23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 188-585267
Offentliggjort
29.09.2023
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Rigspolitiet

Rammeaftale om service og reparation af Yamaha motorcykler


Rigspolitiet

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Rigspolitiet
CVR-nummer: 17143611
Postadresse: Polititorvet 14
By: København V
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 1780
Land: Danmark
Kontaktperson: Nicklas Gade Olsen
E-mail: NOL018@politi.dk
Telefon: +45 24528016
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.politi.dk
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Offentlig orden og sikkerhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Rammeaftale om service og reparation af Yamaha motorcykler

II.1.2) Hoved-CPV-kode
50115000 Reparation og vedligeholdelse af motorcykler
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Rigspolitiet påtænker at indgå i en forhandling med Yamaha Danmark vedrørende køb af værkstedsydelser, reservedele inkl. dæk og forbrugsstoffer vedrørende politiets motorcykel flåde af mærket Yamaha. Derudover vil rammeaftalen også indeholde ydelser i form af hente- og bringeordning for hele Danmark (eksklusiv Bornholm).

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 7 000 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
34411000 Dele og tilbehør til motorcykler
34411200 Dæk til motorcykler
50110000 Reparation og vedligeholdelse af motorkøretøjer og beslægtet udstyr
50115100 Reparation af motorcykler
50115200 Vedligeholdelse af motorcykler
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Rigspolitiets motorcykel flåde er fordelt på flere politikredse i hele Danmark, og køretøjet er som regel tilknyttet en afdeling med fast tjenestested. Fordelingen af køretøjer i politikredsene er dog ikke statiske, og køretøjerne må forventes at flytte tjenestested flere gange i rammeaftalens levetid.

Da motorcykler spiller en vigtig rolle i det daglige politiarbejde er der essentielt for opgaveløsningen, at køretøjerne kan blive serviceret hurtigst muligt. Der vil ikke være krav til antal eller placering af værksteder, da ydelsen vil omfatte en hente- og bringeordning, men der vil eksempelvis være krav om, at planlagte værkstedsydelser skal påbegyndes senest 2 arbejdsdage fra bestilling. Opgaven skal altid herefter færdiggøres uden ugrundet ophold.

Rigspolitiet vil derudover have krav til, at leverandøren kan søge garanti, kulance og udvidet kulance ved producenten (eller dennes repræsentant) på vegne af Rigspolitiet.

Politiets flåde af mærket Yamaha består for nuværende af 147 køretøjer, men vil fremadrettet være nedadgående, da der hen over tid udgår motorcykler. Det forventes, at der i år 2027 er ca. 50 Yamaha motorcykler tilbage i politiets flåde. Estimatet bygger på de nuværende afskrivningsprofiler i politiet.

Politiet har det seneste år haft udgifter i henhold til ovennævnte ydelsesbeskrivelse på ca. 2,2 mio. DKK, baseret på ca. 160 Yamaha motorcykler. Det forventede forbrug på rammeaftalen over en 4-årig periode er 6 - 7 millioner, hvilket forventes fordelt med følgende antal service/reparationer: ca. 220 første år, ca. 176 andet år, ca. 132 tredje år og ca. 110 fjerde år.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Rigspolitiet gør opmærksom på, at kontraktværdien, som fremgår af afsnit II.1.7), er et maksimalt estimat for kontraktværdien.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende i tilfældene anført nedenfor
  • Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
    • manglende konkurrence af tekniske årsager
Forklaring:

Rigspolitiet ønsker at indgå en kontrakt om levering af landsdækkende ydelser til service og vedligehold af Yamaha motorcykler. Rigspolitiet har i den forbindelse haft offentliggjort en forhåndsmeddelelse med det formål at afdække, hvorvidt flere leverandører på markedet kan levere de ydelser, som Rigspolitiet har behov for. I forhåndsmeddelelsen blev markedet opfordret til at tilkendegive sin interesse til Rigspolitiet. Rigspolitiet har kun modtaget én tilbagemelding fra markedet i forbindelse med den offentliggjorte forhåndsmeddelelse, ligesom Rigspolitiet ikke er bekendt med, at der er øvrige aktører på markedet, som kan levere de efterspurgte ydelser.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2023/S 161-511051
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
18/09/2023
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 1
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: YAMAHA MOTOR DANMARK, FILIAL AF YAMAHA MOTOR EUROPE N.V., HOLLAND
CVR-nummer: 26726557
Postadresse: C.F. Tietgens Boulevard 30, 1 th
By: Odense SØ
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 5220
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 7 000 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Ordregiver har vurderet, at rammeaftalen, ikke er omfattet af kravet om personer under oplæring, jf. udbudslovens § 176, stk. 2, da sådan et krav ikke egner sig til gennemførelsen af kontrakten af hensyn til sikkerhed og rettidig levering, som skal understøtte politiets opgaver, jf. udbudslovens § 176, stk. 3, nr. 1 og 2.

Datoen i bekendtgørelsens pkt. V.2.1) er datoen for beslutningen om at tildele kontrakten direkte og ikke datoen for kontraktens indgåelse. Kontrakten vil ikke blive indgået/underskrevet før udløbet af en periode på 10 dage fra offentliggørelse af denne bekendtgørelse.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.

I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
26/09/2023

Send til en kollega

0.081