige værdi, jf. nedenfor. Den anslåede værdi er således udtryk for FMI’s mest kvalificerede skøn over rammeaftalens værdi på nuværende tidspunkt, mens den maksimale værdi udtrykker det maksimale træk på rammeaftalen i dens løbetid. Usikkerheden om rammeaftalens endelige værdi skyldes navnlig usikkerhed om, i hvilket præcist omfang de af rammeaftalen omfattede anskaffelser vil blive anvendt i Forsvaret. Dette skyldes især, at der er en vis usikkerhed forbundet med i hvor stort et omfang Arven skal vedligeholdes eller erstattes af nyt materiel. Såfremt det besluttes, at det pågældende materiel skal anvendes bredere og evt. på yderligere lokationer, end hvad der i øjeblikket er truffet beslutning om, vil dette medføre et væsentlig større forbrug på rammeaftalen, end hvad der konkret forventes i øjeblikket. ---- Værdien angivet i ordretildelingsbekendtgørelsen er den evalueringstekniske pris af det vindende tilbud, og er således ikke udtryk for aftalens endelige værdi, ligesom FMI ikke herved har forpligtet sig til at foretage anskaffelser svarende til denne værdi. Grundet en teknisk fejl, har ordregiver været nødsaget til at svare "Ja" til, at kontrakten tildeles som led i en rammeaftale. Dette er ikke korrekt, og svaret skal rettelig læses som et "Nej". Dertil knytter der sig et felt, hvor der skal henvises til den rammeaftale, tildelingen blev baseret på. Her er angivet "000000-2024".
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : Tildelingskriteriet er beskrevet i bilag 3 til udbudsbetingelserne.
Vægtning (procentdel, præcis) : 60

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Kvalitet
Beskrivelse : Tildelingskriteriet er beskrevet i bilag 3 til udbudsbetingelserne.
Vægtning (procentdel, præcis) : 40
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister : I henhold til § 7, stk. 2, i klagenævnsloven (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer) skal klage indgives til Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister: 1) 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen vejledning om klager er tilgængelig på klagenævnets hjemmeside.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Yderligere omfattede købere : Aftalen er indgået af FMI. Alle enheder under Forsvarsministeriet, herunder alle divisioner af Forsvaret i Danmark, som er under Forsvarschefens kommando, er imidlertid berettigede til at benytte aftalen til indkøb på aftalens vilkår og betingelser.
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 125 000 000,00   DKK
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne procedure 190 000 000,00   DKK
Rammeaftalernes anslåede værdi 125 000 000,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0001
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale :
Den maksimale værdi for rammeaftalen 140 000 000,00   DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen 90 000 000,00   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Danish Agro Maskiner A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Delaftale 1
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0001
Værdien af tilbuddet 88 893 401,00   DKK
Tilbuddet blev rangordnet nej
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 4600007626
Titel Rammeaftale vedrørende anskaffelse og vedligeholdelse af traktorer og påhængsvogne med tilbehør
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 16/10/2024
Dato for indgåelse af kontrakten 01/11/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale ja
Organisation, der underskriver kontrakten Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :
Type modtagne indgivelser : Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 6
Type modtagne indgivelser : Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 5
Type modtagne indgivelser : Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser : Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser : Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 6
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0002
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale :
Den maksimale værdi for rammeaftalen 50 000 000,00   DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen 35 000 000,00   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Danish Agro Maskiner A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Delaftale 2
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0002
Værdien af tilbuddet 46 378 226,00   DKK
Tilbuddet blev rangordnet nej
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 4600007627
Titel Rammeaftale vedrørende anskaffelse og vedligeholdelse af havemaskiner og vogne med tilbehør
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 16/10/2024
Dato for indgåelse af kontrakten 01/11/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale ja
Organisation, der underskriver kontrakten Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :
Type modtagne indgivelser : Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 4
Type modtagne indgivelser : Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
Type modtagne indgivelser : Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser : Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser : Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 4
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Registreringsnummer : 16287180
Postadresse : Lautrupbjerg 1    
By : Ballerup
Postnummer : 2750
Landsdel (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
Enhed : Kristine Høgh Hansen
Telefon : +45 31179656
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : 37795526
Postadresse : Nævnenes Hus, Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Telefon : +45 72405600
Internetadresse : http://www.klfu.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : 10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 41715000
Internetadresse : http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Danish Agro Maskiner A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Mikrovirksomhed, lille eller mellemstor virksomhed
Registreringsnummer : 75297319
Postadresse : Vesterballevej 19    
By : Fredericia
Postnummer : 7000
Landsdel (NUTS) : Sydjylland   ( DK032 )
Land : Danmark
Telefon : 61617229
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0001, LOT-0002
8.1.
ORG-0005
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landsdel (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Enhed : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : 094b7b50-4f5d-410c-9b61-4a15edd91d0b   - 01
Formulartype : Resultater
Bekendtgørelsestype : Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 26/11/2024   17:30:47 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) : 26/11/2024   17:30:47 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 726774-2024
EUT-S-nummer : 232/2024
Offentliggørelsesdato : 28/11/2024

Send til en kollega

0.047