23948sdkhjf

Efter stribevis af år med dårligt salg: Tidligere japansk bestsellermærke overvejer agentvejen

Hondas markedsandel styrtdykker, og forhandlerne falder fra en efter en. Det før så hæderkronede japanske mærke ender på under 700 solgte biler i år, og først i 2023 lysner det, hvad angår nye modeller. Samtidig stirrer de tilbageblevne forhandlere direkte ind i en agentmodel.
BILSALG Japanske Honda er i krise i Norden. I Danmark er markedsanden de seneste knap 11 år faldet fra 1-1,2 procent til nu blot 0,17 procent svarende til et salg på blot omkring 700 biler. Og siden 2020 har japanerne sagt farvel til fem forhandlere og yderligere 2-3 risikerer at stoppe næste år.

- Ja, det er en svær tid for forhandlerne, men alle...
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement

  • Ingen kortoplysninger
  • Ingen binding
Opret nu
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Motor-magasinet, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.188