Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Faxe Forsyning A/S
Vindere
Leasing af indsamlingskøretøjer - Faxe Forsyning
(03.05.2022)
Ejner Hessel A/S
Jyllandsvej 4
7330 Brande
Leasing af indsamlingskøretøjer - Faxe Forsyning
Faxe Forsyning A/S
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 31 48 04 34
Postadresse: Jens Chr. Skous Vej 1
By: Haslev
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Land: Danmark
Kontaktperson: Dennis Tranholm Jensen
E-mail: deje@cowi.com
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/171493515.aspx
Del II: Genstand
Leasing af indsamlingskøretøjer - Faxe Forsyning
Udbuddet omhandler leasing af to stk. 3-akslede køretøjer inkl. serviceaftale.
Udbuddet omhandler leasing af to stk. 3-akslede køretøjer den ene med en påmonteret 2 kammer komprimatorkasse med indlæsning bagfra den anden med en et-kammer komprimatorkasse samt en sidelæsset kasse. Begge køretøjer skal være godkendt til en totalvægt på 26 ton.
Desuden skal Leverandøren stå for service af de to køretøjer.
Ordregiver har option på forlængelse af leasing og serviceaftalen på uændrede vilkår i et vilkårligt antal måneder i op til 2 år og 5 måneder. Udnyttes optionen fuldt ud løber den pågældende leasing og serviceaftale således frem til og med den 31. december 2029.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiveren skal oplyse a) resultat fra de seneste 3 år eller b) soliditetsgrad.
Tilbudsgiveren skal kunne fremlægge en tilkendegivelse fra bank, andet anerkendt pengeinstitut eller kautionsforsikringsselskab.
Tilbudsgiveren skal enten a) have haft et positivt resultat som gennemsnit over de seneste 3 afsluttede regnskabsår eller/og
b) have en soliditetsgrad på mindst 10 % ved udgangen af det seneste regnskabsår, for hvilket der foreligger et godkendt eller endeligt vedtaget årsregnskab.
Tilbudsgiveren skal kunne fremlægge en tilkendegivelse fra bank, andet anerkendt pengeinstitut eller kautionsforsikringsselskab, i hvilken banken, pengeinstituttet eller kautionsforsikringsselskabet tilkendegiver: a) at der inden for rammerne af tilbudsgivers engagement med banken, pengeinstituttet eller kautionsforsikringsselskabet eller tilbudsgivers eksisterende kreditramme pt. er plads til at stille den i kontrakten krævede sikkerhedsstillelse og/eller b) at denne er indstillet på at stille den i kontrakten krævede sikkerhedsstillelse.
Tilbudsgiver skal kunne stille 1 reference.
Tilbudsgiver skal have 1 reference omfattende levering eller leasing af samlet set 2 stk. indsamlingskøretøjer med komprimator indenfor de sidste 3 år.
Kontraktbetingelser fremgår af udkast til kontrakt og udkast til Serviceaftale.
Del IV: Procedure
Tilbudsgiverne har ikke adgang til at overvære åbningen af tilbuddene.
Tilbudsgiverne har ikke adgang til at overvære åbningen af tilbuddene.
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver vil endvidere i henhold til Udbudslovens § 137, stk. 1, blive udelukket fra udbuddet, hvis denne er omfattet af § 137, nr. 1-6.
Vedr. dokumentation: Tilbudsgiver skal kunne fremlægge egentlig dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde samt de frivillige udelukkelsesgrunde. For danske virksomheder kan denne dokumentation ske i form af indsendelse af en Serviceattest fra Erhvervsstyrelsen, der ikke er mere end 6 måneder gammel. For udenlandske Leverandører skal dokumentationen ske i form af dokumenter eller erklæringer ligestillet med en dansk serviceattest. Tilbudsgiver skal kunne fremlægge godkendte årsregnskaber eller revisorpåtegnet erklæring om de efterspurgte økonomiske nøgletal.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen og/eller tekniske og faglige formåen, skal tilbudsgiveren i forbindelse med fremsendelse af dokumentation for de i ESPDet indeholdte oplysninger i øvrigt dokumentere, at tilbudsgiveren faktisk råder over den nødvendige økonomiske og finansielle formåen eller tekniske og faglige formåen hos den støttende enhed. Den støttende virksomhed skal i den forbindelse oplyse, i hvilken grad der stilles økonomisk og finansiel formåen til rådighed, samt hvilken konkret teknisk og faglig formåen, der stilles til rådighed i forbindelse med kontraktens opfyldelse. Dette betyder, at den enhed, som tilbudsgiveren baserer sig på, kan stille en begrænset formåen til rådighed, såfremt tilbudsgiveren kan påvise rådighed over den specifikke formåen. I det omfang der alene stilles en begrænset formåen til rådighed, er det alene den begrænsede formåen, som kan indgå i vurderingen af tilbudsgiverens egnethed.
Ovenstående dokumentationskrav gælder også, såfremt tilbudsgiver godtgør sin økonomiske og finansielle og/eller tekniske og faglige kapacitet ved henvisning til koncernforbundne selskaber. Såfremt tilbudsgiver er et konsortium, skal der fremsendes en konsortieerklæring, der erklærer, at parterne udgør et konsortium eller anden form for sammenslutning, som hæfter solidarisk, ubetinget og direkte for opfyldelse af den pågældende kontrakt.
Tilbudsgiveren skal kunne fremlægge en tilkendegivelse fra bank, andet anerkendt pengeinstitut eller kautionsforsikringsselskab, i hvilken banken, pengeinstituttet eller kautionsforsikringsselskabet tilkendegiver a) at der inden for rammerne af tilbudsgivers engagement med banken, pengeinstituttet eller kautionsforsikringsselskabet eller tilbudsgivers eksisterende kreditramme pt. er plads til at stille den i Kontrakten krævede sikkerhedsstillelse og/eller b) at denne er indstillet på at stille den i Kontrakten krævede sikkerhedsstillelse.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk