23948sdkhjf

Familieejet Hillerødværksted bliver en del af CarPeople

Autocompany i Hillerød, der tidligere var kendt som Hillerød Automobiler, udvikler forretningen digitalt og bliver en del af forhandler- og værkstedskæden CarPeople.

Indehaver Turay Bicen er vokset op i bilernes verden, hvor hans far gennem 30 år drev Hillerød Automobiler. For to år siden kom generationsskiftet til Industrivænget, og navnet skiftede til Autocompany. Nu skal forretningen være en del af en anden familie – nemlig den frie forhandler- og værkstedskæde CarPeople.

- Jeg har drevet forretningen, som min far gjorde, og det vil jeg fortsætte med. Men kunderne kommer til at kunne mærke forskel på de tilbud, vi kan komme med på særligt service og forsikring. Og så kommer de til at mærke forandringen, når de skal bestille tid i værkstedet, fortæller Turay Bicen og uddyber:

- CarPeople har teknologien med sig i et stærkt bookingsystem, der er nemt at bruge og samtidig aflaster os på telefonerne. I sig selv skaber det faktisk også trafik, og det betyder, at kunderne selv finder os og booker deres tider, siger Turay Bicen.

Dele værdier

Den frie værkstedskæde CarPeople har mere end 60 værksteder landet over og er blandt de hurtigst voksende kæder af bilforhandlere og autoværksteder. Men både kæde og nye medlemmer skal dele værdier, før samarbejdet opstår, forklarer kædechef i CarPeople Finn Thomsen:

- Vi har forventninger og krav til nye medlemmer, og det vigtigste er indehaverens mindset. Det handler om tilgangen til at drive virksomhed. Man skal ville kunden og yde et højt serviceniveau og tilbyde forskellige og nye produkter samt være klar til at udvikle sin forretning med nye tiltag, lyder det fra Finn Thomsen.

De små fordele tæller

Ifølge det nyeste medlem af CarPeople-familien har kunderne ændret adfærd de seneste år, hvor han har fulgt nøje med i udviklingen i branchen.

- Mange kunder shopper rundt mellem værkstederne. Derfor er det de små tiltag, der kan lokke kunderne til og holde på dem. Det kan være bookingsystemet, hvor man slipper for at ringe ind og vente i kø, eller serviceaftalen, hvor man betaler et månedligt beløb for den årlige service. Det er de mange små ting, der tæller både for kunderne og derfor også for mig, lyder det fra Turay Bicen.

Kommenter artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler

Se seneste nyhedsbrev ???id_11737???

Send til en kollega

0.093