Bilfabrikanten Ford skal betale en bøde på 200.000 kroner for at have brudt markedsføringsloven og vildledt kunder.
Det har Retten i Glostrup afgjort fredag i en sag mod den danske bilimportør Ford Motor Company A/S.
Dermed er bøden landet langt under kravet, som Forbrugerombudsmanden gik efter. I anklageskriftet lød påstanden på en bøde "ikke un...
Ford Danmark får bøde på 200.000 for kendtes opslag og vildledning
Ford beklager at have overtrådt markedsføringsloven, lyder det i en skriftlig kommentar efter dom
Det var opslag på det sociale medie Instagram som dette, Forbrugerombudsmanden mente var udtryk for skjult reklame. Navnene på dette opslag er anonymiseret, da netop dette opslag ikke var en del af den dom, Retten i Glostrup afsagde fredag Foto fra Instagram Foto fra Instagram
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Motor-magasinet, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer