23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

”Hvis vi fjerner reparationsgrænsen øger vi CO2-belastningen”

Argumentet for reparationsgrænsen er ofte, at det er godt for klimaet, at den reparerede bil kommer ud at køre på de danske veje igen, fremfor at erstatte den med en ny eller nyere bil. Desværre forholder det sig imidlertid omvendt, forklarer Thomas Møller Sørensen, direktør i Bilbranchen i DI, i denne uges Råt for usødet.

Der er fornyet interesse for reparationsgrænsen for totalskadede biler. Interessen er opstået i kølvandet på de mange diskussioner om mulige løsninger på de globale klimaudfordringer. Desværre er det en misforståelse at tro, at det vil gavne klimaet, hvis reparationsgrænsen blev fjernet.

Kort før sommerferien svarede skatteministeren på forskellige spørgsmål i Folketingets skatteudvalg om ændring af de gældende regler for reparationsgrænsen. I svarene mindede ministeren spørgerne om, at vi i Danmark har en reparationsgrænse på grund af den høje registreringsafgift på biler.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.141