1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Norddjurs Kommune
Køberens retlige status
:
Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud på levering og servicering af 8 stk. M2/3-busser til Norddjurs Kommune
Beskrivelse
:
Udbuddet vedrører levering af 8 stk. M2/3-busser med lift med flere udførelser (med plads til 1 fører + 19 passagerer eller 1 fører + 10 passagerer + 4 kørestole), inklusiv 24 måneders service- og vedligeholdelsesaftale med option på 2 gange op til 24 måneders forlængelse til ordregiver. Service- og vedligeholdelsesaftalen løber individuelt for hver bus jf. kontraktens pkt. 7. Sidste mulige leveringstidspunkt er den 31. marts 2025. samt aktivitetskørsel, der også indeholder mange stop og efterfølgende start, busserne for-ventes at have et årligt kørselsbehov på ca. 50.000 km. For nærmere beskrivelse af de udbudte busser samt service- og vedligeholdelsesaftalen, herunder de krav busserne skal opfylde, henvises til bilag 2 - Kravspecifikation og bilag 3 - Tilbudsliste samt eventuelle rettelser og besvarelse af spørgsmål.
Identifikator for proceduren
:
a1755705-d125-4635-a8c1-4cabde05509e
Tidligere bekendtgørelse
:
1b914ff5-2345-4440-bfab-f913978c10d2-01
Intern ID
:
Udbud på M2/M3 busser
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Supplerende kontrakttype
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
34120000
Motorkøretøjer til befordring af 10 personer eller derover
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
34100000
Motorkøretøjer,
34114400
Minibusser,
34121000
Busser,
50110000
Reparation og vedligeholdelse af motorkøretøjer og beslægtet udstyr,
50113000
Reparation og vedligeholdelse af busser,
50113100
Reparation af busser,
50113200
Vedligeholdelse af busser
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Djursvej 10
By
:
Ørum Djurs
Postnummer
:
8586
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
7 100 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Yderligere oplysninger
:
Udbudslovens § 134a vedrørende udelukkelse af en tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikke-samarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land finder anvendelse. Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af følgende frivillige ude-lukkelsesgrunde, i udbudslovens § 137 (se ESPD’ets afsnit: ”Udelukkelse”): • Tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller ar-bejdsretlige område, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1 • Tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling eller lignende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 • Tilbudsgiveren har indgået en aftale med henblik på konkurrencefordrejning, jf. ud-budslovens § 137, stk. 1, nr. 3 • Tilbudsgiveren væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt og misligholdelsen har medført kontraktens ophævelse eller lignende sanktion, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 4 • Tilbudsgiveren påviseligt og uretmæssigt har forsøgt at påvirke ordregiverens beslut-ningsproces, har fået fortrolige oplysninger, der kan give tilbudsgiver uretmæssige for-dele eller groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, vurdering af minimumskravene til egnethed, udvælgelse eller tildeling af aftale, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 5 Tilbudsgivere der er omfattet af en eller flere af de obligatoriske eller frivillige udelukkelses-grunde, vil blive udelukket fra at deltage i udbuddet. For danske virksomheders vedkommende vil der for vinderen af udbuddet blive anmodet om en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen som dokumentation for, at den vindende tilbudsgiver ikke er omfattet af en udelukkelsesgrund, jf. Udbudslovens § 153, og denne serviceattest må maksimalt være udstedt 6 måneder før tilbudsfristen. Er Tilbudsgiver ikke fra Danmark, og udsteder Tilbudsgivers hjemland ikke de relevante certifikater eller dokumenter, eller dækker disse ikke alle de relevante tilfælde, kan de erstattes af en erklæring under ed. Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der i stedet anvendes en erklæring på tro og love. I forbindelse med dette udbud gælder EU-forordning 576/2022, art. 1, nr. 23), der bl.a. ændrer EU forordning 833/2014 med indsættelse af artikel 5 k om forbuddet mod at tildele offentlige kontrakter, der er omfattet af udbudsdirektiverne, til bl.a. russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland m.v. Tilbudsgiver skal ved afgivelse af tilbud som dokumentation underskrive tro- og loveerklæring vedlagt udbuddet som bilag 5.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Udbud på levering og servicering af 8 stk. M2/3-busser til Norddjurs Kommune
Beskrivelse
:
Udbuddet vedrører levering af 8 stk. M2/3-busser med lift med flere udførelser (med plads til 1 fører + 19 passagerer eller 1 fører + 10 passagerer + 4 kørestole), inklusiv 24 måneders service- og vedligeholdelsesaftale med option på 2 gange op til 24 måneders forlængelse til ordregiver. Service- og vedligeholdelsesaftalen løber individuelt for hver bus jf. kontraktens pkt. 7. Sidste mulige leveringstidspunkt er den 31. marts 2025. samt aktivitetskørsel, der også indeholder mange stop og efterfølgende start, busserne for-ventes at have et årligt kørselsbehov på ca. 50.000 km. For nærmere beskrivelse af de udbudte busser samt service- og vedligeholdelsesaftalen, herunder de krav busserne skal opfylde, henvises til bilag 2 - Kravspecifikation og bilag 3 - Tilbudsliste samt eventuelle rettelser og besvarelse af spørgsmål.
Intern ID
:
Udbud på M2/M3 busser
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Supplerende kontrakttype
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
34120000
Motorkøretøjer til befordring af 10 personer eller derover
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
34100000
Motorkøretøjer,
34114400
Minibusser,
34121000
Busser,
50110000
Reparation og vedligeholdelse af motorkøretøjer og beslægtet udstyr,
50113000
Reparation og vedligeholdelse af busser,
50113100
Reparation af busser,
50113200
Vedligeholdelse af busser
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af optioner
:
Service- og vedligeholdelsesaftalen kan forlænges i 2 x op til 24 måneder.
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Djursvej 10
By
:
Ørum Djurs
Postnummer
:
8586
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
24
Måneder
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her
:
Service- og vedligeholdelsesaftalen kan forlænges i 2 x op til 24 måneder.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
7 100 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
Udbudslovens § 134a vedrørende udelukkelse af en tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikke-samarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land finder anvendelse. Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af følgende frivillige ude-lukkelsesgrunde, i udbudslovens § 137 (se ESPD’ets afsnit: ”Udelukkelse”): • Tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller ar-bejdsretlige område, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1 • Tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling eller lignende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 • Tilbudsgiveren har indgået en aftale med henblik på konkurrencefordrejning, jf. ud-budslovens § 137, stk. 1, nr. 3 • Tilbudsgiveren væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt og misligholdelsen har medført kontraktens ophævelse eller lignende sanktion, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 4 • Tilbudsgiveren påviseligt og uretmæssigt har forsøgt at påvirke ordregiverens beslut-ningsproces, har fået fortrolige oplysninger, der kan give tilbudsgiver uretmæssige for-dele eller groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, vurdering af minimumskravene til egnethed, udvælgelse eller tildeling af aftale, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 5 Tilbudsgivere der er omfattet af en eller flere af de obligatoriske eller frivillige udelukkelses-grunde, vil blive udelukket fra at deltage i udbuddet. For danske virksomheders vedkommende vil der for vinderen af udbuddet blive anmodet om en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen som dokumentation for, at den vindende tilbudsgiver ikke er omfattet af en udelukkelsesgrund, jf. Udbudslovens § 153, og denne serviceattest må maksimalt være udstedt 6 måneder før tilbudsfristen. Er Tilbudsgiver ikke fra Danmark, og udsteder Tilbudsgivers hjemland ikke de relevante certifikater eller dokumenter, eller dækker disse ikke alle de relevante tilfælde, kan de erstattes af en erklæring under ed. Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der i stedet anvendes en erklæring på tro og love. I forbindelse med dette udbud gælder EU-forordning 576/2022, art. 1, nr. 23), der bl.a. ændrer EU forordning 833/2014 med indsættelse af artikel 5 k om forbuddet mod at tildele offentlige kontrakter, der er omfattet af udbudsdirektiverne, til bl.a. russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland m.v. Tilbudsgiver skal ved afgivelse af tilbud som dokumentation underskrive tro- og loveerklæring vedlagt udbuddet som bilag 5.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Pris
Vægtning (procentdel, præcis)
:
40
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Arbejdspladsvurdering (APV)
Beskrivelse
:
Arbejdspladsvurdering (APV) med delkriterierne: Ind- og udstigningsforhold 10 %, Udsyn 50 %, Komfort 30% og Køreegenskaber 10 %.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
60
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbuds-givere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Norddjurs Kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Norddjurs Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
:
Norddjurs Kommune
Organisation, der udfører betalingen
:
Norddjurs Kommune
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
8 769 968,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Next Mobility Ribe A/S
Vinderens underentreprenører:
Officielt navn
:
Next Mobility Solutions ApS
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Udbud på levering og servicering af 8 stk. M2/3-busser til Norddjurs Kommune
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af tilbuddet
:
8 769 968,00
DKK
Koncessionsværdi:
Tilbuddet er et alternativt tilbud
:
nej
Underentreprise
:
Ja
Underentrepriseværdien er kendt
:
nej
Underentrepriseprocentdelen er kendt
:
nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
Udbud på levering og servicering af 8 stk. M2/3-busser til Norddjurs Kommune
Titel
:
Kontrakt på levering og servicering af 8 stk. M2/3-busser til Norddjurs Kommune
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
06/09/2024
Dato for indgåelse af kontrakten
:
24/10/2024
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
2
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
2
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
2
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Norddjurs Kommune
Registreringsnummer
:
29189986
Postadresse
:
Torvet 3
By
:
Grenaa
Postnummer
:
8500
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Amalie Jacobsen Uldbæk
Telefon
:
+45 40498544
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405708
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Next Mobility Solutions ApS
Registreringsnummer
:
34712301
Postadresse
:
Industrivej 3A
By
:
Ribe
Postnummer
:
6760
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 61226032
Denne organisations roller
:
Underleverandør
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Next Mobility Ribe A/S
Den økonomiske operatørs størrelse
:
Mikrovirksomhed, lille eller mellemstor virksomhed
Registreringsnummer
:
62639717
Postadresse
:
Industrivej 1
By
:
Ribe
Postnummer
:
6760
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Frederik Dagnæs-Hansen
Telefon
:
61226032
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0006
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
44f22896-d90e-4399-98b8-f2e7bcc4c150
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
20/11/2024
13:31:04 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
20/11/2024
14:00:34 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
714920-2024
EUT-S-nummer
:
228/2024
Offentliggørelsesdato
:
22/11/2024