Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/ffe48a8a-fb09-475d-a516-ffd048301f85/publicMaterial
Udbyder
Aarhus Kommune, Teknik og Miljø
Vindere
Levering af 15 ladbiler
(12.07.2022)
Bache A/S
Odinsvej 6
6330 Padborg
Levering af 15 ladbiler til Entreprenørenheden, Teknik og Miljø, Aarhus Kommune - genudbud
Aarhus Kommune, Teknik og Miljø
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 55133018
Postadresse: Karen Blixens Boulevard 7
By: Brabrand
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8220
Land: Danmark
Kontaktperson: Vibeke Hedelund Petersen
E-mail: vhp@aarhus.dk
Telefon: +45 31855831
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aarhus.dk
Del II: Genstand
Levering af 15 ladbiler til Entreprenørenheden, Teknik og Miljø, Aarhus Kommune - genudbud
Udbuddet omfatter levering af 15 ladbiler (3.500 kg), til Entreprenørenheden, Teknik og Miljø i Aarhus Kommune. Udbuddet omfatter ladbiler i henhold til tilbudslisten i bilag 2 og kravspecifikationen i bilag 3, hvortil henvises for nærmere information om den konkrete anskaffelse. Se i øvrigt det samlede udbudsmateriale inkl. bilag for den fulde beskrivelse.
Aarhus Kommune
Udbuddet omfatter levering af 15 ladbiler (3.500 kg), til Entreprenørenheden, Teknik og Miljø i Aarhus Kommune. Udbuddet omfatter ladbiler i henhold til tilbudslisten i bilag 2 og kravspecifikationen i bilag 3, hvortil henvises for nærmere information om den konkrete anskaffelse. Se i øvrigt det samlede udbudsmateriale inkl. bilag for den fulde beskrivelse.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver bedes i ESPD angive nedenstående nøgletal for de seneste 2 afsluttede regnskabsår:
- Omsætning
- Egenkapital
Aarhus Kommune accepterer kun tilbud fra tilbudsgivere, som for hvert af de seneste 2 afsluttede regnskabsår:
• Har en positiv egenkapital
• Har en samlet omsætning på minimum 5.000.000 danske kr. ekskl. moms
Aarhus Kommune accepterer kun tilbud fra tilbudsgivere, som i ESPD angiver referencer for de betydeligste lignende leveringer, der er udført inden for de seneste 3 år forud for tilbudsfristen.
Ved lignende referencer forstås levering af ladbiler til offentlige og/eller private håndværks- eller entreprenørvirksomheder, der i videst mulig udstrækning svarer til de her udbudte ladbiler. Med udført menes referencer, der er afsluttet eller under udførelse.
Der skal angives minimum 2 referencer og maksimalt 3 referencer.
Aarhus Kommune accepterer kun tilbud fra tilbudsgivere, som i ESPD angiver referencer for de betydeligste lignende leveringer, der er udført inden for de seneste 3 år forud for tilbudsfristen.
Der skal angives minimum 2 referencer og maksimalt 3 referencer.
Aftalen indeholder CSR-bilag, der indeholder en klausul om etik og socialt ansvar
Del IV: Procedure
Ethics
Del VI: Supplerende oplysninger
Ud over de obligatoriske udelukkelsesgrunde i Udbudslovens §§ 135 og 136 gælder i dette udbud følgende frivillige udelukkelsesgrund(e). Aarhus Kommune er således forpligtet til at udelukke en tilbudsgiver, der er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrund(e) (medmindre tilbudsgiveren kan dokumentere sin pålidelighed i henhold til udbudslovens § 138):
• Tilbudsgiver har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø- social- eller arbejdsretlige område, jf. Udbudslovens § 137, nr. 1.
• Tilbudsgiver er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likviditetsbehandling, jf. Udbudslovens § 137, nr. 2.
• Aarhus Kommune kan påvise, at tilbudsgiver i forbindelse med udøvelse af sit erhverv har begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om tilbudsgivers integritet, jf. Udbudslovens § 137, nr. 3.
• Aarhus Kommune har tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, at tilbudsgiver har indgået en aftale med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning, jf. Udbudslovens § 137, nr. 4.
• Aarhus Kommune kan påvise, at tilbudsgiver væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, jf. Udbudslovens § 137, nr. 5.
• Aarhus Kommune kan påvise, at tilbudsgiver uretmæssigt har forsøgt at påvirke Aarhus Kommunes beslutningsproces, hvis tilbudsgiver har fået fortrolige oplysninger, der kan give dem uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller såfremt tilbudsgiver groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger, jf. Udbudslovens § 137, nr. 6.
Der henvises til udbudslovens § 137 for en gengivelse af den fulde ordlyd af de enkelte bestemmelser.
Til dokumentation for at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde og overholder mindstekravene til egnethed skal tilbudsgiver, når ordregiver anmoder herom, fremlægge følgende:
Serviceattest eller tilsvarende dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene.
Med hensyn til dokumentation for økonomisk og finansiel formåen skal følgende fremlægges som endelig dokumentation, når Ordregiver anmoder herom:
· Tilbudsgivers årsregnskaber eller uddrag heraf, for de seneste 2 afsluttede regnskabsår, hvis offentliggørelse af årsregnskaber er lovpligtigt i det land, hvor Tilbudsgiver er etableret.
· En revisorerklæring om, at virksomheden har haft en omsætning som angivet i udbudsbetingelsernes afsnit 6.1.
Tilbudsgiver kan godtgøre sin økonomiske og finansielle formåen ved ethvert andet dokument, som Aarhus Kommune vurderer passende, hvis Tilbudsgiveren af en gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge de dokumenter, som Aarhus Kommune forlanger.
Referencelisten fra ESPD’et betragtes som endelig dokumentation. Der vil således ikke blive indhentet yderligere dokumentation for referencerne fra den tilbudsgiver, som ordregiver forventer at tildele aftalen. Aarhus Kommune forbeholder sig ret til at kontakte de oplyste referencer.
Ved tilbud afgivet af sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortier), udfyldes ESPD med oplysningerne for hver deltager i konsortiet.
Ved tilbud, der baserer sig på andre enheders finansielle og økonomiske formåen og/eller tekniske og/eller faglige formåen udfyldes ESPD med oplysningerne for den/disse enhed(er).
Kravene til dokumentation for pålidelighed af de oplysninger, der er afgivet i ESPD gælder ligeledes konsortiedeltagere samt enheder, hvis formåen tilbudsgiver baserer sig på.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om håndhævelse af udbuds reglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk