Brugtvognsgigant vokser i presset marked
Nielsen Car Group formåede at øge salget af brugte biler i 2022 og ser derfor optimistisk frem mod 2023. Ambitionen er fortsat, at der skal flere brugte biler gennem bilhusene. Det omskiftelige marked skærper kravene til konstant at have den rette pris og de rette biler på lager.
Som koncern har Nielsen Car Group solgt cirka det samme antal nye biler i 2022 som i 2021, men har formået at sælge endnu flere brugte biler i 2022 end året før. En stigning på knap 10 procent i et marked, der ellers er faldet med 15 procent. Dermed slår koncernen markedet med omkring 25 procent. Foto: PR
Der var himmelflugt på brugtbilsmarkedet i starten af 2022, hvor lange leveringstider på nye biler virkelig satte gang i efterspørgslen på de brugte. Nyere, brugte biler blev solgt til en højere pris end en helt ny. Det skriver Nielsen Car Group, der blandt andet ejer bilhusene Bjarne Nielsen og Bilernes Hus, i en pressemeddelelse. Her oplevede man...
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Motor-magasinet, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer