Motorsporten både herhjemme og internationalt tager i disse år syvmileskridt for at sikre en mindre påvirkning af klimaet.
Nu bliver det også muligt i dansk rally at køre på brændstof, der efterlader sig et markant mindre aftryk end de konventionelle brændstoffer, vi tanker til privatbilerne. Der er åbnet for, at man i rally kan k...
Grønt brændstof lavet på slagteraffald til danske rallybiler
Deltagere i dansk rallysport kan fremover køre på bæredygtigt brændstof som HVO 100 Biodiesel. HVO 100 reducerer bilens CO2-udledning med op til 90 procent og NOx-udledningen med op til 10 procent. Flere miljøvenlige drivmidler er på vej.
Stort set alle dieselmotorer kan uden problemer køre på HVO 100, som reducerer bilens CO2-udledning dramatisk. Billedet er fra Au2parts DM Rallyshow Aalborg, DM-ugen 2022. Foto: DASU Foto: DASU
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Motor-magasinet, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer