23948sdkhjf

Social temadag: om at arbejde med adfærdsproblemer med low arousal

Sælges
Stand
Ny
Undervisningsregion
Danmark
Periode(r)
10. oktober 2019

10. oktober 2019
Kom og hør om

Når du arbejder med børn, unge og voksne kan du støde på problemskabende adfærd. Her har du brug for mange gode værktøjer, der ruster dig til det videre arbejde. På denne sociale temadag møder du:

  • håndteringsmetoder fra det som normalt kaldes Low arousal eller Afstemt pædagogik
  • evalueringsmetoder, der bygger på attributionsteori
  • forandringsmetoder, der tager et bredt perspektiv fra støtte til behandling.

Du går hjem med svar på følgende spørgsmål:

  • Hvilke overvejelser skal jeg gøre mig ved indsatsen? Hvordan undgår jeg og mine kolleger at skabe mere problemskabende adfærd?
  • Hvordan højner jeg kvaliteten og respekten på min arbejdsplads gennem Low Arousal?
  • Hvordan evaluerer jeg min egen og kollegers indsats?
  • Hvordan forandrer vi?
  • Hvilke overvejelser kan vi gøre os?

Temadagen klæder dig på til en helhedspædagogik i form af en værktøjskasse med mange forskellige værktøjer, men også beskrive, hvornår vi skal bruge hvilke værktøjer. Om du kender til Low Arousal tankegangen i forvejen, er ikke så afgørende.

Læs hele beskrivelsen Program

09.00-09.30
Registrering og kaffe/te og brød

09.30-12.00
Undervisning

12.00-12.45
Frokost

12.45-14.00
Undervisning

14.00-14.20
Kaffepause

14.20-15.45
Undervisning

Få rabat og deltag i begge temadage
Tilmelder du dig begge temadage med Bo Hejlskov Elvén koster de samlet 2500 kr. + moms.

Læs hele beskrivelsen

Temadagen er for dig, der arbejder med børn og voksne indenfor handicap, socialpsykiatri, socialt udsatte, demens, anbringelse og i folkeskolen.

Du er fx pædagog, sygeplejerske, sosu-assistent, ergo/fys, skolelærer, diakon eller PAU.

Du møder Bo Hejlskov Elvén, der har bragt tilgangen Low Arousal til Norden. Bo er autoriseret psykolog, foredragsholder og forfatter, der primært er kendt for sit arbejde med, hvordan lavaffektive metoder (fx low-arousal tilgangen) kan anvendes i samarbejdet med personer med autisme, ADHD, udviklingsforstyrrelser, misbrug eller psykiatriske forhold. De senere år har Bo også skrevet bøget til demensområdet og til folkeskolen.

Oplægget har bla. afsæt i Bo’s nyeste bog:  Elvén og Sjølund (2019) Håndtere, evaluere, forandre. Dansk Psykologisk Forlag (pt. hos oversætteren)

Undervisningsadresse

VIA, Campus Aarhus Nord, Hedeager 2, 8200 Aarhus N

Send til en kollega

0.341