23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
07.08.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Esbjerg Kommune

Dynamisk Indkøbssystem vedr. kontrakter på etablering og renovering af signalanlæg og ITS-udstyr til Esbjerg Kommune


Esbjerg Kommune

474015-2024 - Konkurrencevilkår
Danmark – Installation af signaludstyr – Dynamisk Indkøbssystem vedr. kontrakter på etablering og renovering af signalanlæg og ITS-udstyr til Esbjerg Kommune
OJ S 153/2024 07/08/2024
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bygge og anlæg
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Esbjerg Kommune
E-mail chp27@esbjerg.dk
Køberens retlige status : Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktiviteter : Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Dynamisk Indkøbssystem vedr. kontrakter på etablering og renovering af signalanlæg og ITS-udstyr til Esbjerg Kommune
Beskrivelse Nærværende udbud har til formål at samle deltagere, der sammensættes i et Dynamisk indkøbssystem, hvorfra Bygherre løbende vil offentliggøre miniudbud for alle deltagere i systemet. Dette skal deltagere ansøge om i nærværende udbudsproces. I forbindelse med Bygherres løbende behov for indkøb af den udbudte ydelse, vil Bygherre ved de konkrete indkøb opfordre alle deltagere i det Dynamiske indkøbssystem til at afgive tilbud, dette i form af et miniudbud. Det er frivilligt for deltagerne i det Dynamiske indkøbssystem at afgive tilbud på alle kommende miniudbud. Kriterierne for tildeling på de kommende miniudbud vil være efter tildelingskriteriet ”Pris”. I forhold til de løbende miniudbud i det Dynamiske indkøbssystem vil der være tale om indkøb af samme art af opgaver, herunder opgaver relateret til renovering af eksisterende trafiksignalanlæg samt etablering af nye trafiksignalanlæg. Ydre udstyr, som skal anvendes for andre og kommende ITS-systemer i Esbjerg Kommune, f.eks. udstyr der skal anvendes i forbindelse med busprioritering, er indeholdt i udbuddet i det omfang, det ydre udstyr er knyttet direkte til trafiksignalanlæggene. Renovering af trafiksignalanlæg omfatter udskiftning af styremaskiner, master, armatur, kabler og rør. Bygherre forventer at give det Dynamiske indkøbssystem en levetid på 4 år. Det udbudte arbejde bliver mere detaljeret beskrevet i de konkrete miniudbud. Det samlede kontraktudkast for de konkrete opgaver suppleres desuden af en specifik opgavebeskrivelse for den konkrete opgave, og det øvrige udbudsmateriale, herunder SAB mm. vil være ligeledes være et vilkår for kontrakten. Bygherre har i henhold til udbudsloven § 49, stk. 2 overvejet at opdele kontrakten i delkontrakter. Det er i den forbindelse Bygherres vurdering, at det for Bygherre er mere økonomisk og driftsmæssigt forsvarligt at lade én leverandør udføre opgaven. Derfor er en opdeling af kontrakten fravalgt.
Identifikator for proceduren 5d4dd088-2b8f-4bc7-994e-97b519de8c36
Intern identifikator 199132
Udbudsprocedure Begrænset
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet gennemføres som et Dynamisk indkøbssystem i henhold til udbudslovens §§ 101–108. Denne udbudsform indebærer, at enhver økonomisk aktør kan afgive ansøgning om optagelse i det Dynamiske indkøbssystem. Alle aktører, der opfylder de opstillede egnethedskrav, og som ikke er omfattet af en udelukkelsesgrund, jf. afsnit 6.4, vil blive optaget i det Dynamiske indkøbssystem. Et Dynamisk indkøbssystem skal til enhver tid være åbent for ansøgere, der opfylder minimumskravene til egnethed, og antallet af ansøgere, der optages i indkøbssystemet, må ikke begrænses. I så fald bedes interesserede tilbudsgivere kontakte Esbjerg Kommune. Nærværende udbud har til formål at samle deltagere, der sammensættes i et Dynamisk indkøbssystem, hvorfra Bygherre løbende vil offentliggøre miniudbud for alle deltagere i systemet. Dette skal deltagere ansøge om i nærværende udbudsproces. I forbindelse med Bygherres løbende behov for indkøb af den udbudte ydelse, vil Bygherre ved de konkrete indkøb opfordre alle deltagere i det Dynamiske indkøbssystem til at afgive tilbud, dette i form af et miniudbud. Det er frivilligt for deltagerne i det Dynamiske indkøbssystem at afgive tilbud på alle kommende miniudbud. Kriterierne for tildeling på de kommende miniudbud vil være efter tildelingskriteriet ”Pris”. Det samlede kontraktudkast for de konkrete opgaver suppleres desuden af en specifik opgavebeskrivelse for den konkrete opgave, og det øvrige udbudsmateriale, herunder SAB mm. vil være ligeledes være et vilkår for kontrakten.
2.1.1.
Formål
Kontraktens art Bygge og anlæg
Primær klassificering   ( cpv ): 45316200   Installation af signaludstyr
Yderligere klassificering   ( cpv ): 45316000   Installation af belysning og elektriske signalanlæg, 45232200   Følgearbejder i forbindelse med stærkstrømsledninger, 45316211   Installation af belyste færdselstavler, 45316200   Installation af signaludstyr, 45316212   Installation af trafiklys, 45316213   Installation af trafikstyringsudstyr, 34992100   Belyste færdselstavler, 45316210   Installation af trafikovervågningsudstyr, 34996000   Styre-, sikkerheds- eller signaludstyr til veje, 34996100   Trafiksignaler, 34000000   Transportudstyr og transporthjælpemidler, 34923000   Udstyr til vejtrafikregulering
2.1.2.
Udførelsessted
Landespecifik underafdeling (NUTS) Sydjylland   ( DK032 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 14 400 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Bygherre har i henhold til udbudsloven § 49, stk. 2 overvejet at opdele kontrakten i delkontrakter. Det er i den forbindelse Bygherres vurdering, at det for Bygherre er mere økonomisk og driftsmæssigt forsvarligt at lade én leverandør udføre opgaven både hvad angår nyanlæg og drift og vedligehold. Derfor er en opdeling af kontrakten fravalgt. Bygherre vil i dette udbud anvende alle de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 og 6. Dvs. Tilbudsgivere som befinder sig i en af de frivillige udelukkelsesgrunde anført i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 og 6, blive udelukket fra deltagelse, medmindre tilbudsgiveren fremlægger tilstrækkelig dokumentation for, at tilbudsgiveren er pålidelig, jf. udbudslovens § 138. Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelsernes afsnit 6.4
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.5.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Tilbudsgiveren skal indgive tilbud for alle delkontrakter
2.1.6.
Grunde til udelukkelse
Konkurs En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Insolvens En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Tvangsakkord uden for konkurs En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Aktiver, der administreres af en kurator En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Erhvervsvirksomheden er indstillet En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet En ordregiver skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, når ordregiveren kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren i forbindelse med udøvelsen af sit erhverv har begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om ansøgerens eller tilbudsgiverens integritet. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren En ordregiver skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, når ordregiveren kan påvise, at en interessekonflikt, jf. udbudslovens § 24, nr. 18, i forhold til det pågældende udbud ikke kan afhjælpes effektivt med mindre indgribende foranstaltninger. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure En ordregiver skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, når ordregiveren kan påvise, at en konkurrencefordrejning som omhandlet i udbudslovens § 39 som følge af den forudgående inddragelse af de økonomiske aktører i forberedelsen af udbudsproceduren i forhold til det pågældende udbud ikke kan afhjælpes med mindre indgribende foranstaltninger. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure En ordregiver skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, når ordregiveren kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren i det pågældende udbud har givet groft urigtige oplysninger, har tilbageholdt oplysninger eller ikke er i stand til at fremsende supplerende dokumenter vedrørende udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1 eller 3, og, hvis det er relevant, i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 eller 6, de fastsatte minimumskrav til egnethed i udbudslovens §§ 140-144 eller udvælgelsen i § 145. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Rent nationale udelukkelsesgrunde Udbudslovens § 134 a finder anvendelse, hvorfor en ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. Udbudslovens § 134 a, Stk. 2: § 135, stk. 6, finder tilsvarende anvendelse på situationer omfattet af stk. 1. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet som defineret i henholdsvis artikel 1, 3 og 4 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EU-Tidende 2002, nr. L 164, side 3) som ændret ved Rådets rammeafgørelse 2008/919/RIA af 28. november 2008 om ændring af rammeafgørelse 2002/475/RIA om bekæmpelse af terrorisme (EU-Tidende 2008, nr. L 330, side 21). Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153
Betaling af socialsikringsbidrag Ordregiveren skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver, der har ubetalt forfalden gæld på 100.000 kr. eller derover til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivningen i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Betaling af skatter og afgifter Ordregiveren skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver, der har ubetalt forfalden gæld på 100.000 kr. eller derover til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivningen i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Deltagelse i en kriminel organisation En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for handlinger begået som led i en kriminel organisation som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 (EU-Tidende 2008, nr. L 300, side 42). Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EU-Tidende 2005, nr. L 309, side 15). Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Svig En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for svig som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Børnearbejde og andre former for menneskehandel En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for overtrædelse af straffelovens § 262 a eller, for så vidt angår en dom fra et andet land angående børnearbejde og andre former for menneskehandel som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EU-Tidende 2011, nr. L 101, side 1). Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Korruption En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for bestikkelse som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater, og artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EU-Tidende 2003, nr. L 192, side 54) og bestikkelse som defineret i den nationale ret i ansøgerens eller tilbudsgiverens medlemsstat eller hjemland eller i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel : Dynamisk Indkøbssystem vedr. kontrakter på etablering og renovering af signalanlæg og ITS-udstyr til Esbjerg Kommune
Beskrivelse : Nærværende udbud har til formål at samle deltagere, der sammensættes i et Dynamisk indkøbssystem, hvorfra Bygherre løbende vil offentliggøre miniudbud for alle deltagere i systemet. Dette skal deltagere ansøge om i nærværende udbudsproces. I forbindelse med Bygherres løbende behov for indkøb af den udbudte ydelse, vil Bygherre ved de konkrete indkøb opfordre alle deltagere i det Dynamiske indkøbssystem til at afgive tilbud, dette i form af et miniudbud. Det er frivilligt for deltagerne i det Dynamiske indkøbssystem at afgive tilbud på alle kommende miniudbud. Kriterierne for tildeling på de kommende miniudbud vil være efter tildelingskriteriet ”Pris”. I forhold til de løbende miniudbud i det Dynamiske indkøbssystem vil der være tale om indkøb af samme art af opgaver, herunder opgaver relateret til renovering af eksisterende trafiksignalanlæg samt etablering af nye trafiksignalanlæg. Ydre udstyr, som skal anvendes for andre og kommende ITS-systemer i Esbjerg Kommune, f.eks. udstyr der skal anvendes i forbindelse med busprioritering, er indeholdt i udbuddet i det omfang, det ydre udstyr er knyttet direkte til trafiksignalanlæggene. Renovering af trafiksignalanlæg omfatter udskiftning af styremaskiner, master, armatur, kabler og rør. Bygherre forventer at give det Dynamiske indkøbssystem en levetid på 4 år. Det udbudte arbejde bliver mere detaljeret beskrevet i de konkrete miniudbud. Bygherre har i henhold til udbudsloven § 49, stk. 2 overvejet at opdele kontrakten i delkontrakter. Det er i den forbindelse Bygherres vurdering, at det for Bygherre er mere økonomisk og driftsmæssigt forsvarligt at lade én leverandør udføre opgaven. Derfor er en opdeling af kontrakten fravalgt.
Intern identifikator : 199132
5.1.1.
Formål
Kontraktens art : Bygge og anlæg
Primær klassificering   ( cpv ): 45316200   Installation af signaludstyr
Yderligere klassificering   ( cpv ): 45316000   Installation af belysning og elektriske signalanlæg, 45232200   Følgearbejder i forbindelse med stærkstrømsledninger, 45316211   Installation af belyste færdselstavler, 45316200   Installation af signaludstyr, 45316212   Installation af trafiklys, 45316213   Installation af trafikstyringsudstyr, 34992100   Belyste færdselstavler, 45316210   Installation af trafikovervågningsudstyr, 34996000   Styre-, sikkerheds- eller signaludstyr til veje, 34996100   Trafiksignaler, 34000000   Transportudstyr og transporthjælpemidler, 34923000   Udstyr til vejtrafikregulering
5.1.2.
Udførelsessted
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Sydjylland   ( DK032 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/10/2024
Varighed 4   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 0
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 14 400 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)
Yderligere oplysninger : Bygherre har i henhold til udbudsloven § 49, stk. 2 overvejet at opdele kontrakten i delkontrakter. Det er i den forbindelse Bygherres vurdering, at det for Bygherre er mere økonomisk og driftsmæssigt forsvarligt at lade én leverandør udføre opgaven både hvad angår nyanlæg og drift og vedligehold. Derfor er en opdeling af kontrakten fravalgt. Bygherre vil i dette udbud anvende alle de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 og 6. Dvs. Tilbudsgivere som befinder sig i en af de frivillige udelukkelsesgrunde anført i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 og 6, blive udelukket fra deltagelse, medmindre tilbudsgiveren fremlægger tilstrækkelig dokumentation for, at tilbudsgiveren er pålidelig, jf. udbudslovens § 138. Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelsernes afsnit 6.4
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium :
Type : Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Navn : For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: særlig autorisation er nødvendig
Beskrivelse : Ansøgeren skal kunne dokumentere at være i besiddelse af en fuld autorisation som elinstallatørvirksomhed (EFUL) iht. LBK nr. 30 af 11/01/2019 ”Bekendtgørelse af lov om autorisation af virksomheder på el-, vvs- og kloakinstallationsområdet”. Alt el-arbejder, dvs. alt arbejde på det indre- og ydre signalarbejde, skal udføres af en faglært elektriker eller elinstallatør. Ansøgeren bekræfter dette ved afkrydsning af ”ja” eller ”nej” til om tilbudsgiver har den pågældende autorisation som elinstallatørvirksomhed. Forud for optagelse i det Dynamiske indkøbssystem vil Bygherre anmode den enkelte ansøger om at fremsende dokumentation for de oplysninger, som den pågældende ansøger har afgivet i ESPD’et. I den forbindelse vil Bygherre fastsætte en frist for fremsendelse af dokumentationen, hvis den ikke allerede er afleveret i ansøgningen.
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt

Kriterium :
Type : Økonomisk og finansiel formåen
Navn : Finansielle nøgletal
Beskrivelse : Ansøgeren skal opfylde følgende mindstekrav til økonomisk og finansiel formåen: o Soliditetsgrad på minimum 15 % i det senest afsluttede regnskabsår. o Hvis ansøgeren baserer sig på andre enheders formåen, skal både ansøgers og de støttende enheders egenkapital og aktiver anvendes ved udregningen af soliditetsgraden. o Er ansøgeren en sammenslutning, skal samtlige deltageres egenkapital og aktiver anvendes ved udregningen. Med ”det senest afsluttede regnskabsår” forstås det seneste regnskabsår, for hvilket der foreligger et godkendt årsregnskab. I ESPD’et bør ansøgeren derfor give oplysninger om følgende: - Ansøgerens soliditetsgrad i procent. Hvis ansøgeren ikke kan give oplysninger vedrørende økonomisk og finansiel kapacitet, fordi ansøgeren er etableret inden for det seneste år, skal ansøgeren anføre dette i ESPD'et. En ansøger skal på Bygherres anmodning fremlægge bevis for overholdelsen af Bygherres mindstekrav til ansøgers økonomiske og finansielle formåen. Beviset kan være i form af: 1) Ansøgers senest godkendte årsregnskab, eller 2) En revisorpåtegnet erklæring om de efterspurgte økonomiske nøgletal. Ansøgeren er imidlertid ikke forpligtet til at fremlægge det ovennævnte bevis, hvis oplysningerne er frit tilgængelige for Bygherre. Forud for optagelse i det Dynamiske indkøbssystem vil Bygherre anmode den enkelte ansøger om at fremsende dokumentation for de oplysninger, som den pågældende ansøger har afgivet i ESPD’et. I den forbindelse vil Bygherre fastsætte en frist for fremsendelse af dokumentationen, hvis den ikke allerede er afleveret i ansøgningen.
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt

Kriterium :
Type : Teknisk og faglig formåen
Navn : For så vidt angår vareindkøbskontrakter: levering af leverancer af den anførte type
Beskrivelse : Ansøgeren skal opfylde følgende mindstekrav til teknisk og faglig formåen: o Ansøgeren skal have udført mindst en (1) tilsvarende opgave med en værdi på minimum 750.000 kr. Det er den konkrete udførelsesopgave, der skal vises erfaring med, hvor værdien på udførelsen skal være mindst 750.000 kr. for at være en tilsvarende opgave. o Opgaverne skal være udført inden for de seneste fem (5) år. Hvis der refereres til en afsluttet aftale, må den afsluttede reference ikke være ældre end 5 år gammel. o Ansøgeren, inklusive dennes eventuelle støttende enheder, må maksimalt vedlægge tre (3) referencer. Hvis ansøgeren vedlægger flere referencer end det tilladte antal, vil Bygherre vurdere tilbuddet på baggrund af de tre (3) først anførte referencer, og se bort fra eventuelle referencer, som måtte være anført derefter. Tilsvarende opgaver defineres som: Etablering af trafiksignalanlæg eller renovering af eksisterende trafiksignalanlæg. Opgaven skal omfatte levering, montering og installering af styremaskine, master, lanterner, akustiske signaler samt forskellige tryk. Levering af styremaskiner omfatter også programmering. I ESPD’et bør ansøgeren give oplysninger om følgende: - Kundens navn, - Kontaktperson for den pågældende kunde med telefonnummer og/eller e-mailadresse, - Tidspunkt for opgavens udførelse, og - Beskrivelse af opgavens art og omfang. Det er tilladt at vedlægge en selvstændig referenceliste til tilbuddet og blot henvise til den vedlagte referenceliste i ESPD’et. Såfremt der vedlægges en særskilt referenceliste, må hver enkelt referencebeskrivelse maksimalt fylde to (2) A4-sider, inklusive eventuelle illustrationer, svarende til maksimalt 4800 anslag i alt. Bygherre vil se bort fra eventuelle yderligere oplysninger. Den referenceliste, som skal indeholdes i ESPD’et, anses af Bygherre for at være den endelige dokumentation for ansøgers tekniske og faglige formåen. Bygherre er dog berettiget til at kontrollere de afgivne oplysningers rigtighed, f.eks. ved at rette direkte henvendelse til de kontaktpersoner, som er anført i referencelisten. Forud for optagelse i det Dynamiske indkøbssystem vil Bygherre anmode den enkelte ansøger om at fremsende dokumentation for de oplysninger, som den pågældende ansøger har afgivet i ESPD’et. I den forbindelse vil Bygherre fastsætte en frist for fremsendelse af dokumentationen, hvis den ikke allerede er afleveret i ansøgningen.
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt
5.1.11.
Udbudsdokumenter
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog : Ikke tilladt
Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse : 09/09/2024   12:00:00 (UTC+2)
Betingelser for kontrakten :
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
Finansiel ordning _DEFAULT_VALUE_CHANGE_ME_
Oplysninger om undersøgelsesfrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Dynamisk indkøbssystem, som kun kan bruges af købere, der er nævnt i denne bekendtgørelse
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Esbjerg Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Comdia ApS
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Esbjerg Kommune
Registreringsnummer : 29189803
Postadresse : Torvegade 74    
By : Esbjerg
Postnummer : 6700
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Sydjylland   ( DK032 )
Land : Danmark
Kontaktpunkt : Christian Meyer Vestergaard
E-mail : chp27@esbjerg.dk
Telefon : +45 76161616
Internetadresse : https://www.esbjerg.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
8.1.
ORG-1000
Officielt navn : Comdia ApS
Registreringsnummer : 33501404
Postadresse : Lindvedvej 73    
By : Odense S
Postnummer : 5260
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Fyn   ( DK031 )
Land : Danmark
Telefon : +45 7199 3672
Internetadresse : https://www.comdia.com/
Denne organisations roller
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : 37795526
Postadresse : Nævnenes Hus, Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Telefon : +45 7240 5600
Internetadresse : http://www.klfu.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : 10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 4171 5000
Internetadresse : https://www.kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Identifikator for bekendtgørelsen : f9b1744b-b22f-4abf-8314-3d8b93a3dcb0   - 01
Formulartype : Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype : Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsessubtype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 06/08/2024   14:59:17 (UTC+2)
Sprog, som denne bekendtgørelse er officielt tilgængelig på : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 474015-2024
EUT-S-nummer : 153/2024
Offentliggørelsesdato : 07/08/2024

Send til en kollega

0.047