23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Debat: Hvad er forsikringsselskabernes dagsorden?

Forsikringsselskaberne har som eneste kunde et stort ansvar for at holde liv i en branche, der bløder. Det anser jeg direkte for en pligt. De er én af de skarpe pointer i dette debat-indlæg af direktør Thomas Krebs, organisationen SKAD.

DEBAT Efter over 30 år i autobranchen og mere end 12 år i SKAD’s tjeneste med fokus på høj kvalitet, trafiksikkerhed og høj troværdighed, er jeg kommet til et punkt, hvor jeg føler behov for, at ytre mig personligt i denne meddelelse.

Vi har de forløbende år oplevet en voldsom stramning på indkøbsområdet hos forsikringsselskaberne. NLS, adskillelse af taksatorer og indkøb, pressede taksatorer, der har øjensynligt ændret deres adfærd overfor værkstederne, taksatorkurser, der lærer taksatorer, hvor der skal klippes og skæres i rapporter, billige, ikke dokumenterede karrosseridele, en super hård tone og overlegenhed hos unge indkøbere med avancerede regnearksmodeller. Ja, en tilgang, der næppe kan betegnes som samarbejde, og uden et begreb, der er grundlaget for et funktionelt samfund - respekt.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.083