Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Bornholms Regionskommune
GENUDBUD (Juni) - Indkøb af 10 stk. fabriksnye 12-12,50 meter elbusser samt reservedele til Bornholms Regionskommunes trafikselskab BAT
Bornholms Regionskommune
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Varer
Del I: Ordregivende enhed
CVR-nummer: 26696348
Postadresse: Ullasvej 23
By: Rønne
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 3700
Land: Danmark
Kontaktperson: Anette Edvardsen
E-mail: anette.edvardsen@brk.dk
Telefon: +45 56921040
Fax: +45 56920001
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/207389910.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.brk.dk/
Del II: Genstand
GENUDBUD (Juni) - Indkøb af 10 stk. fabriksnye 12-12,50 meter elbusser samt reservedele til Bornholms Regionskommunes trafikselskab BAT
Udbuddet gennemføres med henblik på at indgå kontrakt vedrørende køb og levering af 10 stk. fabriksnye 12-12,50 meter elbusser i 2024.
Ordregiver gør opmærksom på, at dette genudbud af 10 stk. elbusser til BAT, ikke indeholder en option på yderligere indkøb af busser. Ordregiver har i Udbudsbetingelserne, Bilag 1, Bilag 2 og Bilag 2a fremhævet hvor der er sket ændringer af betydning. Kontrakten er gennemgående ændret hvorfor tilbudsgiver bør være opmærksom herpå.
Bornholm
Det er Ordregivers forventning at elbusserne skal køre op til 410 km pr dag hele året i projektperioden på 10 år. Ordregiver har som mål, at elbusserne har en så høj driftstid som muligt. Derfor udføres almindelig service og reparationer, herunder garantireparationer som udgangspunkt af Ordregivers personale på Ordregivers værksted.
Der skal leveres servicerelaterede reservedele samt karosseridele jf. Bilag 2 - TCO-beregning i kontraktperioden.
Tilbudsgivere, der befinder sig i en obligatorisk udelukkelsesgrund, jf. udbudslovens §§ 135-136, vil blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte kontrakt. Tilsvarende vil tilbudsgivere, som befinder sig i en af de frivillige udelukkelsesgrunde nævnt i udbudslovens § 137, nr. 1 - 3 og nr. 5, blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgivers samlede årsomsætning for det seneste afsluttede regnskabsår
Tilbudsgivers soliditetsgrad for det seneste afsluttede regnskabsår
Soliditetsgraden beregnes efter følgende formel: Egenkapital × 100 / Aktiver
Under øvrige økonomiske og finansielle krav skal tilbudsgiver oplyse, hvis der i det seneste års aflagte årsregnskab har været revisorpåtegning, der tager forbehold for virksomhedens fortsatte drift.
Tilbudsgivers samlede årsomsætning for det seneste afsluttede regnskabsår skal som minimum være kr. 30.000.000.
Tilbudsgivers soliditetsgrad for det seneste afsluttede regnskabsår skal som minimum være 10.
Det seneste års aflagte årsregnskab må ikke indeholde en revisionspåtegning, der tager forbehold for virksomhedens fortsatte drift.
Referencer for tilsvarende leverancer, indeholdende et element af service, inden for levering af elbusser, jf. pkt. 1.2, hvor hver reference skal indeholde oplysninger om:
Start- og evt. slutdato for leverancen
Modtager af leverancen (kunden)
Kontraktværdi i danske kr. ekskl. moms for leverancen
Kort beskrivelse af leverancen
Tilbudsgiver skal have minimum 1 relevant reference inden for det udbudte område inden for de seneste 3 år. En relevant reference vedrører levering af mindst 5 elbusser til blandet kørsel, indeholdende et element af service.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk