Fakta om udbudet
Udbyder
Bornholms Regionskommune
Maj 2022 - Genudbud - Udbud af 2 stk. 8-10 meter og 2 stk. 12-13 meter fabriksnye elbusser til Bornholms Regionskommunes Trafikselskab - BAT 2022
Bornholms Regionskommune
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter – forsyningsvirksomhed
Resultat af udbudsproceduren
Varer
Del I: Ordregivende enhed
CVR-nummer: 26696348
Postadresse: Ullasvej 23
By: Rønne
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 3700
Land: Danmark
Kontaktperson: Anette Edvardsen
E-mail: anette.edvardsen@brk.dk
Telefon: +45 56921040
Fax: +45 56920001
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/179511182.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.brk.dk/
Del II: Genstand
Maj 2022 - Genudbud - Udbud af 2 stk. 8-10 meter og 2 stk. 12-13 meter fabriksnye elbusser til Bornholms Regionskommunes Trafikselskab - BAT 2022
Udbuddet gennemføres med henblik på at indgå kontrakt vedrørende køb og levering af 2 stk. 8-10 meter elbusser og 2 stk. 12-13 meter elbusser, samt nødvendige reservedele i projektperioden.
Busserne leveres til Ordregiver på Bornholm.
Det økonomiske kriterium vurderes ud fra en totalomkostningsmetode (TCO) med en driftsperiode på 120 måneder. Bilag 2 - TCO-beregning og Bilag 2a - Tilbudsdokument er en del af udbudsmaterialet og skal udfyldes af Tilbudsgiver.
Tilbudsgiver skal med sit tilbud vedlægge en serviceplan for den tilbudte bus. Serviceplanen skal indeholde de anbefalede serviceintervaller, samt en prisliste med reservedele/sliddele/filtre m.v. for det enkelte service.
Prisen for servicerelateret forbrug af reservedele, medtages i TCO beregningen og opgives som prisen pr. år pr. køretøj. Listen med reservedele/sliddele/filtre skal prissættes i 2022 priser. Tilbudsgiver skal derudover i Bilag 2 - TCO-beregning bl.a. angive pris på karosseridele ligeledes i 2022 priser. Priserne vil være gældende i aftaleperioden med mulighed for prisregulering jf. kontraktens pkt. 5.2.
Reparationer under garantien udføres af Ordregiver i det omfang det er muligt, på leverandørens regning til den i Bilag 2 - TCO-beregning oplyste timepris. Timeprisen reguleres én gang årligt jf. kontraktens pkt. 5.2. Såfremt Ordregiver ikke har kompetencerne til at udføre en sådan reparation, vil den skulle foretages af leverandøren på Ordregivers værksted. Udgifter hertil afholdes af leverandøren.
Option
Ordregiver har option på køb af batteriskift. Tilbudsgiver skal derfor i Bilag 2 - TCO-beregning oplyse pris for nødvendigt antal batteriskift i perioden.
Det er af stor betydning, at tildelingen sker til en tilbudsgiver, som har en velfungerende serviceorganisation og som kan yde den nødvendige bistand, så driften opretholdes så vidt muligt. Som følge heraf gælder følgende:
Såfremt et tilbud ikke opnår samlet set 5 point på underkriteriet "Kvalitet" jf. punkt 6.1.2 går tilbuddet ikke videre til den samlede evaluering jf. punkt 6.2 og tilbudsgiveren kan således ikke tildeles aftalen.
Før der kan ske endelig tildeling af ordren, skal vindende tilbud til politisk godkendelse jf. pkt. 7.1.
Ordregiver har option på køb af batteriskift. Tilbudsgiver skal derfor i Bilag 2 TCO beregning oplyse pris for nødvendigt antal batteriskift i perioden.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Maj 2022 - Genudbud - Udbud af 2 stk. 8-10 meter og 2 stk. 12-13 meter fabriksnye elbusser til Bornholms Regionskommunes Trafikselskab - BAT 2022
Postadresse: Kongensgade 38
By: Christiansfeld
NUTS-kode: DK014 Bornholm
Postnummer: 6070
Land: Danmark
Telefon: +45 74561326
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk