23948sdkhjf

F&P: Autobranchens kritik er hverken rimelig eller rigtig

Forsikringsselskaberne er storkunder hos relativt få autoværksteder, og vi er ikke kunder hos autolakererne, selv om den hidsige debat efterhånden giver indtryk af det. F&P hverken kan eller må løse de økonomiske udfordringer, som autobranchen står over for, ved at blande os i prisdannelsen.
I 2022 blev der repareret forsikringsskadede køretøjer for knap 9 milliarder kr. - fordelt med 2,3 mia. kr. til arbejdsløn, 5 mia. kr. til reservedele og over 2 mia. kr. til lak.

Tallene taler tydeligt om, at forsikringsbranche bidrager endda rigtig meget til autobranchen. Vi er storkunder med forsikringsskadede biler.

I diskussionsoplægget fra A...
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement

  • Ingen kortoplysninger
  • Ingen binding
Opret nu
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Motor-magasinet, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093