23948sdkhjf

UGENS LEDER Velkommen til den nye virkelighed

Hvis nogen tænkte, at det med agenterne og konsolideringen bare er løs fremtidssnak, så har maj 2022 bevist, at de tager så grueligt fejl, siger Motor-magasinets chefredaktør i ugens leder.

LEDER

MAJ 2022. JEG tør godt gætte på, at maj 2022 vil være en af de måneder, vi en dag vil se tilbage på og fundere: Ja, det var der, der skete. Det var der, de foregående års snak om nye tider blev til virkelighed.

FOR DET ER i denne måned bilforhandler Poul Munk i Silkeborg meldte ud, at han nu udvider sit bilhus for at blive den første multibrand-forhandler med otte Stellantis-mærker under samme tag – eller i hvert fald i samme forretning, for de otte mærker skal konkret fordeles på tre bygninger.

OG DET VAR denne måned, at Fiat-forhandler gennem 50 år, Max Due i bl.a. Køge meldte ud, at han med øjeblikkelig virkning har standset samarbejdet med importøren – der i forlængelse heraf svarede, at der på intet tidspunkt havde været planer om at fortsætte samarbejdet med Max Due.

HVIS EN ELLER anden kunne fristes til at tro, at konsolidering kun er noget, man taler om, beviser Poul Munk og Max Due, at det er skinbarlig virkelighed her og nu.

DET VAR OGSÅ i maj 2022, at det måtte gå op for alle danske bilforhandlere, at dette med den kommende agent-model ikke er løs fremtidssnak. Til dem, der ikke havde opfattet det, sagde to tyske top-konsulenter fra Tyskland til en skare tilhørere af forhandlere inviteret af Bilbranchen, at både BMW, Mercedes-Benz og Volkswagen har meldt ud, at de vil overgå til agent-samarbejde i løbet af få år.

SAMTIDIG NOTERE DE to, at Danmark næppe bliver blandt de første lande, som BMW, Mercedes og VW kaster sig over. ”Det sker ikke i morgen – men i overmorgen,” som det blev sagt.

DE NYE TIDER er ikke ude i fremtiden - de er virkelighed i maj 2022.

De nye tider er ikke ude i fremtiden - de er virkelighed i maj 2022.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11