23948sdkhjf

K.W. Bruun: Vi skal have færre forhandlere

Efter overtagelsen af yderligere tre bilmærker, melder bilimportøren K.W.Bruun nu ud, at en konsekvens bliver, at der skal være færre forhandlere.

K.W.BRUUN-FORHANDLERE – Vi får brug for at sælge flere bilmærker hos færre forhandlere.

Så præcis melder bilimportøren K.W.Bruun ud efter at firmaet med hovedcenter i Glostrup nær København har overtaget importen af Alfa Romeo, Jeep og Fiat, så firmaet nu repræsenterer i alt syv mærker fra koncernen Stellantis.

Udmeldingen om indskrænkning af antallet af forhandlere blev givet i går ved firmaers traditionelle møde for fagpressen. Her sagde Hanne Langsig Sørensen, Head of PR og officiel talsperson:

- KW.Bruun har jo fået importen af en række nye bilmærker fra den tidligere importør, det fabriksejede FCA, så vi nu repræsenterer i alt syv bilmærker fra Stellantis.

- En konsekvens heraf er, at vi får brug for at samle flere bilmærker hos færre forhandlere.

- Hvilke forhandlere er endnu ikke besluttet; men det vil især ske i yderområderne. Videre er det også for tidligt at sige, hvordan det vil ske. Men i forbindelse med tidligere opsigelser af forhandlere har vi erfaring for, at det kan ske udramatisk, typisk i forbindelse med generationsskifte eller salg, forklarer Hanne Langsig Sørensen.

Men hvis vi ser for os en lille forhandler; hvordan skal han eller hende så kunne have jeres seks mærker i sin butik med de forskellige krav til at vise de enkelte mærkers forskellighed?

- Det er jo vigtigt at vi og vores forhandlere hæger om de enkelt mærkers dna – så differentiering her er vigtig. Men alligevel vil vi måske slække lidt på kravene til visse forhandlere. Men apropos dit spørgsmål: Der vi næppe være nogle steder, hvor der er alle seks mærker i samme forretning.

- Men vi kommer til at stille krav til forhandlerne. Og hvis man fortsætter på den gamle måde bliver det svært.

 

K.W.Bruun starter egen elbiluddannelse

- Samtidig med at vi samler flere mærker hos færre forhandlere skal vi også sikre, at forhandlerne dygtiggør sig – ikke mindst på området elbiler. Mange kunder ved utroligt meget om elbiler, nogle gange faktisk mere end forhandlerne. Og det skal vi kunne matche.

- Derfor starter vi vores ”Electric Academy”, vores egen uddannelse med ambitionen at skabe markedets bedste elbiluddannelse.

- Vores forhandlere oplever en stor interesse for elbiler og salget har resulteret i lang ventetid på en ny elbil fra Stellantis. Hanne Langsig Sørensen forklarer:

- Den øjeblikkelige efterspørgsel understreger, hvorfor netop dette er så vigtigt. Lige nu vil 50 procent af de kunder, vi får ind, gerne købe en elbil – og altså en egentlig elbil og ikke en plugin.

- Men der er lang leveringstid på vores elbiler – typisk tre til seks måneder. Så lige nu sælger vi alle de elbiler, vi kan få.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.218