23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 210-664289
Offentliggjort
31.10.2023
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Egedal Kommune

Indkøb af el-biler i Egedal Kommune


Egedal Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Egedal Kommune
CVR-nummer: 29188386
Postadresse: Dronning Dagmars Vej 200
By: Ølstykke
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 3650
Land: Danmark
Kontaktperson: Jura & Udbud
E-mail: udbud@egekom.dk
Telefon: +45 72596000
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/214828817.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.egedalkommune.dk/
I.3) Kommunikation
Adgangen til udbudsmaterialet er begrænset. Yderligere oplysninger kan indhentes på: https://permalink.mercell.com/214828817.aspx
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://permalink.mercell.com/214828817.aspx
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Indkøb af el-biler i Egedal Kommune

II.1.2) Hoved-CPV-kode
34110000 Personbiler
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Egedal Kommune udbyder hermed indkøb af 25 el-biler til levering i 2023, med en option på tilkøb af yderligere 24 el-biler i 2024. Indkøbet foretages på baggrund af kommunens politiske beslutning herom, hvor der er afsat midler til indkøb i 2023 af biler samt afsat midler til servicerammen i overslagsårene. Idet midlerne er politisk besluttede vil tilbud der overskrider de fastsatte ramme ikke blive taget i betragtning, jf. udbudsbetingelserne.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 6 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
Hovedudførelsessted:

Egedal Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Egedal Kommune udbyder hermed indkøb af 25 el-biler til levering i 2023, med en option på tilkøb af yderligere 24 el-biler i 2024. Indkøbet foretages på baggrund af kommunens politiske beslutning herom, hvor der er afsat midler til indkøb i 2023 af biler samt afsat midler til servicerammen i overslagsårene. Idet midlerne er politisk besluttede vil tilbud der overskrider de fastsatte ramme ikke blive taget i betragtning, jf. udbudsbetingelserne.

Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud med tildelingskriteriet "bedste forhold mellem pris og kvalitet". Udbyder har på forhånd fastsat en maksimumpris 245.000 kr. ekskl. moms pr. bil, men tilbudsgivere der tilbyder en pris mindre end denne vil få point herfor. Derudover er der fastsat en maksimumpris på service pr. bil. pr. måned på 700 kr. ekskl. moms. Tilbudsgivere der tilbyder en pris på service der er mindre end dette vil ligeledes få point herfor.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: NCAP stjerner / Vægtning: 10 %
Kvalitetskriterium - Navn: Farve / Vægtning: 20%
Kvalitetskriterium - Navn: Parkeringssensor / Vægtning: 5 %
Kvalitetskriterium - Navn: Nøglefri betjening / Vægtning: 5 %
Kvalitetskriterium - Navn: Gratis lånebil / Vægtning: 5 %
Kvalitetskriterium - Navn: Rækkevidde / Vægtning: 10 %
Kvalitetskriterium - Navn: Leveringstid / Vægtning: 25 %
Pris - Vægtning: 20 %
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 6 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/01/2024
Slut: 31/12/2031
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Indkøb af 24 el-biler i 2024.

Optionen vægter 10 % af det samlede EU-udbud

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Tilbudsgiver skal inden indgåelsen af kontrakt have tegnet en relevant erhvervs-forsikring.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal være i besiddelse af de fornødne faglige forudsætninger og have erfaring med lignende opgaver. Tilbudsgiver skal i ESPD i Mercell udfylde en refe-renceliste indeholdende hvilke lignende opgaver tilbudsgiver har udført indenfor det seneste tre år, dog max 5.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Referenceliste med mindst 2 referencer for salg af biler mellem tilbudsgiver og en offentlig instans, f.eks. en kommune, indenfor de seneste tre år.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 27/11/2023
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 27/11/2023
Tidspunkt: 12:00

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage

regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem

der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for

beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at

ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har

indgået en kontrakt.

Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den

dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette

ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,

jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige

angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
26/10/2023

Send til en kollega

0.05