Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Bornholms Regionskommune
Vindere
Maj 2022 - Genudbud - Udbud af 2 stk. 8-10 meter og 2 stk. 12-13 meter fabriksnye elbusser til Bornholms Regionskommunes Trafikselskab - BAT 2022
(10.03.2023)
VBI Group ApS
Kongensgade 38
6070 Christiansfeld
Maj 2022 - Genudbud - Udbud af 2 stk. 8-10 meter og 2 stk. 12-13 meter fabriksnye elbusser til Bornholms Regionskommunes Trafikselskab - BAT 2022
Bornholms Regionskommune
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Varer
Del I: Ordregivende enhed
CVR-nummer: 26696348
Postadresse: Ullasvej 23
By: Rønne
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 3700
Land: Danmark
Kontaktperson: Anette Edvardsen
E-mail: anette.edvardsen@brk.dk
Telefon: +45 56921040
Fax: +45 56920001
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/179511182.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.brk.dk/
Del II: Genstand
Maj 2022 - Genudbud - Udbud af 2 stk. 8-10 meter og 2 stk. 12-13 meter fabriksnye elbusser til Bornholms Regionskommunes Trafikselskab - BAT 2022
Udbuddet gennemføres med henblik på at indgå kontrakt vedrørende køb og levering af 2 stk. 8-10 meter elbusser og 2 stk. 12-13 meter elbusser, samt nødvendige reservedele i projektperioden.
Busserne leveres til Ordregiver på Bornholm.
Det økonomiske kriterium vurderes ud fra en totalomkostningsmetode (TCO) med en driftsperiode på 120 måneder. Bilag 2 - TCO-beregning og Bilag 2a - Tilbudsdokument er en del af udbudsmaterialet og skal udfyldes af Tilbudsgiver.
Tilbudsgiver skal med sit tilbud vedlægge en serviceplan for den tilbudte bus. Serviceplanen skal indeholde de anbefalede serviceintervaller, samt en prisliste med reservedele/sliddele/filtre m.v. for det enkelte service.
Prisen for servicerelateret forbrug af reservedele, medtages i TCO beregningen og opgives som prisen pr. år pr. køretøj. Listen med reservedele/sliddele/filtre skal prissættes i 2022 priser. Tilbudsgiver skal derudover i Bilag 2 - TCO-beregning bl.a. angive pris på karosseridele ligeledes i 2022 priser. Priserne vil være gældende i aftaleperioden med mulighed for prisregulering jf. kontraktens pkt. 5.2.
Reparationer under garantien udføres af Ordregiver i det omfang det er muligt, på leverandørens regning til den i Bilag 2 - TCO-beregning oplyste timepris. Timeprisen reguleres én gang årligt jf. kontraktens pkt. 5.2. Såfremt Ordregiver ikke har kompetencerne til at udføre en sådan reparation, vil den skulle foretages af leverandøren på Ordregivers værksted. Udgifter hertil afholdes af leverandøren.
Option
Ordregiver har option på køb af batteriskift. Tilbudsgiver skal derfor i Bilag 2 - TCO-beregning oplyse pris for nødvendigt antal batteriskift i perioden.
Det er af stor betydning, at tildelingen sker til en tilbudsgiver, som har en velfungerende serviceorganisation og som kan yde den nødvendige bistand, så driften opretholdes så vidt muligt. Som følge heraf gælder følgende:
Såfremt et tilbud ikke opnår samlet set 5 point på underkriteriet "Kvalitet" jf. punkt 6.1.2 går tilbuddet ikke videre til den samlede evaluering jf. punkt 6.2 og tilbudsgiveren kan således ikke tildeles aftalen.
Før der kan ske endelig tildeling af ordren, skal vindende tilbud til politisk godkendelse jf. pkt. 7.1.
Option på batteriskift i perioden
Den maksimale værdi af kontrakten er 40.000.000,- kr.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgivers samlede årsomsætning for det seneste afsluttede regnskabsår
Tilbudsgivers soliditetsgrad for det seneste afsluttede regnskabsår
Soliditetsgraden beregnes efter følgende formel: Egenkapital × 100 / Aktiver
Under "øvrige økonomiske og finansielle krav" skal tilbudsgiver oplyse, hvis der i det seneste års aflagte årsregnskab har været revisorpåtegning, der tager forbehold for virksomhedens fortsatte drift.
Tilbudsgivers samlede årsomsætning for det seneste afsluttede regnskabsår skal som minimum være kr. 30.000.000.
Tilbudsgivers soliditetsgrad for det seneste afsluttede regnskabsår skal som minimum være 10.
Det seneste års aflagte årsregnskab må ikke indeholde en revisionspåtegning, der tager forbehold for virksomhedens fortsatte drift.
Referencer for tilsvarende leverancer inden for levering af elbusser, jf. pkt. 1.4, hvor hver reference skal indeholde oplysninger om:
Start- og evt. slutdato for leverancen
Modtager af leverancen (kunden)
Kontraktværdi i danske kr. ekskl. moms for leverancen
Kort beskrivelse af leverancen
Tilbudsgiver skal have minimum 1 relevante reference inden for det udbudte område inden for de seneste 3 år. En relevant reference vedrører levering af mindst 4 elbusser til let bykørsel.
Tilbudsgivere, som befinder sig i en af de frivillige udelukkelsesgrunde nævnt i udbudslovens § 137, nr. 1 - 3 og nr. 6 - 7, vil blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte kontrakt.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk