23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

F&P: Autobranchens kritik er hverken rimelig eller rigtig

Forsikringsselskaberne er storkunder hos relativt få autoværksteder, og vi er ikke kunder hos autolakererne, selv om den hidsige debat efterhånden giver indtryk af det. F&P hverken kan eller må løse de økonomiske udfordringer, som autobranchen står over for, ved at blande os i prisdannelsen.

I 2022 blev der repareret forsikringsskadede køretøjer for knap 9 milliarder kr. - fordelt med 2,3 mia. kr. til arbejdsløn, 5 mia. kr. til reservedele og over 2 mia. kr. til lak.

Tallene taler tydeligt om, at forsikringsbranche bidrager endda rigtig meget til autobranchen. Vi er storkunder med forsikringsskadede biler.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.194