23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
22.11.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Udenrigsministeriet

Udbud af transportydelser til EU formandskabet 2025


Udenrigsministeriet

714649-2024 - Konkurrencevilkår
Danmark – Personbiler – Udbud af transportydelser til EU formandskabet 2025
OJ S 228/2024 22/11/2024
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen - Meddelelse om ændring
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Udenrigsministeriet
E-mail mihi@poulschmith.dk
Køberens retlige status : Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af transportydelser til EU formandskabet 2025
Beskrivelse Danmark skal i 2. halvår 2025 (1. juli – 31. december 2025) varetage EU-formandskabet med en omfattende mødeaktivitet på dansk jord til følge. Det forventes således, at der i denne periode skal afholdes to topmøder, ca. 15 uformelle ministermøder, møde mellem regeringen og EU-Kommissionen, en formandskonference for Europa-Parlamentet samt op mod 120 embedsmandsmøder- og konferencer. Deltagerne vil være ministre, embedsmænd og pressefolk fra medlemslandene i EU samt en række kandidatlande. I alt skønnes et samlet deltagerantal i hele perioden på forventet ca. 17.000 personer, hvortil der skal lægges støttepersonel i form af eksempelvis chauffører, tolke, forbindelsesofficerer, politi m.fl. Mødeaktiviteterne afholdes på flere lokationer, herunder i Storkøbenhavn og Jylland. Til den individuelle transport af ministre, andre højniveaugæster og deres delegationer, har Udenrigsministeriet behov for en række forskellige køretøjer, herunder til kortegekørsel. De tekniske specifikationer for de efterspurgte køretøjstyper fremgår af udbudsmaterialet. Udbuddet omhandler tre typer køretøjer (A, B og C). Køretøjstype A skal anvendes som VIP-biler og skal enten være i sedan/salon-kategorien eller SUV’er. Køretøjstype B skal anvendes som følgebiler, og type C skal være armerede køretøjer. Se nærmere herom i kravspecifikationen, Bilag 1. Leverandøren skal stille en basisflåde til rådighed for Udenrigsministeriet fra d. 23. juni – 1. december 2025. Dog skal visse af køretøjerne leveres tidligere, til brug for træning af Udenrigsministeriets chauffører. Dette er beskrevet i udbudsmaterialet. Basisflåde skal bestå af følgende antal biler: 35 biler af type A, 35 til 70 af type B dog afhængig af, hvilken biltype leverandøren tilbyder, og 2 af type C. Det præcise antal køretøjer af type B afhænger af, hvilken køretøjstype som Leverandøren ønsker at stille til rådighed for Udenrigsministeriet. Dette er beskrevet detaljeret i kravspecifikationen, Bilag 1. Kontrakten indeholder også mulighed for at foretage tilkøb af ekstra køretøjer (option).I perioden 23. juni – 31. december 2025 skal Udenrigsministeriet kunne rekvirere op til 35 tillægskøretøjer af hhv. type A og, B, samt op til 13 tillægskøretøjer af type C. Det rekvirerede antal tillægskøretøjer af type B kan ikke overstige 35, uanset om der leveres minivans eller SUV’er. Fristen for varsling af tilbudsgiver herom vil gennem hele perioden fra d. 23. juni – 31. december 2025 være minimum en måned før køretøjerne ønskes stillet til rådighed for Udenrigsministeriet. Kontrakten indeholder desuden krav om visse serviceydelser, idet leverandøren skal kunne tilgå værkstedsfaciliteter og råde over en rullende serviceenhed med mekanikere. Serviceenheden skal være til rådighed 24 timer i døgnet i de tidsperioder, som oplyses efter kontraktindgåelse, og leverandøren skal, i tilfælde af behov for reparation af et køretøj, omgående kunne stille med et reservekøretøj på en lokation meddelt tilbudsgiver af Udenrigsministeriet. Aktiviteterne forventes at få en betydelig eksponering, herunder stor medieopmærksomhed, hvilket også forventes at omfatte de køretøjer, der er omfattet af dette udbud. Udenrigsministeriet forventer på den baggrund, at dette forhold bliver afspejlet i vederlaget, særligt for så vidt angår ikke-armerede VIP- biler (biltype A) og følgebiler (biltype B) svarende til, at der er tale om et sponsorat. Leverandøren vil få sponsorrettigheder som beskrevet i udbudsmaterialet.
Identifikator for proceduren abea9ed8-1f29-49fc-903b-a03babc2b5aa
Intern ID 4035752
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud. Udbudsproceduren er opdelt i (1) en tilbudsfase og (2) en tildelingsfase. Tildeling af kontrakten vil ske til den tilbudsgiver, som afgiver tilbuddet med den laveste pris, jf. udbudsbetingelserne.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ): 34110000   Personbiler
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 34100000   Motorkøretøjer, 34114400   Minibusser, 34115000   Andre personbiler, 34115200   Motorkøretøjer til befordring af færre end 10 personer
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Hovedparten af aktiviteterne udføres i København, men der er også mødeaktiviteter i Jylland. Dette er beskrevet i udbudsmateiralet.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 2 400 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Deltagelse i udbuddet kan kun ske elektronisk via ordregivers anvendte elektroniske udbudssystem. For at få adgang til udbudsmaterialet, skal tilbudsgiver være registreret eller registrere sig som bruger. Såfremt tilbuddet indeholder flere udgaver (versioner) af det samme dokument, vil den seneste uploadede udgave være den gældende. Al kommunikation i forbindelse med udbudsproceduren, herunder spørgsmål og svar, skal ske via det elektroniske udbudssystem. For information vedrørende spørgsmål og svar henvises til udbudsbetingelserne og bilag B. Interesserede bedes holde sig orienteret via det elektroniske udbudssystem. Såfremt tilbudsgiver oplever problemer med systemet, kan support kontaktes på mail, dksupport@eu-supply.com, eller te-lefon, (+45) 70 20 80 14. Tilbudsgiver skal sammen med sit tilbud indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3, nævnte forhold. Det er ikke nødvendigt for tilbudsgiver at underskrive sit ESPD-dokument. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Såfremt Tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder, skal hver deltagers ESPD-dokument være underskrevet af den pågældende deltager. Det er ikke nødvendigt for den ledende Tilbudsgiver, der indgiver tilbuddet, at underskrive sit ESPD-dokument. Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens §§ 151-152, jf. § 153. Som alternativ til den dokumentation, der er nævnt i udbudslovens §§ 153-155, 157 og 158 kan tilbudsgiver forelægge ordregiver et certifikat for optagelse på en officiel liste over godkendte økonomiske aktører, jf. § 156, som er udstedt af den kompetente myndighed. Ordregiver kan kun acceptere certifikat for optagelse på en officiel liste fra tilbudsgivere, der er etableret i det land, som fører den officielle liste. Ordregiver kan anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav. Opmærksomheden henledes på, at udbuddet er omfattet af artikel 5k i forordning (EU) nr. 833/2014 med senere ændringer. Bestemmelsen indeholder et forbud mod at tildele kontrakter til russiske virksomheder og russisk kontrollerede virksomheder mv. (se nærmere artikel 5k, stk. 1, for den præcise afgrænsning af de aktører, der er omfattet af forbuddet). Ordregiver forbeholder sig retten til på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen at kræve dokumentation for, at de økonomiske aktører ikke er omfattet af forbuddet, f.eks. ved at kræve en erklæring herom og/eller dokumentation for aktørernes og disses eventuelle underleverandørers etableringssted og ejerforhold. Ad afsnit 2.1.1 Primær klassifikation (cpv): Nærværende kontrakt vedrører tilrådighedsstillelse af biler i perioden 23. juni 2025 til 31. december 2025.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret Jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2
Konkurs Jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2
Korruption Jf. udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 2
Tvangsakkord uden for konkurs Jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2
Deltagelse i en kriminel organisation Jf. udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 1
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme Jf. udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 5
Svig Jf. udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 3
Børnearbejde og andre former for menneskehandel Jf. udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 6
Insolvens Jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2
Aktiver, der administreres af en kurator Jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure Jf. udbudslovens § 136, nr. 3
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren Jf. udbudslovens § 136, nr. 1
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure Jf. udbudslovens § 136, nr. 2
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet Jf. udbudslovens § 136, nr. 4
Betaling af socialsikringsbidrag Jf. udbudslovens § 135, stk. 3
Erhvervsvirksomheden er indstillet Jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2
Betaling af skatter og afgifter Jf. udbudslovens § 135, stk. 3
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet Jf. udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 4
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel : Udbud af transportydelser til EU formandskabet 2025
Beskrivelse : Danmark skal i 2. halvår 2025 (1. juli – 31. december 2025) varetage EU-formandskabet med en omfattende mødeaktivitet på dansk jord til følge. Det forventes således, at der i denne periode skal afholdes to topmøder, ca. 15 uformelle ministermøder, møde mellem regeringen og EU-Kommissionen, en formandskonference for Europa-Parlamentet samt op mod 120 embedsmandsmøder- og konferencer. Deltagerne vil være ministre, embedsmænd og pressefolk fra medlemslandene i EU samt en række kandidatlande. I alt skønnes et samlet deltagerantal i hele perioden på forventet ca. 17.000 personer, hvortil der skal lægges støttepersonel i form af eksempelvis chauffører, tolke, forbindelsesofficerer, politi m.fl. Mødeaktiviteterne afholdes på flere lokationer, herunder i Storkøbenhavn og Jylland. Til den individuelle transport af ministre, andre højniveaugæster og deres delegationer, har Udenrigsministeriet behov for en række forskellige køretøjer, herunder til kortegekørsel. De tekniske specifikationer for de efterspurgte køretøjstyper fremgår af udbudsmaterialet. Udbuddet omhandler tre typer køretøjer (A, B og C). Køretøjstype A skal anvendes som VIP-biler og skal enten være i sedan/salon-kategorien eller SUV’er. Køretøjstype B skal anvendes som følgebiler, og type C skal være armerede køretøjer. Se nærmere herom i kravspecifikationen, Bilag 1. Leverandøren skal stille en basisflåde til rådighed for Udenrigsministeriet fra d. 23. juni – 1. december 2025. Dog skal visse af køretøjerne leveres tidligere, til brug for træning af Udenrigsministeriets chauffører. Dette er beskrevet i udbudsmaterialet. Basisflåde skal bestå af følgende antal biler: 35 biler af type A, 35 til 70 af type B dog afhængig af, hvilken biltype leverandøren tilbyder, og 2 af type C. Det præcise antal køretøjer af type B afhænger af, hvilken køretøjstype som Leverandøren ønsker at stille til rådighed for Udenrigsministeriet. Dette er beskrevet detaljeret i kravspecifikationen, Bilag 1. Kontrakten indeholder også mulighed for at foretage tilkøb af ekstra køretøjer (option).I perioden 23. juni – 31. december 2025 skal Udenrigsministeriet kunne rekvirere op til 35 tillægskøretøjer af hhv. type A og, B, samt op til 13 tillægskøretøjer af type C. Det rekvirerede antal tillægskøretøjer af type B kan ikke overstige 35, uanset om der leveres minivans eller SUV’er. Fristen for varsling af tilbudsgiver herom vil gennem hele perioden fra d. 23. juni – 31. december 2025 være minimum en måned før køretøjerne ønskes stillet til rådighed for Udenrigsministeriet. Kontrakten indeholder desuden krav om visse serviceydelser, idet leverandøren skal kunne tilgå værkstedsfaciliteter og råde over en rullende serviceenhed med mekanikere. Serviceenheden skal være til rådighed 24 timer i døgnet i de tidsperioder, som oplyses efter kontraktindgåelse, og leverandøren skal, i tilfælde af behov for reparation af et køretøj, omgående kunne stille med et reservekøretøj på en lokation meddelt tilbudsgiver af Udenrigsministeriet. Aktiviteterne forventes at få en betydelig eksponering, herunder stor medieopmærksomhed, hvilket også forventes at omfatte de køretøjer, der er omfattet af dette udbud. Udenrigsministeriet forventer på den baggrund, at dette forhold bliver afspejlet i vederlaget, særligt for så vidt angår ikke-armerede VIP- biler (biltype A) og følgebiler (biltype B) svarende til, at der er tale om et sponsorat. Leverandøren vil få sponsorrettigheder som beskrevet i udbudsmaterialet.
Intern ID : 4035752
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Varer
Primær klassifikation   ( cpv ): 34110000   Personbiler
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 34100000   Motorkøretøjer, 34114400   Minibusser, 34115000   Andre personbiler, 34115200   Motorkøretøjer til befordring af færre end 10 personer
Valgmuligheder :
Beskrivelse af optioner : Kontrakten indeholder også mulighed for at foretage tilkøb af ekstra køretøjer (option).I perioden 23. juni – 31. december 2025 skal Udenrigsministeriet kunne rekvirere op til 35 tillægskøretøjer af hhv. type A og, B, samt op til 13 tillægskøretøjer af type C. Det rekvirerede antal tillægskøretøjer af type B kan ikke overstige 35, uanset om der leveres minivans eller SUV’er. Fristen for varsling af tilbudsgiver herom vil gennem hele perioden fra d. 23. juni – 31. december 2025 være minimum en måned før køretøjerne ønskes stillet til rådighed for Udenrigsministeriet.
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
Yderligere oplysninger : Hovedparten af aktiviteterne udføres i København, men der er også mødeaktiviteter i Jylland. Dette er beskrevet i udbudsmateiralet.
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/02/2025
Varigheds slutdato 31/12/2025
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 2 400 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)
Yderligere oplysninger : Deltagelse i udbuddet kan kun ske elektronisk via ordregivers anvendte elektroniske udbudssystem. For at få adgang til udbudsmaterialet, skal tilbudsgiver være registreret eller registrere sig som bruger. Såfremt tilbuddet indeholder flere udgaver (versioner) af det samme dokument, vil den seneste uploadede udgave være den gældende. Al kommunikation i forbindelse med udbudsproceduren, herunder spørgsmål og svar, skal ske via det elektroniske udbudssystem. For information vedrørende spørgsmål og svar henvises til udbudsbetingelserne og bilag B. Interesserede bedes holde sig orienteret via det elektroniske udbudssystem. Såfremt tilbudsgiver oplever problemer med systemet, kan support kontaktes på mail, dksupport@eu-supply.com, eller te-lefon, (+45) 70 20 80 14. Tilbudsgiver skal sammen med sit tilbud indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3, nævnte forhold. Det er ikke nødvendigt for tilbudsgiver at underskrive sit ESPD-dokument. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Såfremt Tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder, skal hver deltagers ESPD-dokument være underskrevet af den pågældende deltager. Det er ikke nødvendigt for den ledende Tilbudsgiver, der indgiver tilbuddet, at underskrive sit ESPD-dokument. Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens §§ 151-152, jf. § 153. Som alternativ til den dokumentation, der er nævnt i udbudslovens §§ 153-155, 157 og 158 kan tilbudsgiver forelægge ordregiver et certifikat for optagelse på en officiel liste over godkendte økonomiske aktører, jf. § 156, som er udstedt af den kompetente myndighed. Ordregiver kan kun acceptere certifikat for optagelse på en officiel liste fra tilbudsgivere, der er etableret i det land, som fører den officielle liste. Ordregiver kan anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav. Opmærksomheden henledes på, at udbuddet er omfattet af artikel 5k i forordning (EU) nr. 833/2014 med senere ændringer. Bestemmelsen indeholder et forbud mod at tildele kontrakter til russiske virksomheder og russisk kontrollerede virksomheder mv. (se nærmere artikel 5k, stk. 1, for den præcise afgrænsning af de aktører, der er omfattet af forbuddet). Ordregiver forbeholder sig retten til på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen at kræve dokumentation for, at de økonomiske aktører ikke er omfattet af forbuddet, f.eks. ved at kræve en erklæring herom og/eller dokumentation for aktørernes og disses eventuelle underleverandørers etableringssted og ejerforhold. Ad afsnit 2.1.1 Primær klassifikation (cpv): Nærværende kontrakt vedrører tilrådighedsstillelse af biler i perioden 23. juni 2025 til 31. december 2025.
5.1.7.
Strategiske udbud
Udbuddet falder ind under anvendelsesområdet for Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2009/33/EF (direktivet om renere køretøjer)
Retsgrundlaget fra direktivet om renere køretøjer der fastslår, hvilken kontraktype, der medfører direktivets anvendelse Køb, leasing eller leje af køretøjer
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Laveste pris
Beskrivelse : Se udbudsbetingelserne.
Vægtning (procentdel, præcis) : 100
5.1.11.
Udbudsdokumenter
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for proceduren :
Der kræves sikkerhedsgodkendelse
Beskrivelse : Mekanikere samt øvrige relevante medarbejdere fra leverandøren, som skal medvirke til opfyldelsen af denne kontrakt, skal kunne sikkerhedsgodkendes til det niveau, som danske sikkerhedsmyndigheder stiller krav om. Udenrigsministeriet vil umiddelbart efter kontraktindgåelse oplyse, hvilke medarbejdergrupper og hvilket sikkerhedsniveau det vil dreje sig om. Alle relevante medarbejdere skal i forbindelse med kontraktindgåelse orienteres om dette og give deres skriftlige accept i henhold til Udenrigsministeriets anvisninger.
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog : Ikke tilladt
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud : 28/11/2024   09:00:00 (UTC)
Vedståelsesfrist for tilbuddet 3   Måneder
Oplysninger om offentlig iværksættelse :
Åbningsdato : 28/11/2024   09:00:00 (UTC)
Betingelser for kontraktens udførelse :
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse I kontrakten er hensynet til samfundsansvar, som formuleret i de konventioner, der ligger til grund for principperne i FN's Global Compact, og som formuleret i OECD's retningslinjer for Multinatio-nale virksomheder, inddraget i relevant omfang. Der er desuden stillet kontraktmæssige krav i henhold til ILO-konvention 94 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter og cirkulære nr. 9471 af 30. juni 2014. Såfremt kontrakten tildeles en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal delta-gerne i sammenslutningen påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer), skal klage indgives til Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalen-derdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og ud-budslovens § 171, stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbuds-lovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt under-rette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgi-vet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er klfu@naevneneshus.dk. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Udenrigsministeriet
TED eSender Mercell Holding ASA
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Udenrigsministeriet
Registreringsnummer : 4024777
Postadresse : Asiatisk Plads 2    
By : København K
Postnummer : 1402
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Enhed : Mia Hansen Iversen
Telefon : +45 61262786
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : 37795526
Postadresse : Nævnenes Hus, Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Telefon : +45 72405600
Internetadresse : https://klfu.naevneneshus.dk/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : 10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 41715000
Internetadresse : http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landsdel (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Enhed : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
10. Ændring
Udgave af den foregående bekendtgørelse, der skal ændres aceed4bd-407a-4b5e-9309-2a5a7b4983b3-01
Hovedårsagen til ændringen Der foreligger nu oplysninger
Beskrivelse Ordregiver har besvaret spørgsmål med supplerende oplysninger, hvorfor tilbudsfristen er forlænget til den 28. november 2024 kl. 10
10.1.
Ændring
Afsnitsidentifikator : LOT-0000
Beskrivelse af ændringer Ordregiver har besvaret spørgsmål med supplerende oplysninger, hvorfor tilbudsfristen er forlænget til den 28. november 2024 kl. 10
Udbudsdokumenterne blev ændret den 21/11/2024
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : 1f2bcd07-ac1e-4e4a-81b4-b53030dc962e   - 01
Formulartype : Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype : Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 21/11/2024   11:51:11 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) : 21/11/2024   11:54:02 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 714649-2024
EUT-S-nummer : 228/2024
Offentliggørelsesdato : 22/11/2024

Send til en kollega

0.096