Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Indlevering af tilbud
Addresse
http://permalink.mercell.com/55240809.aspx
Udbyder
Københavns Kommune, Teknik- Miljøforvaltningen TMF Stab
Vindere
(23.02.2016)
VOLVO entreprenørmaskiner A/S
Tranevej 2
2100 Ringsted
Opdateringer
Uafsluttet procedure
Ordretildelingsproceduren er blevet afbrudt
Kontrakten kan blive genstand for en fornyet offentliggørelse
Yderligere supplerende oplysninger
Nærværende udbud annulleres, da ordregiver ikke har modtaget konditionsmæssige tilbud. Herefter har Københavns Kommune besluttet at gennemføre et udbud med forhandling med den tilbudsgiver, der har afgivet tilbud i forbindelse med det nu aflyste udbud.
Jorddumper til KMC Nordhavn.
Københavns Kommune, Teknik- Miljøforvaltningen TMF Stab
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
Københavns Kommune, Teknik- Miljøforvaltningen TMF Stab
Njalsgade 13
Att: Erol Koc
2300 København S
DANMARK
Mailadresse: cz1a@tmf.kk.dk
Internetadresse(r):
Elektronisk adgang til oplysninger: http://permalink.mercell.com/55240809.aspx
Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://permalink.mercell.com/55240809.aspx
Yderligere oplysninger fås her: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/55240809.aspx
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/55240809.aspx
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/55240809.aspx
Del II: Kontraktens genstand
Indkøb
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Københavns Kommune.
NUTS-kode DK011
Kravene til ydelsen er detaljeret beskrevet i kravspecifikationen, mens Ordregivers krav til kontraktvilkår fremgår af aftaleudkastet (bilag A).
Tilbudsgiver skal som en option tilbyde en pris per driftstime for en servicekontrakt, som udfærdiget af Ordregiver, ifølge hvilken tilbudsgiver kan garantere, at maskinen holdes i driftsklar stand, herunder reparere inkl. reservedele, foretage olieskift og servicere maskinen i de første 6 000 driftstimer. Tilbudsgiver skal som en option oplyse og garantere en tilbagekøbspris efter 4 år eller 6 000 driftstimer, hvad der måtte indtræffe først.
Ordregivers krav til ydelsen er beskrevet i kravspecifikationen (bilag A.1), mens Ordregivers kontraktvilkår er detaljeret beskrevet i udkast til aftale (bilag A) med bilag, herunder bilag A.3 Udkast til serviceaftale.
Samtidig med kontraktindgåelsen vil Ordregiver beslutte om optionerne skal udnyttes.
Procedure:
Ordregiver har valgt at gennemføre denne opgave digitalt igennem Mercell Danmark A/S.
For at deltage i opgaven kopieres dette link til din internet browser: http://permalink.mercell.com/55240809.aspx Her tilmelder du dig opgaven ved at trykke på ikonet foroven: »Meld din interesse«. Såfremt du ikke er licenshaver hos Mercell Danmark A/S skal du udfylde en registrering af dit firma. Denne registrering er nødvendig for din videre deltagelse og er uden omkostninger.
Efter afsendelse af registreringen har du gratis adgang til alle udbudsdokumenter. Du vil modtage login koder til www.mercell.dk indenfor normal arbejdstid og kan derefter afsende dit tilbud/ansøgning.
34142300
Beskrivelse af disse optioner: Tilbudsgiver skal som en option tilbyde en pris per driftstime for en servicekontrakt, som udfærdiget af Ordregiver, ifølge hvilken tilbudsgiver kan garantere, at maskinen holdes i driftsklar stand, herunder reparere inkl. reservedele, foretage olieskift og servicere maskinen i de første 6 000 driftstimer.
Tilbudsgiver skal som en option oplyse og garantere en tilbagekøbspris efter 4 år eller 6 000 driftstimer, hvad der måtte indtræffe først.
Samtidig med kontraktindgåelsen vil Ordregiver beslutte om optionerne skal udnyttes.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Beskrivelse af de særlige vilkår: Der stilles kontraktuelle krav til Leverandørens Samfundsansvar (CSR). En nærmere beskrivelse heraf fremgår af udbudsmaterialet.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav for at være økonomisk egnet til at opfylde kontrakten:
a) Tilbudsgiver skal ved udgangen af seneste regnskabsår have en soliditetsgrad på mindst 10 %.
b) Tilbudsgivers samlede nettoomsætning (ekskl. moms) i det seneste disponible regnskabsår skal udgøre minimum (for konsortier summeret) 10 000 000 DKK.
Tilbuddet skal indeholde følgende dokumentation for tilbudsgivers tekniske og faglige egnethed:
a) Tilbudsgiver skal forelægge en liste over de betydeligste leverancer af jorddumpere inden for de seneste 3 år. Leverancelisten skal indeholde oplysninger om kunde, leveringstidspunkt og kontaktoplysninger. Bilag I.1 kan anvendes.
b) Tilbudsgiver skal forelægge en liste over indgåede servicekontrakter for servicering af jorddumpere og andre entreprenørmaskiner inden for de seneste 3 år. Referencelisten skal indeholde oplysninger om kunde, varighed af servicekontrakten, type af entreprenørmaskiner og kontaktoplysninger. Bilag I.2 kan anvendes.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav for at være teknisk og fagligt egnet til at opfylde kontrakten:
a) Tilbudsgiver skal fremlægge referencer omfattende levering af mindst 5 jorddumpere af tilsvarende størrelse i løbet af de sidste 3 år.
b) Tilbudsgiver skal fremlægge referencer omfattende mindst 3 indgåede servicekontrakter for servicering af entreprenørmaskiner inden for de seneste 3 år.
Del IV: Procedure
Andet: Eventuelle bilag omfattende tekniske specifikationer, brochuremateriale, egnethedsdokumentation eller lignende må dog gerne være formuleret på engelsk, svensk og norsk.
Del VI: Supplerende oplysninger
2) Tilbudsgivers omkostninger forbundet med nærværende udbud er Teknik- og Miljøforvaltningen uvedkommende.
3) Teknik- og Miljøforvaltningen er i medfør af lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af udbudsreglerne forpligtet til efter underretningen om tildelingsbeslutningen at afvente udløbet af en 10 dages standstill-periode, forinden indgåelse af kontrakt.
4) Indtil udbuddet er afsluttet med indgåelse af kontrakt, vil udbuddet kunne aflyses af Teknik- og Miljøforvaltningen, hvis Teknik- og Miljøforvaltningen har en saglig grund til aflysning.
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: www.klfu.dk
Fax: +45 33307799
(1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 1, nr. 1, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
(2) Klager over andet end ordregivers prækvalifikationsbeslutninger under nr. (1) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
— 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
— 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
— 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 2.
(3) Klager over kontraktindgåelse uden gennemførelse af udbud efter Håndhævelseslovens § 4 skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende.
Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i Håndhævelseslovens § 1, stk. 2, nr. 1 og 2, er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
Fax: +45 41715100