23948sdkhjf

”Hvis vi fjerner reparationsgrænsen øger vi CO2-belastningen”

Argumentet for reparationsgrænsen er ofte, at det er godt for klimaet, at den reparerede bil kommer ud at køre på de danske veje igen, fremfor at erstatte den med en ny eller nyere bil. Desværre forholder det sig imidlertid omvendt, forklarer Thomas Møller Sørensen, direktør i Bilbranchen i DI, i denne uges Råt for usødet.
Der er fornyet interesse for reparationsgrænsen for totalskadede biler. Interessen er opstået i kølvandet på de mange diskussioner om mulige løsninger på de globale klimaudfordringer. Desværre er det en misforståelse at tro, at det vil gavne klimaet, hvis reparationsgrænsen blev fjernet.

Kort før sommerferien svarede skatteministeren på forskellig...
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Create trial subscription
Opret nu
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Motor-magasinet, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer
Medlemmernes egne nyheder
Se alle medlemsnyheder
Mest læste
JOB i FOKUS
Gå til joboversigten
Seneste nyheder
Se seneste nyheder
Udvalgte artikler
Udvalgte nyheder fra forsiden
T. Hansen går i land i Sverige: Flere butikker allerede på vej
Snart sælger de kun elbiler: Alfa skærper kundeoplevelsen med lang garanti
CarPeople gafler tidligere Citroen-forhandler
Olieprisen dykker igen: Benzinpris ligger omkring nytårsniveau
Jason Watt skifter hest: Får to nye jobs
Bilimportører raser mod kampagne for delebiler
Andre Nordiske Medier
Transportmagasinet
Leder IDAG
Søfart

Send til en kollega

0.125