Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/84dd8fe2-0635-4566-ad0e-946cb40e7e9f/publicMaterial
Udbyder
Bornholms Lufthavn
Vindere
Kontrakt med én leverandør om opbygning og indretning af 1 stk. brandbil til Bornholms Lufthavn
(15.12.2020)
Rosenbauer International AG
Paschinger Street 90
4060 Leonding
Opdateringer
IV.2.2)
Placering af det tekst, der skal ændres:Tilbudsfrist
I stedet for:
Dato: 15-09-2020
Time: 12:00
Læses:
Dato: 05-10-2020
Time: 12:00
Yderligere oplysninger
Tilbudsfristen forlænges som følge af ændringer i udbudsmaterialet. Ændringerne fremgår af bilag 1: Spørgsmål, svar og ændringer til udbudsmaterialet.
Kontrakt med én leverandør om opbygning og indretning af 1 stk. brandbil til Bornholms Lufthavn
Bornholms Lufthavn
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Varer
Del I: Ordregivende enhed
CVR-nummer: 1009904448
Postadresse: Søndre Landevej 2
By: Rønne
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 3700
Land: Danmark
E-mail: chdn@tbst.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://bornholms-lufthavn.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/84dd8fe2-0635-4566-ad0e-946cb40e7e9f/publicMaterial
Del II: Genstand
Kontrakt med én leverandør om opbygning og indretning af 1 stk. brandbil til Bornholms Lufthavn
Bornholms Lufthavn udbyder opgaven vedrørende levering af opbygning og indretning af 1 stk. brandbil til brug i forbindelse med udførelse af brandsluknings- og redningsopgaver i lufthavnen. Opgaven indebærer endvidere uddannelse af Bornholms Lufthavns personale i betjeningen af brandbilen samt 2 optioner vedr. udstyring af brandbilen med FLIR- og bakkamera.
Bornholms Lufthavn, Søndre Landevej 2, 3700 Rønne
Den ordregivende myndighed for dette udbud er Bornholms Lufthavn, som er en statsejet lufthavn, hvis administration drives af Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen. Bornholms Lufthavn driver selv sin operationelle drift. Lufthavnen drives og dimensioneres under hensyntagen til trafikpolitiske hensyn og i overensstemmelse med gældende nationale og internationale regler, normer og bestemmelser vedr. luftfartens sikkerhed og security-aktiviteter.
Bornholms Lufthavn udbyder opgaven vedrørende opbygning og indretning af 1 stk. brandbil til brug i forbindelse med udførelse af brandsluknings- og redningsopgaver i lufthavnen.
Udbuddet omfatter følgende varer- og ydelser:
— Opbygning og indretning af 1 stk. brandbil iht. de angivne specifikationer
— Uddannelse af 2-3 superbrugere i betjeningen af brandbilen
— Optioner:
1) Køretøjet udstyres med FLIR kamera.
2) Køretøjet udstyres med bakkamera.
Tilbudsgiver skal, jf. udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3, jf. § 11 i bekendtgørelse 1624/2015, i forbindelse med tilbudsafgivelsen udfylde og vedlægge ESPD som et foreløbigt bevis for:
1) At tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene, jf. pkt. VI.3).
2) At tilbudsgiver opfylder de minimumskrav til egnethed der er fastsat i pkt. III.1.3).
Oplysninger danner grundlag for ordregivers vurdering af, om tilbudsgiver skal udelukkes fra at deltage i udbuddet og, om tilbudsgiver er egnet til at udføre den udbudte kontrakt.
ESPD skal afleveres elektronisk via udbudssystemet.
Kontrakten har 2 optioner:
1) Køretøjet udstyres med FLIR kamera.
2) Køretøjet udstyres med bakkamera.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
-
Tilbudsgiver angiver i ESPD DEL IV ”Udvælgelseskriterier”, ved de enkelte kriterier, hvorledes tilbudsgiver opfylder minimumskravene til opfyldelse af kriterierne.
Tilbudsgiver skal angive betydeligste leverancer (dog max 5), der er udført inden for de seneste 3 år (regnet fra tilbudsfristen). En beskrivelse af referencerne skal indeholde tidspunkt for udførelsen af leverancen, angivelse af kunde, det samlede vederlag for referencen. Beskrivelsen kan suppleres med op til 3 billeder pr. reference.
Tilbudsgiver skal kunne præstere mindst 1 relevant reference fra lignende ydelse som den udbudte kontrakt inden for de seneste 3 år (regnet fra tilbudsfristen). Referencen skal være afsluttet. Ved relevant forstås en reference som dokumenterer, at tilbudsgiver har erfaring med opbygning og indretning af brandbiler eller tilsvarende større beredskabskøretøjer.
- Tilbudsgiver er forpligtet til at overholde ordregivers arbejdsklausul i forbindelse med opfyldelse af kontrakten.
- Tilbudsgiver kan opnå en forudbetaling på op til 30 % af den samlede tilbudspris mod en sikkerhedsstillelse ved en bankgaranti på anfordringsvilkår. Bankgarantien skal godkendes af kunden.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Ud over de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135 og 136 finder de frivillige udelukkelsesgrunde i § 137 anvendelse i dette udbud. Der henvises til udbudslovens bestemmelser for den endelige og fuldstændige ordlyd af de nævnte bestemmelser.
Tilbudsgiver skal udfylde og aflevere ESPD’et som et foreløbigt bevis for udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3 nævnte forhold.
Inden beslutning om tildeling af kontrakten skal dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD'et fremlægges, jf. udbudslovens § § 151 og 152.
En tilbudsgiver, der er omfattet af en udelukkelsesgrund er udelukket fra at deltage i udbuddet, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138. Ordregiver kan alene udelukke en tilbudsgiver, hvis ordregiver har meddelt tilbudsgiver, at den pågældende er omfattet af en udelukkelsesgrund, og hvis denne ikke inden for en passende frist har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for dennes pålidelighed (self-cleaning). I forhold til hvad der tilstrækkelig dokumentation, henvises til udbudslovens § 138, stk. 3.
Som dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af en af udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1 og 3 samt § 137, stk. 1, nr. 2 og nr. 7, skal følgende fremlægges, jf. udbudslovens § 153:
— Et uddrag fra et relevant register eller tilsvarende dokument, der viser at tilbudsgiver ikke er omfattet af § 135, stk. 1, og et certifikat, der beviser, at tilbudsgiveren ikke er omfattet af § 135, stk. 3 og § 137, stk. 1, nr. 2 og nr. 7,
— Udsteder det pågældende land ikke disse former for dokumentation eller dækker disse ikke alle tilfældene i § 135, stk. 1 eller 3 og § 137, stk. 1, nr. 2 og nr. 7, kan de erstattes af en erklæring under ed eller en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent retslig myndighed mv., hvis edsaflæggelse ikke anvendes i det pågældende land.
For danske tilbudsgivere kan beviset bestå i en serviceattest. Hvis tilbudsgiver, en eller flere af deltagerne i sammenslutningen eller andre enheder er fra et andet EU/EØS-land, skal denne som udgangspunkt fremlægge de former for dokumentation, som fremgår af e-Certis.
Der ydes intet vederlag, honorar eller lignende for deltagelse i udbuddet. Heller ikke, hvis ordregiver måtte beslutte at aflyse udbuddet uden tildeling af kontrakt.
Den udbudte kontrakt er ikke opdelt i delkontrakter, da kontraktens genstand ikke er egnet til opdeling, eftersom kontraktens hovedgenstand vedrører produktion af én vare.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på naevneneshus.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk