23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Bag om sagen: Tynd olie og tandremsballaden

FDM frarådede i juni i år køb af specifikke motorer i en række biler fra Peugeot, Citroën og Opel efter længere tids debat om tandremsproblemer, herunder i oliebad med fare for smuldring.

Det var langtfra en tynd omgang, da vi her i Motor-magasinet i foråret 2021 startede en række artikler om kritik af motorer på biler fra producenten Stellantis og håndteringen hos bilimportøren K.W. Bruun.

Artiklerne tog afsæt i en ændring fra seks til 10 års vejledende skifteinterval for tandremme, på trods af kritik af smuldrende tandremme, kulanceproblemer og blandt andet tynd olie som kildeårsag.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.205