23948sdkhjf

”Hvis vi fjerner reparationsgrænsen øger vi CO2-belastningen”

Argumentet for reparationsgrænsen er ofte, at det er godt for klimaet, at den reparerede bil kommer ud at køre på de danske veje igen, fremfor at erstatte den med en ny eller nyere bil. Desværre forholder det sig imidlertid omvendt, forklarer Thomas Møller Sørensen, direktør i Bilbranchen i DI, i denne uges Råt for usødet.
Der er fornyet interesse for reparationsgrænsen for totalskadede biler. Interessen er opstået i kølvandet på de mange diskussioner om mulige løsninger på de globale klimaudfordringer. Desværre er det en misforståelse at tro, at det vil gavne klimaet, hvis reparationsgrænsen blev fjernet.

Kort før sommerferien svarede skatteministeren på forskellig...
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement

  • Ingen kortoplysninger
  • Ingen binding
Opret nu
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Motor-magasinet, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109