23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 085-261553
Offentliggjort
02.05.2023
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen

Genudbud - Vedligeholdsydelser til køretøjer til og med 3500 kg


Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen
CVR-nummer: 64942212
Postadresse: Borups Allé 177
By: København NV
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2400
Land: Danmark
Kontaktperson: Lise Dalsgaard Hansen
E-mail: w17m@kk.dk
Telefon: +45 21447976
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/202650975.aspx
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://permalink.mercell.com/202650975.aspx
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://permalink.mercell.com/202650975.aspx
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Miljø

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Genudbud - Vedligeholdsydelser til køretøjer til og med 3500 kg

Sagsnr.: 2023-0067648
II.1.2) Hoved-CPV-kode
50100000 Reparation, vedligeholdelse og tilhørende tjenesteydelser vedrørende køretøjer og beslægtet udstyr
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Københavns Kommune udbyder levering af vedligeholdsydelser af kommunens køretøjer til og med 3500 kg.

Levering af vedligeholdsydelser består af vedligehold og reparationer, herunder forsikringsreparationer; reservedele og forbrugsstoffer; periodisk syn, og dæk service til kommunens køretøjer til og med 3500 kg samt lånebiler og hente- og bringeordning. Ydelserne er nærmere beskrevet i rammeaftalens bilag 1.

Københavns Kommunes flåde består dags dato af 750 køretøjer fordelt på henholdsvis benzin-, diesel- og el-køretøjer bestående af ca. 20 forskellige fabrikater. Københavns Kommunes flåde er nærmere beskrevet i rammeaftalens bilag 1.a.

Rammeaftalen vil blive tildelt til én leverandør.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 20 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
34300000 Dele og tilbehør til motorkøretøjer og motorer hertil
34310000 Motorer og motordele til køretøjer
34320000 Mekaniske reservedele, undtagen motorer og motordele
34330000 Reservedele til lastbiler, varebiler og personbiler
34350000 Dæk til lette og tunge køretøjer
34370000 Sæder til motorkøretøjer
50110000 Reparation og vedligeholdelse af motorkøretøjer og beslægtet udstyr
50112100 Reparation af biler
50112200 Vedligeholdelse af biler
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011 Byen København
Hovedudførelsessted:

København

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Københavns Kommune udbyder levering af vedligeholdsydelser af kommunens køretøjer til og med 3500 kg.

Aftalen angår levering af vedligeholdsydelser består af vedligehold og reparationer, herunder forsikringsreparationer; reservedele og forbrugsstoffer; periodisk syn, og dæk service til kommunens køretøjer til og med 3500 kg samt lånebiler og hente- og bringeordning. Ydelserne er nærmere beskrevet i rammeaftalens bilag 1.

Københavns Kommunes flåde består dags dato af 750 køretøjer fordelt på henholdsvis benzin-, diesel- og el-køretøjer bestående af ca. 20 forskellige fabrikater. Københavns Kommunes flåde er nærmere beskrevet i rammeaftalens bilag 1.a.

Rammeaftalen vil blive tildelt til én leverandør.

Rammeaftalens anslåede værdi er angivet i pkt. II.1.5. Rammeaftalens maksimale værdi er DKK 24.000.000,-. For uddybning henvises til udbudsbetingelserne.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 20 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/07/2023
Slut: 30/06/2025
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Rammeaftalen kan forlænges med 2 x 1 år.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Rammeaftalen kan forlænges med 2 x 1 år

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal i ESPD, del IV, pkt. B angive

-Tilbudsgivers gennemsnitlige omsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår eller tilbudsgivers omsætning i det seneste disponible regnskabsår

-Tilbudsgivers soliditetsgrad i det seneste disponible regnskabsår

- Tilbudsgivers egenkapital i det seneste disponible regnskabsår

- Derudover skal tilbudsgiver have tegnet en erhvervsansvarsforsikring der skal have en dækningssum pr. forsikringsår på minimum DKK 10.000.000.

Og Tilbudsgiver må ikke have nogen forbehold i revisionsbemærkningerne i de sidste 2 regnskabsperioder.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

- Tilbudsgivers gennemsnitlige omsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår eller tilbudsgivers omsætning i det seneste disponible regnskabsår skal udgøre minimum DKK 30.000.000, -.

- Tilbudsgiver skal have en soliditetsgrad på mindst 20 % i det seneste disponible regnskabsår.

- Tilbudsgiver skal have en positiv egenkapital i det seneste disponible regnskabsår.

- Tilbudsgiver skal have tegnet en erhvervsansvarsforsikring der har en en dækningssum pr. forsikringsår på minimum DKK 10.000.000.

- Tilbudsgiver må ikke have nogen forbehold i revisionsbemærkninger i de sidste 2 regnskabsperioder

Tilbudsgiver skal dokumentere sin økonomiske og finansielle formåen ved fremlæggelse af:

- Kopi af gældende forsikringspolice eller erklæring fra det relevante forsikringsselskab.

- Tilbudsgivers revisorpåtegnet årsregnskab med angivelse af tilbudsgivers samlede omsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår.

- Tilbudsgivers revisorpåtegnet årsregnskab med angivelse af tilbudsgivers soliditetsgrad i det seneste disponible regnskabsår.

- Tilbudsgivers revisorpåtegnet årsregnskab med angivelse af tilbudsgivers egenkapital i det seneste disponible regnskabsår.

Tilbudsgiver kan godtgøre sin økonomiske og finansielle formåen ved ethvert andet dokument, som Ordregiver vurderer passende, hvis tilbudsgiver af en gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge ovenstående dokumenter. Denne undtagelsesmulighed gælder kun, hvis der foreligger en gyldig grund til at tilbudsgiver ikke kan fremlægge den krævede dokumentation, og hvis årsagen til dette, ikke kan henregnes til tilbudsgiveren selv. Det kan f.eks. være i den situation, hvor tilbudsgiver er en nystartet virksomhed eller en virksomhed under stiftelse, og derfor ikke kan fremlægge de ovenstående krævede dokumenter. I den situation skal tilbudsgiveren med anden passende dokumentation godtgøre sin økonomiske og finansielle formåen. Det er Ordregivers vurdering, om dokumentationen i den konkrete situation er tilstrækkelig og dermed "passende", ligesom det er Ordregivers vurdering, om der foreligger en "gyldig grund".

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal i ESPD, del IV pkt. C angive

- minimum 3 sammenlignelige referencer inden for de seneste 3 år regnet fra tilbudsfristens dato. Referencerne skal vedrøre Vedligeholdsydelser af køretøjer til og med 3500 kg

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

- Tilbudsgiver skal kunne fremvise minimum 3 sammenlignelige referencer inden for de seneste 3 år regnet fra tilbudsfristens dato. Referencerne skal vedrøre Vedligeholdsydelser af køretøjer til og med 3500 kg

- Hver reference skal som minimum have haft en omsætning på DKK 1.000.000, - eksklusive moms inden for de 3 år regnet fra tidspunktet fra tilbudsfristen.

Referencerne skal leve op til følgende mindstekrav:

at være igangværende eller udført inden for de seneste 3 år regnet fra tilbudsfristens dato

at leverancerne har været til offentlige og/eller private virksomheder

hver reference skal have en størrelse svarende til minimum DKK 1.000.000, - eksklusive moms

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Leverandøren er forpligtet til at overholde ordregivers arbejdsklausul i forbindelse med opfyldelse af kontrakten. Arbejdsklausulen er beskrevet i Aftalen (bilag A). Desuden er leverandøren forpligtet til at overholde ordregivers uddannelsesklausul, som er beskrevet i aftalen.

Ved opfyldelsen af Aftalen indestår Leverandøren for Leverandørens og dennes eventuelle underleverandørers overholdelse og efterlevelse af Københavns Kommunes til enhver tid gældende vilkår om leverandørens samfundsansvar. De aktuelle vilkår fremgår af aftalens bilag 5.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2023/S 041-120999
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 30/05/2023
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 30/05/2023
Tidspunkt: 12:00

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.3) Yderligere oplysninger:

Tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiver er omfattet af en af de i udbudslovens § § 134a, 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde. Tilbudsgiver vil ligeledes blive udelukket fra deltagelse såfremt denne er omfattet af de(n) frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens §137, stk. 1, nr. [1,2,3,4,5,6,7] medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, stk. 1-3.

Ordregiver skal gøre opmærksom på, at der i henhold til Rådets forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine, ifølge artikel 5k gælder et forbud mod at tildele kontrakter til russiske selskaber og russisk kontrollerede selskaber mv.

Tilbudsgiver skal udfylde og aflevere ESPD'et som et foreløbigt bevis for udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3 nævnte forhold.

Inden beslutning om tildeling af rammeaftalen, skal dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD'et fremlægges, jf. udbudslovens §§ 151 og 152.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage

regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem

der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for

beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at

ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har

indgået en kontrakt.

Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den

dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette

ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,

jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige

angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
27/04/2023

Send til en kollega

0.047