23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 068-202139
Offentliggjort
05.04.2023
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Ressourceindsamling A/S

El-renovationsbiler til Ressourceindsamling


Ressourceindsamling A/S

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Ressourceindsamling A/S
CVR-nummer: 41060565
Postadresse: Farverland 4
By: Glostrup
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2600
Land: Danmark
Kontaktperson: Charlotte Grøn Therp
E-mail: cgt@cloverleaf.dk
Telefon: +45 20486912
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/68244313-2796-4463-83b8-723c8e021b70/homepage
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

El-renovationsbiler til Ressourceindsamling

II.1.2) Hoved-CPV-kode
34000000 Transportudstyr og transporthjælpemidler
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Den udbudte opgave omfatter indkøb af fabriksnye og færdigopbyggede el-renovationsbiler af nedenstående biltyper til Ordregiver samt tilhørende service.

Ordregiver ønsker at indkøbe følgende el-renovationsbiler ud fra de i Kravspecifikationen angivne krav og beskrivelser:

El-renovationsbil 3-akslet, (26 ton) 2-kammer: 10 stk.

El-renovationsbilerne skal være komplet opbygget, klargjort og indregistreret ved levering til Ordregiver og med tilhørende service- og reparationsaftale.

Herudover indeholder kontrakten følgende optioner:

Option 1: Indkøb af yderligere el-renovationsbiler:

• El-renovationsbiler 3-akslet, 2-kammer: 12 optioner af 5 biler samt indgåelse af service- og reparationsaftale for disse biler.

Option 2:

• El-renovationsbiler 3-akslet, 1-kammer: 2 optioner af 5 biler samt service- og reparationsaftale for disse biler.

Option 3:

• Forlængelser af service- og reparationsaftalen: Service- og reparationsaftalen kan forlænges 2 gange 2 år

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 452 012 877.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
34100000 Motorkøretøjer
34144000 Motorkøretøjer til specielle formål
34144510 Køretøjer til affald
34144512 Renovationsvogne med komprimering
34144900 El-køretøjer
34144511 Renovationsvogne
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Den udbudte opgave omfatter indkøb af fabriksnye og færdigopbyggede el-renovationsbiler af nedenstående biltyper til Ordregiver samt tilhørende service.

Ordregiver ønsker at indkøbe følgende el-renovationsbiler ud fra de i Kravspecifikationen angivne krav og beskrivelser:

El-renovationsbil 3-akslet, (26 ton) 2-kammer: 10 stk.

El-renovationsbilerne skal være komplet opbygget, klargjort og indregistreret ved levering til Ordregiver og med tilhørende service- og reparationsaftale.

Herudover indeholder kontrakten følgende optioner:

Option 1: Indkøb af yderligere el-renovationsbiler:

• El-renovationsbiler 3-akslet, 2-kammer: 12 optioner af 5 biler samt indgåelse af service- og reparationsaftale for disse biler.

Option 2:

• El-renovationsbiler 3-akslet, 1-kammer: 2 optioner af 5 biler samt service- og reparationsaftale for disse biler.

Option 3:

• Forlængelser af service- og reparationsaftalen: Service- og reparationsaftalen kan forlænges 2 gange 2 år

Ordregiver har mulighed for at gøre brug af option 1 og 2 til og med 4 år (48 måneder) efter kontraktens underskrift. Option 3 kan gøres gældende i henhold til afsnit 4.3 i Kontrakten.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 60%
Pris - Vægtning: 40%
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Option 1: Indkøb af yderligere el-renovationsbiler:

• 2-kammer: 12 optioner af 5 biler samt indgåelse af service- og reparationsaftale.

Option 2:

• 1-kammer: 2 optioner af 5 biler samt service- og reparationsaftale.

Option 3:

• Forlængelser af service- og reparationsaftalen: 2 gange 2 år

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Aftalen er ikke opdelt i delkontrakter, idet der ønskes en samlet kommercielt optimeret løsning for design og efterfølgende service, samt at en opdeling af kontrakten vil eliminere de stordriftsfordele, der kan opnås ved én kontrakt.

Varigheden angivet i II.2.7) er anslået. Den afgøres af leveringstiden på bilerne samt en 10-årlig Service- og vedligeholdelsesaftale for hvert leveret køretøj.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2022/S 248-713873
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
22/03/2023
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 3
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 3
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Volvo Truck Center A/S
CVR-nummer: 56147713
Postadresse: Højager 7
By: Taastrup
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2630
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 452 012 877.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Ansøger må ikke være omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde, som angivet i §§ 134a-136 i udbudsloven, samt de frivillige udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 137, nr. 2. Udelukkelsesgrundene fremgår af ESPD, del III.

Der gøres i den forbindelse opmærksom på, at udbudslovens § 134 a omfatter en rent national udelukkelsesgrund.

I forbindelse med udfyldelse af ESPD’et, skal det oplyses med ”Ja” eller ”Nej” i Del III, afsnit D, om den økonomiske aktør er omfattet af udelukkelsesgrunden.

Såfremt ansøger er omfattet af en af de obligatoriske udelukkelsesgrunde, vil ansøger blive udelukket fra at deltage i udbudsproceduren, medmindre ansøger inden for en passende frist kan fremlægge tilstrækkelig dokumentation for ansøgers pålidelighed (”selfcleaning”), jf. udbudslovens § 138.

//

//

Tilbuddet skal afgives på dansk, dog kan bilagsmateriale af generel karakter være affattet på et af de skandinaviske sprog eller engelsk. Ved materiale af generel karakter anses produktblade, varekataloger, regnskaber, tekniske specifikationer mv.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudslovenskal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden for 20 kalenderdage. Dette er regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af underretning om prækvalifikation.

Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse indgives til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.

Reglerne om klagefrister findes i § 7 i lov om Klagenævnet for Udbud.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsensvej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
31/03/2023
BREAKING
{{ article.headline }}
0.11|