Fakta om udbudet
Udbyder
Rigspolitiet
Rammeaftale om service og reparation af Yamaha motorcykler
Rigspolitiet
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 17143611
Postadresse: Polititorvet 14
By: København V
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 1780
Land: Danmark
Kontaktperson: Nicklas Gade Olsen
E-mail: NOL018@politi.dk
Telefon: +45 24528016
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.politi.dk
Del II: Genstand
Rammeaftale om service og reparation af Yamaha motorcykler
Rigspolitiet påtænker at indgå i en forhandling med Yamaha Danmark vedrørende køb af værkstedsydelser, reservedele inkl. dæk og forbrugsstoffer vedrørende politiets motorcykel flåde af mærket Yamaha. Derudover vil rammeaftalen også indeholde ydelser i form af hente- og bringeordning for hele Danmark (eksklusiv Bornholm).
Rigspolitiets motorcykel flåde er fordelt på flere politikredse i hele Danmark, og køretøjet er som regel tilknyttet en afdeling med fast tjenestested. Fordelingen af køretøjer i politikredsene er dog ikke statiske, og køretøjerne må forventes at flytte tjenestested flere gange i rammeaftalens levetid.
Da motorcykler spiller en vigtig rolle i det daglige politiarbejde er der essentielt for opgaveløsningen, at køretøjerne kan blive serviceret hurtigst muligt. Der vil ikke være krav til antal eller placering af værksteder, da ydelsen vil omfatte en hente- og bringeordning, men der vil eksempelvis være krav om, at planlagte værkstedsydelser skal påbegyndes senest 2 arbejdsdage fra bestilling. Opgaven skal altid herefter færdiggøres uden ugrundet ophold.
Rigspolitiet vil derudover have krav til, at leverandøren kan søge garanti, kulance og udvidet kulance ved producenten (eller dennes repræsentant) på vegne af Rigspolitiet.
Politiets flåde af mærket Yamaha består for nuværende af 147 køretøjer, men vil fremadrettet være nedadgående, da der hen over tid udgår motorcykler. Det forventes, at der i år 2027 er ca. 50 Yamaha motorcykler tilbage i politiets flåde. Estimatet bygger på de nuværende afskrivningsprofiler i politiet.
Politiet har det seneste år haft udgifter i henhold til ovennævnte ydelsesbeskrivelse på ca. 2,2 mio. DKK, baseret på ca. 160 Yamaha motorcykler. Det forventede forbrug på rammeaftalen over en 4-årig periode er 6 - 7 millioner, hvilket forventes fordelt med følgende antal service/reparationer: ca. 220 første år, ca. 176 andet år, ca. 132 tredje år og ca. 110 fjerde år.
Rigspolitiet gør opmærksom på, at kontraktværdien, som fremgår af afsnit II.1.7), er et maksimalt estimat for kontraktværdien.
Del IV: Procedure
- Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
- manglende konkurrence af tekniske årsager
Rigspolitiet ønsker at indgå en kontrakt om levering af landsdækkende ydelser til service og vedligehold af Yamaha motorcykler. Rigspolitiet har i den forbindelse haft offentliggjort en forhåndsmeddelelse med det formål at afdække, hvorvidt flere leverandører på markedet kan levere de ydelser, som Rigspolitiet har behov for. I forhåndsmeddelelsen blev markedet opfordret til at tilkendegive sin interesse til Rigspolitiet. Rigspolitiet har kun modtaget én tilbagemelding fra markedet i forbindelse med den offentliggjorte forhåndsmeddelelse, ligesom Rigspolitiet ikke er bekendt med, at der er øvrige aktører på markedet, som kan levere de efterspurgte ydelser.
Del V: Kontrakttildeling
CVR-nummer: 26726557
Postadresse: C.F. Tietgens Boulevard 30, 1 th
By: Odense SØ
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 5220
Land: Danmark
Del VI: Supplerende oplysninger
Ordregiver har vurderet, at rammeaftalen, ikke er omfattet af kravet om personer under oplæring, jf. udbudslovens § 176, stk. 2, da sådan et krav ikke egner sig til gennemførelsen af kontrakten af hensyn til sikkerhed og rettidig levering, som skal understøtte politiets opgaver, jf. udbudslovens § 176, stk. 3, nr. 1 og 2.
Datoen i bekendtgørelsens pkt. V.2.1) er datoen for beslutningen om at tildele kontrakten direkte og ikke datoen for kontraktens indgåelse. Kontrakten vil ikke blive indgået/underskrevet før udløbet af en periode på 10 dage fra offentliggørelse af denne bekendtgørelse.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk