23948sdkhjf

Autobutler lander første overskud nogensinde

Værkstedsportalen Autobutler har for første gang nogensinde sorte tal på bunden, men i følge topchef Christian Legêne er det ikke nogen særlig enkeltstående begivenhed, der har vendt udviklingen. 

ÅRSREGNSKAB Værkstedsportalen Autobutler har siden grundlæggelsen i 2010 leveret røde tal.

I 2020-regnskabet blev det til et underskud på 8,2 millioner, der dog var en klar forbedring i forhold til det tidligere år, hvor minus lød på 21,6 mio. kr. – og i 2018, hvor der var et minus på 24,7 mio. kr.

Det er med andre ord en årrække med markante millionunderskud, som Autobutler nu i det seneste 2021-årsregnskab har formået at vende til et plus på godt fem millioner kroner.

Adspurgt om, hvad den markante udvikling skyldes, lyder svaret dog, at der ikke er nogen enkeltstående eller særlig grund til fremgangen i resultatet, der altså går fra minus 8,2 millioner til plus 5 millioner. 

Resultatet skyldes ikke nogen enkeltstående aktivitet, men er først og fremmest skabt gennem en generelt øget aktivitet på tværs af vores fem markeder Christian Legêne, adm. direktør i Autobutler

Efter planen

Det er helt som planlagt, lyder det fra topchef Christian Legêne.

- Året ender bedre end forventet, og som planlagt med et mindre overskud. 

- Resultatet skyldes ikke nogen enkeltstående aktivitet, men er først og fremmest skabt gennem en generelt øget aktivitet på tværs af vores fem markeder.

Bestiller online

Christian Legêne forklarer i stedet, at fremgangen skyldes et årelangt arbejde med at digitalisere kunderejsen for værkstedskunderne – og at det seneste regnskab beviser, at bilejerne har taget det til sig.

- De sidste 10 år har vi arbejdet for at flytte markedet for bestilling af bilreparationer og service online. Denne udvikling har taget endnu mere fart i det forgangne år og vores resultat for 2021 viser, at bilejere i stigende grad bestiller bilreparationer online.

Styrket position

Autobutler-topchefen pointerer desuden, at det positive resultat demonstrerer, at det er lykkedes selskabet at kvalitetssikre og digitalisere værkstederne. 

Og på den baggrund er positionen i markedet styrket, vurderer han.

- Vores arbejde med at kvalitetssikre og digitalisere værkstederne samt udbygning og professionalisering af de digitale arbejdsgange og værktøjer har samtidig styrket vores position i markedet over for både værksteder og bilejere.

International vækst

Topchef Christian Legêne fortæller videre, at coronapandemien for alvor har bevist, at Autobutler har en solid plads i markedet - også for ekspansion. 

- Autobutler er i dag en markedsplads som har bevist, at vores platform er godt positioneret for international vækst, selv under vanskelige tider som en global corona-epidemi.

Om Autobutler

Autobutler er en af Europas største online markedspladser for bilreparationer og tilbyder bilejere at få tilbud på reparation og service af deres bil hos over 2.000 godkendte bilværksteder i Danmark, Sverige, Tyskland, Frankrig og Storbritannien.

Fra Autobutler lyder det, at deres mission er at sikre bilejere gennemsigtighed, høj kvalitet og lave priser, når bilen skal på værksted. Det har over 1 million bilejere benyttet sig af siden 2010. 

Siden 2016 er Autobutler ejet af den globale bilkoncern Stellantis.

Se nøgletal og flere artikler om:
Kommenter artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler

Se seneste nyhedsbrev ???id_11737???

Send til en kollega

0.094