Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Bornholms Regionskommune
Vindere
Delaftale 1; omhandler levering af 36 stk. fabriksnye el-biler, med rækkevidde på minimum 120 km kørsel, beregnet iht. WLTP.
(13.01.2023)
K.W. Bruun Automotive A/S
Hovedvejen 1
2600 Glostrup
Opdateringer
Tilbudsgivere, som befinder sig i en af de frivillige udelukkelsesgrunde nævnt i udbudslovens § 137, nr. 1 - 3 og nr. 6 - 7, vil blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte kontrakt.
Indkøb af fabriksnye el-biler til Bornholms Regionskommune, udbuddet indeholder 2 delaftaler
Bornholms Regionskommune
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 26696348
Postadresse: Ullasvej 23
By: Rønne
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 3700
Land: Danmark
Kontaktperson: Mette Rasch Pedersen
E-mail: mette.rasch.pedersen@brk.dk
Telefon: +45 56921041
Fax: +45 56920001
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/171495659.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.brk.dk/
Del II: Genstand
Indkøb af fabriksnye el-biler til Bornholms Regionskommune, udbuddet indeholder 2 delaftaler
Bornholms Regionskommune, herefter også kaldet Ordregiver, ønsker at indgå kontrakt på køb og levering af fabriksnye el-biler.
Bemærk, at Kontrakten er opdelt i 2 delaftaler. Tilbudsgiver kan byde på en eller flere delaftaler. Tilbudsgiver er ikke forpligtet til at byde på begge delaftaler, læs mere under pkt. 1.2.
Udbudsbetingelserne (nærværende dokument) fastsætter retningslinjerne for gennemførelse af udbudsproceduren. Her beskrives bl.a. frist for afgivelse af tilbud, formkravene til tilbuddenes udformning, forhold vedrørende mindstekrav og forbehold, samt kriterierne for tildeling af kontrakterne mv. Det er vigtigt, at tilbudsgiverne sætter sig grundigt ind i udbudsbetingelserne inden udarbejdelsen af tilbuddet.
Udbuddet gennemføres i henhold til udbudslovens afsnit II.
Køretøjerne skal hovedsageligt benyttes i hjemmeplejen til både by- og landkørsel.
Købet vil blive leasingfinansieret gennem Ordregivers leasingpartner.
Delaftale 1; omhandler levering af 36 stk. fabriksnye el-biler, med rækkevidde på minimum 120 km kørsel, beregnet iht. WLTP.
Bornholms Regionskommune
Bornholms Regionskommune, herefter også kaldet Ordregiver, ønsker at indgå kontrakt på køb og levering af fabriksnye el-biler.
Ordregiver, ønsker køb og levering af 36 stk. fabriksnye el-biler, med rækkevidde på minimum 120 km kørsel, beregnet iht. WLTP.
Køretøjerne skal hovedsageligt benyttes i hjemmeplejen til både by- og landkørsel.
Købet vil blive leasingfinansieret gennem Ordregivers leasingpartner.
Kontrakterne træder i kraft ved underskrift med udløb når samtlige køretøjer er leveret.
El-bilerne på begge delaftaler ønskes leveret hurtigst muligt. Tilbudsgiver skal i Bilag 1a - Kravspecifikation oplyses leveringstidspunktet for levering af de første el-biler, samt leveringstidspunktet for levering af de sidste ønskede el-biler.
For nærmere beskrivelse af de udbudte el-biler, herunder de mindstekrav bilerne skal opfylde, henvises der til Bilag 1 + 1a - Kravspecifikation.
Delaftale 2; omhandler levering af 41 stk. fabriksnye el-biler, med rækkevidde på minimum 300 km kørsel, beregnet iht. WLTP.
Bornholms Regionskommune
Bornholms Regionskommune, herefter også kaldet Ordregiver, ønsker at indgå kontrakt på køb og levering af fabriksnye el-biler.
Ordregiver, ønsker køb og levering af 41 stk. fabriksnye el-biler med rækkevidde på minimum 300 km kørsel, beregnet iht. WLTP.
Køretøjerne skal hovedsageligt benyttes i hjemmeplejen til både by- og landkørsel.
Købet vil blive leasingfinansieret gennem Ordregivers leasingpartner.
Kontrakterne træder i kraft ved underskrift med udløb når samtlige køretøjer er leveret.
El-bilerne på begge delaftaler ønskes leveret hurtigst muligt. Tilbudsgiver skal i Bilag 1b - Kravspecifikation oplyses leveringstidspunktet for levering af de første el-biler, samt leveringstidspunktet for levering af de sidste ønskede el-biler.
For nærmere beskrivelse af de udbudte el-biler, herunder de mindstekrav bilerne skal opfylde, henvises der til Bilag 1 + 1b - Kravspecifikation.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgivers samlede årsomsætning for det seneste afsluttede regnskabsår.
Tilbudsgivers soliditetsgrad for det seneste regnskabsår - Soliditetsgraden beregnes efter følgende formel: Egenkapital × 100 / Aktiver
Tilbudsgiver skal oplyse, hvis der i det seneste års aflagte årsregnskab har været revisorpåtegning, der tager forbehold for virksomhedens fortsatte drift.
Tilbudsgiver skal have positivt resultat før skat i det senest afsluttede regnskabsår. Tilbudsgiver skal have en positiv soliditetsgrad i det seneste afsluttede regnskabsår. Det seneste års aflagte årsregnskab må ikke indeholde en revisionspåtegning, der tager forbehold for virksomhedens fortsatte drift.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgivere, som befinder sig i en af de frivillige udelukkelsesgrunde nævnt i udbudslovens § 137, nr. 1 - 3 og nr. 6 - 7, vil blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte kontrakt.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk